کد خبر: ۶۴۶۹۴۰
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲

کاهش تولید نتوانست بازار نفت را نجات دهد

با انتشار گزارش هایی از فزونی عرضه ادامه دار و سقوط تقاضا، قیمت نفت در معاملات امروز ۴ درصد افت کرد و به ۲۸.۴۰ دلار در هر بشکه رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

با انتشار گزارش هایی از فزونی عرضه ادامه دار و سقوط تقاضا به علت انتشار ویروس کرونا و نبود خرید هماهنگ نفت برای ذخایر راهبردی، قیمت نفت در معاملات امروز ۴ درصد افت کرد و به ۲۸ دلار در هر بشکه رسید.

آژانس بین المللی انرژی امروز یک کاهش روزانه ۲۹ میلیون بشکه ای در تقاضا برای نفت در ماه آوریل پیش بینی کرد که در ۲۵ سال گذشته سابقه نداشته است و اعلام کرد هیچ کاهش تولیدی نمی تواند در کوتاه مدت کاملا این افت تقاضا را جبران کند.

کاهش تولید نتوانست بازار نفت را نجات دهد

هر بشکه نفت برنت با ۱.۲۰ دلار کاهش ۲۸.۴۰ دلار فروخته شد و افزایش های ساعات اولیه خود را از دست داد. نفت خام آمریکا نیز شاهد کاهش ۶۹ سنتی بود و به بشکه ای ۱۹.۴۲ دلار رسید.

IEA اعلام کرد: «هیچ توافق عملی که بتواند تولید را کاهش دهد تا چنین کاهش تقاضایی را در کوتاه مدت جبران کند، وجود ندارد... با این حال، دستاورد روز یک شنبه یک شروع قوی است.»

کاهش قیمت نفت به 28 دلار

قیمت نفت امسال سقوط کرد و در ۳۰ مارس به پایین ترین رقم ۱۸ سال گذشته برابر با ۲۱.۶۵ دلار در هر بشکه رسید. کاهش قیمت و تقاضا سبب شد تا تولیدکنندگان نفت با یک کاهش تولید بی سابقه موافقت کنند.

اوله هانسن، تحلیلگر ساکسو بانک گفت: «اجرای آرام توافق، ریسک عدم اجرا و عدم تعهدی جدی از سوی تولیدکنندگان دیگر می تواند همچنان بازار را تحت فشار قرار نگاه دارد تا اینکه شیوع بیماری کمتر شود و اجازه دهد که تقاضا برای سوخت بهبود یابد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین