کد خبر: ۶۴۷۰۴۴
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها/ ۲۸ فروردین+جدول

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اعلام آخرین آمار بیماری کووید-۱۹ در کشور، گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.
آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۶۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۷۹۹۵ نفر رسید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز ۴۸۶۹ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند. تا کنون ۵۲۲۲۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند و ۳۵۹۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۳۱۰ هزار و ۳۴۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها/ ۲۸ فروردین+جدول

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا 28 فروردین 99 آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی ۲۴۷ ۲۹۲ ۲۴۰۸ ۳۴۳۷
2 آذربایجان غربی ۵۷ ۱۲۷ نفر تا ۲۷ فروردین ۱۱۷۰ ۱۷۴۸
3 اردبیل اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
4 اصفهان ۱۱۳ اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
5 البرز اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
6 ایلام ۳ ۴۴ اعلام‌نشد ۴۱۸
7 بوشهر اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
8 تهران اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
9 چهارمحال و بختیاری ۱۰ ۲۳ ۲۱۰ ۲۵۵
10 خراسان جنوبی ۲ ۴۲ ۳۸۲ ۴۶۰
11 خراسان رضوی اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
12 خراسان شمالی ۳ ۵۹ ۳۳۹ ۵۳۹
13 خوزستان ۶۳ ۱۴۷ ۱۰۶۹ ۱۳۹۶
14 زنجان ۱۰ ۸۷ اعلام‌نشد ‭۸۵۶ 
15 سمنان ۱۰ اعلام‌نشد ۸۲۲ ۹۸۰
16 سیستان‌وبلوچستان ١٢ ۴٠ ٢۴٨ ۴۵٠
17 فارس ۱۰۱ ۶۴ ۵۷۰ ۲۳۲۷
18 قزوین اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
19 قم اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
20 کردستان ۱۷ ۹۹ ۴۵۵ ۹۰۶
21 کرمان ۱۵ ۴۸ ۲۸۸ ۵۲۶
22 کرمانشاه ۴۲ ۵۵ اعلام‌نشد ۷۴۷
23 کهگیلویه و بویراحمد ۱۲ ۸ اعلام‌نشد ۳۲۵
24 گلستان اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
25 گیلان اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
26 لرستان اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
27 مازندران اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
28 مرکزی ۲۲ ۱۴۲ ۱۱۱۷ ۱۵۱۱
29 هرمزگان ۱۷ ۲۰ اعلام‌نشد ۴۰۱
30 همدان اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
31 یزد اعلام‌نشد ۱۹۳ اعلام‌نشد ۱۳۵۳

***

۳۴۳۷ مبتلا به کرونا و شهرستان‌های شایع آلودگی در آذربایجان‌شرقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در حال حاضر تعداد بستری شدگان کاهشی نیافته است ولی پیش‌بینی می‌شود با طرح اجرا شده و گسترش آزمایشگاه‌ها‌ در هفته آتی احتمال کاهش مبتلایان را شاهد باشیم که نشان از کنترل ویروس است.

محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، امشب در گفت‌وگوی خبری تلویزیونی با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در ۴۸ ساعت اخیر آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: مجموع افراد مبتلا به کویید ۱۹ در روز چهارشنبه، ۱۰۶ نفر و در روز پنج‌شنبه ۱۴۱ نفر است به طوریکه در ۴۸ ساعت اخیر از بین ۹۰۰ آزمایش انجام گرفته، ۲۴۷ نفر به کرونا مثبت مبتلا هستند.

وی با بیان اینکه در دو روز اخیر 27.5 درصد افراد آزمایش شده، مبتلا به کویید ۱۹ هستند، گفت: در حال حاضر شمار مبتلایان قطعی به کویید ۱۹ در حدود سه هزار و ۴۳۷ مبتلا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: هم اکنون، ۷۳۵ بیمار مبتلا به کرونا بستری هستند که از این تعداد، ۱۸۷ نفر در بخش ویژه تحت مراقبت هستند.

وی توضیح داد: در ۴۸ ساعت اخیر ۱۴۳ نفر از بهبود یافتگان نسبی مرخص شده و مجموع مرخص شدگان به دو هزار و ۴۰۸ نفر رسید.

صومی متذکر شد: شهرستان‌هایی از قبیل اهر، میانه، سراب، شبستر، مرند، تبریز و هریس جزو شهرستان‌های شایع آلودگی نسبت به جمعیت هستند.

وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی ما شناسایی مبتلایان در سریع‌ترین زمان و کنترل ویروس است، گفت: در حال حاضر تعداد بستری شدگان کاهشی نیافته است ولی پیش‌بینی می‌شود با طرح اجرا شده و گسترش آزمایشگاه‌ها‌ در هفته آتی احتمال کاهش مبتلایان را شاهد باشیم که نشان از کنترل ویروس است.

آخرین آمار مبتلایان کرونا در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا تا پایان ۲۷ فروردین در آذربایجان غربی به ۱۷۴۸ تن رسید. رعایت توصیه‌های بهداشتی و در خانه ماندن گامی مهم در جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا است.

کرونا ۱۹۳ یزدی را به کام مرگ کشاند

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد گفت: آمار قربانیان کرونا ویروس در یزد به ۱۹۳ تن رسید.

ابراهیم سلمانی عصر امروز در جمع خبرنگاران گروه اطلاع رسانی کرونا استان یزد اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا ویروس در استان، ۴ هزار و ۱۳۳ نفر با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

وی ادامه داد: بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی تاکنون هزار و ۳۵۳ نفر در استان به کرونا ویروس مبتلا شده‌اند.

سلمانی عنوان کرد: ۶۳۶ مورد ابتلای مثبت در شهر یزد، ۲۹۵ مورد در میبد، ۲۴۷ مورد در اردکان و ۴۳ مورد در ابرکوه به ثبت رسیده است.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد بیان کرد: ۲۱ مورد ابتلای قطعی در بهاباد، ۲۶ مورد در مهریز، ۶ مورد در خاتم، ۴۲ مورد در بافق، ۲۱ مورد در اشکذر و ۱۶ مورد در تفت گزارش شده است.

سلمانی عنوان کرد: تاکنون ۳ هزار و ۶۴۵ نفر در استان بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و ۱۹۳ نفر نیز به دلیل ابتلاء به این بیماری در استان جان باختند.

وی تاکید کرد: هم‌استانی‌ها کرونا را جدی بگیرند و برای قطع زنجیره انتقال این بیماری و حفظ سلامتی عزیزانشان در خانه بمانند و از تردد در سطح شهر جدا خودداری کنند.

مبتلایان به کرونا در هرمزگان به ۴۰۱ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ابتلای ۱۷ نفر دیگر در استان به کرونا ویروس شمار مبتلایان این بیماری در هرمزگان به ۴۰۱ نفر افزایش یافت.

دکتر فرشیدی در ارتباط تصویری با خبر ساعت ۲۰ شبکه خلیج فارس افزود: توزیع شهرستانی مبتلایان جدید کرونا ۱۰ نفر در بندرعباس، ۶ نفر در میناب، و یک مورد در بندرلنگه ثبت شده است. متاسفانه در ۲۴ گذشته یک نفر جان باخت (بیمار خانم بندرعباسی ۳۹ ساله دچار نارسایی کلیه بود)، شمار جانباختگان بر اثر کرونا در هرمزگان به ۲۰ نفر رسید. اکنون ۱۷۴ بیمار کرونایی در استان بستری هستند که از این شمار ۲۸ نفر در آی سی یو (بخش مراقبت‌های ویژه) بستری هستند هم چنان شهرستان‌های سیریک، بشاگرد و بوموسی بیمار کرونایی ندارند.

فرشیدی از مردم خواست با رعایت فاصله اجتماعی و فیزیکی به قطع زنجیره انتقال این بیماری کمک کنند.

وی گفت: مردم از بیماران کووید ۹ حمایت کنند و بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت کنند.  نام‌نویسی اصناف در سامانه سلامت salamat.gov.ir تا پنجم اردیبهشت تمدید شد. اصناف برای شروع فعالیت باید در این سامانه نام‌نویسی کنند. در چند روز اخیر ۶۷ تیم بازرسی فعال شده که در ۲۴ گذشته پس از هزار مورد بازرسی از واحد‌های صنفی به علت رعایت نکردن ضوابط بهداشتی ۲۷ واحد صنفی موقت تعطیل شد. برای بازگشایی اصناف، فاصله گذاری هوشمند و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری است.

۱۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان سمنان

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی سمنان از ثبت پنج مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در مجموعه تحت مدیریت این دانشگاه خبر داد.

دکتر فریور در ارتباط زنده با خبر ۱۶ رادیومرکز سمنان افزود: تا امروز ۲۸ فروردین موارد مثبت قطعی ابتلا به کرونا به ۴۸۴ نفر رسیده که از این تعداد ۴۰۰ نفر با بهبودی کامل ترخیص شده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز گفت: آزمایش پنج مورد جدید ابتلا به کرونا در مجموعه تحت مدیریت این دانشگاه مثبت اعلام شد.

دکتر چمن گفت: با احتساب موارد جدید مجموع مبتلایان به ۴۹۶ نفر رسیده است.

وی از بهبود ۸۵ درصدی بیماران مبتلا به بیماری کرونا در حوزه تحت پوشش این دانشگاه خبر داد و گفت: ۴۲۲ نفر از مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ در حوزه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بهبود یافته و مرخص شدند.

مبتلایان به ویروس کرونا در کهگیلویه وبویراحمد ۳۲۵ نفر

با اضافه شدن ۱۲ مورد جدید، شمار مبتلایان به کرونا در کهگیلویه وبویراحمدبه ۳۲۵ نفر رسید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مجموع ۴۲۹ مورد جواب دریافتی از آزمایشگاه‌های تهران، شیراز و یاسوج، آزمایش ۱۲ نفر مثبت گزارش شد. از این تعداد هفت نفر در شهرستان بویراحمد، دو نفر در باشت است و در شهرستان‌های لنده، دنا، کهگیلویه هر کدام یک نفر مثبت گزارش شد.

دکتر پرویز یزدانپناه با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۲۵ بیمار رسید افزود: متاسفانه هشت نفر در کهگیلویه و بویراحمد به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

وی از مردم خواست برای آگاهی از وضعیت سلامت خود به سایت salamat.gov.ir مراجعه کرده و در صورت داشتن هر گونه سوال با سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرند.

افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان

تا ظهر امروز، موارد مثبت آزمایشگاهی کووید-۱۹ در سیستان و بلوچستان با ١٢ مورد افزایش به ۴۵٠ نفر رسید.

دکتر سید محمد هاشمی شهری، رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از مجموع بیماران با آزمایش مثبت کرونا تا کنون ٢۴٨ نفر پس از دریافت درمان‌های تخصصی بهبود یافته اند. متاسفانه آمار متوفیان استان با نتیجه مثبت آزمایشگاهی کرونا به ۴٠ نفر رسید. تعداد بیماران بستری شده باعلائم تنفسی حاد که شامل انواع عفونت‌های ویروسی، میکروبی، بیماری‌های التهابی و موارد مشکوک به کرونا می‌باشندنیز تا این روز به ١٨٣١ نفر رسیده است. خوشبختانه ۱۴٩۵ نفر از مجموع بیماران تنفسی حاد نیز از بیمارستان‌های استان ترخیص شده اند و ١٨۴ نفر از این عزیزان هم جان خود را از دست داده اند.

۱۰ ابتلای جدید به کرونا در استان زنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان می‌گوید: از ظهر دیروز تا کنون ۱۰ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است.

دکتر قزلباش افزود: براین اساس در مجموع تاکنون تست کرونای ۸۵۶ نفر در استان زنجان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است. متاسفانه از آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون دراستان ۸۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

بستری ۱۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در استان اصفهان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در ۲۴ ساعته گذشته، ۱۱۳ فرد مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند.

طاهره چنگیز تعداد قطعی مبتلایان ویروس کووید ۱۹ در استان را به جز شهرستان‌های آران و بیدگل و کاشان ۸۵۷ نفر اعلام کرد و گفت: در این مدت ۱۱۱ بیمار مبتلا به کرونا با بهبود وضعیت جسمانی از مراکز درمانی مرخص شدند. وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ فرد مشکوک به کرونا هم در استان فوت کرده اند گفت: همچنان بهترین راه پیشگیری از کرونا در خانه ماندن و کاهش دید و بازدید‌ها است.

۶۳ مورد ابتلای جدید کرونا در خوزستان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با تأکید بر بهبودی ۱۰۶۹ بیمار مبتلا به کرونا در استان، گفت: طی شبانه‌روز گذشته، ۶۳ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در خوزستان شناسایی شد.

علی احسان پور در خصوص تازه‌ترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان خوزستان، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۸۰ بیمار در مراکز درمانی استان تحت درمان هستند و هزار و ۶۹ بیمار با تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمان پس از بهبودی از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند.

وی افزود: بر اساس تشخیص‌های قطعی صورت گرفته در شبانه‌روز گذشته، ۶۳ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در خوزستان شناسایی و ثبت شده است تا به این ترتیب با احتساب این موارد، مجموع مبتلایان این بیماری به هزار و ۳۹۶ مورد افزایش یابد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز ادامه داد: این ۶۳ مورد به تفکیک اهواز ۴۴ مورد، ایذه ۵ مورد، شهرستان‌های اندیمشک، حمیدیه، خرمشهر، شوشتر و کارون هر کدام ۲ مورد و شهرستان‌های آبادان، دزفول، ماهشهر و هویزه هر کدام یک مورد بوده است.

احسان پور در پایان از فوت ۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته استان خبر داد و گفت: با احتساب این سه مورد جدید، شمار جان‌باختگان این بیماری در استان به ۱۴۷ نفر افزایش یافته است.

شمار مبتلایان به کرونا در کردستان از مرز ۹۰۰ نفر گذشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ابتلای ۱۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس از ظهر دیروز تا این لحظه در استان خبر داد و تعداد کل مبتلایان را ۹۰۶ مورد اعلام کرد.

فرزین رضاعی اظهار کرد: تاکنون یک‌هزار و ۹۳۴ نمونه آزمایش ابتلا به ویروس کرونا در استان انجام شده که از این تعداد ۹۰۶ مورد مثبت و ۹۴۰ مورد نیز منفی اعلام شده است.

وی تعداد مبتلایان به کرونا به تفکیک شهرستان را در سقز ۲۵۰ مورد، در بانه ۱۰۳، سنندج ۲۱۷، در کامیاران ۴۴ نفر، در قروه ۶۶، در مریوان ۵۵ نفر، در دیواندره و بیجار در هر کدام ۴۲ مورد، در دهگلان ۴۷ و در سرواباد ۱۳ نفر عنوان کرد. از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون یک میلیون و ۴۵۰ هزار و ۲۴۵ نفر معادل ۹۰.۳۱ درصد کل جمعیت در استان غربالگری شده‌اند.

رضاعی از بهبودی قطعی ۴۵۵ نفر در کردستان خبر داد و گفت: بایستی با رعایت اصول بهداشتی، رعایت مقررات طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و ماندن درخانه با بحران کرونا مقابله و مبارزه کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان آمار فوت‌شدگان بیماری کرونا در استان از ابتدا تاکنون را هم ۹۹ مورد بیان کرد و افزود: از این تعداد ۳۱ نفر در سقز، ۱۵ نفر در قروه، در بانه ۱۳ نفر، ۱۷ نفر در سنندج، در مریوان پنج نفر و در بیجار و کامیاران هر کدام ۷ نفر، و در دیوانده چهار نفر اعلام شده است.

تست کرونای ۱۵ مورد جدید در کرمان مثبت شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از مثبت شدن تست کرونای ۱۵ مورد جدید در استان کرمان خبر داد.

مهدی شفیعی بعدازظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین آمار از وضعیت بیماری کرونا در استان کرمان اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تست ۱۵ نفر مثبت شد. ۱۰ نفر از این بیماران از حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان هستند که ۹ مورد از بیمارستان‌های شهر کرمان و یک مورد هم از شهرستان زرند است.

شفیعی با عنوان این مطلب که چهار نفر از موارد جدید دانشگاه علوم پزشکی کرمان مرد و شش نفر زن هستند، بیان کرد: مابقی موارد جدید دو نفر حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و سه نفر از حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان هستند. با احتساب موارد جدید تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان تاکنون ۵۲۶ نفر است.

سخنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه تعداد کادر درمان مبتلا شده در استان کرمان از ابتدا تاکنون ۵۵ مورد که از این تعداد دو مورد مربوط به ۲۴ ساعت گذشته است، خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته فردی به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست نداده است.

مدیر گروه بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: در مجموع از ابتدا تاکنون ۴۸ نفر در استان کرمان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به ترخیص پنج نفر از بیماران طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: از ابتدا تا کنون در مجموع ۲۸۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود پیدا کرده‌اند.

شفیعی ادامه داد: از ابتدا تاکنون ۳۶۵ نفر در بیمارستان‌های استان کرمان به علت ابتلاء به کرونا ۱۹ بستری شده‌اند و ۲۹ نفر هم اکنون در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند.

وی گفت: هم اکنون پنج نفر در در آی سی یو بستری هستند و ۲۰ نفر هم در نقاهتگاه حضور دارند.

شناسایی ۲۲ مورد کووید۱۹در استان مرکزی

آمار مبتلایان کووید ۱۹ با احتساب ۲۲ مورد جدید در۲۴ ساعت گذشته، در استان مرکزی ۱۵۱۱ به نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی ۲۲ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در استان شناسایی شده است و به این ترتیب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۱۵۱۱ نفر رسیده است.

دکتر جمالیان در ادامه افزود: خوشبختانه از ابتدای شیوع بیماری در استان مرکزی ۱۱۱۷ نفر از بیماران کووید۱۹ در استان بهبود یافته اند. در حال حاضر در بیمارستان‌های استان ۹۵ بیمار مبتلا به کرونا ویروس بستری هستند که خدمات تخصصی درمانی لازم را دریافت می‌کنند ۱۵۷ نفر از مبتلایان به کروناویروس در منزل بستری و قرنطینه می‌باشند. در ۲۴ساعت گذشته ۳ مورد فوتی در اثر ابتلا به کرونا در استان گزارش شده که بدین ترتیب تعداد فوتی‌های این بیماری به ۱۴۲ نفر رسید.

او در مورد موارد جدید کووید۱۹ در استان مرکزی گفت: از ۲۲ مورد جدید به این ویروس در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی اراک ۶ مورد دانشکده علوم پزشکی ساوه و ۳ مورد مربوط به دانشکده علوم پزشکی خمین بوده است.

اضافه شدن دو مورد جدید به مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی

در ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: این دو نفر که هر دو از اضافه شدن دو مورد جدید به مبتلایان به کروناشهرستان بیرجند و جزو افراد سرپایی هستند، از بین ۴۰ نمونه آزمایشی در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شدند.

دکتر مهدی زاده افزود: با احتساب این دو نفر تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در خراسان جنوبی به ۴۶۰ نفر رسیدند که از این تعداد ۳۸۲ نفر ترخیص شدند و ۱۶ نفر دیگر در بیمارستان‌ها بستری اند که یک نفر آنان حال مساعدی ندارد.

وی با بیان اینکه در ۴۸ ساعت گذشته مورد فوتی در اثر این بیماری نداشتیم گفت: جان باختگان ویروس کرونا در خراسان جنوبی تاکنون ۴۲ نفر بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از غربالگری ۹۶.۷ درصدی خانوار‌ها و ۹۱.۸۶ درصد افراد در طرح ملی بسیج مقابله با کرونا در استان خبر داد و افزود: ۹۳ هزار و ۳۱۰ نفر هم با مراجعه به سامانه سلامت در این طرح خود اظهاری کردند.

شناسایی ۴۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان کرمانشاه

سخنگوی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی گفت: با شناسایی ۴۲ بیمار جدید طی شبانه روز گذشته، تعداد مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه به ۷۴۷ نفر رسید که از این تعداد ۵۵ نفر جان باخته اند.

دکتر ابراهیم شکیبا افزود: از این ۴۲ بیمار جدید ۷ نفر مربوط به بیماران بستری و ۳۵ نفر نیز مربوط به بیماران سرپایی است. از مجموع تعداد مبتلایان استان، ۳۸۶ نفر جزو بیماران بستری و ۳۶۱ نفر نیز جزو بیماران سرپایی هستند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا امروز ۱۹۱۹ نفردر بیمارستان‌های استان بستری شدند که از این تعداد ۱۶۶۸ نفر ترخیص شده و ۱۹۶ نفر نیز در حال حاضر بستری هستند.

ثبت ۳ مورد جدید مبتلا به کرونا در استان ایلام

محمد کریمیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان به تعداد ۴۱۸ نفر خبر داد.  در ۲۴ ساعت گذشته تعداد سه مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان گزارش شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در ۴۸ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی در استان گزارش نشده است، از عموم مردم استان درخواست کرد که با همکاری و همراهی هم تا قطع کامل زنجیره انتقال کرونا، اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند را رعایت کنند.

شمار مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری به ۲۵۵ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: شمار مبتلایان به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در چهارمحال و بختیاری به ۲۵۵ نفر رسید.

دکتر مجید شیرانی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار جدید بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری در بیست و هشتمین روز از فروردین‌ماه سال ۹۹ عنوان کرد: از شروع خطر اپیدمی تا کنون ۹۰۷ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند.  تعداد افراد نمونه گرفته شده بستری و سرپایی یک هزار و ۱۵۸ بوده است. تعداد بهبود یافتگان ترخیص شده از بیمارستان یا درمان در منزل ۲۱۰ نفر بوده است. تعداد افراد بستری فعلی در مراکز درمانی ۵۰ نفر هستند.

وی عنوان کرد: با مثبت اعلام شدن آزمایشات سه بیمار بستری، هفت بیمار مشکوک سرپایی، در مجموع با احتساب این ۱۰ مورد جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، کل موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده ۲۵۵ نفر است. خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته، فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان گزارش نشده و تعداد جانباختگان ناشی از ابتلاء به این بیماری همان ۲۳ نفر است.

شمار مبتلایان کرونا در فارس ۲۳۲۷ نفر شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۱۰۱ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس خبر داد و گفت: تعداد مبتلایان در فارس به دو هزار و ۳۲۷ نفر رسیده است.

عبدالرسول همتی اظهار داشت: از یک هزار و ۶۰۵ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیصی، ۱۰۱ مورد مثبت گزارش شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به دو هزار و ۳۲۷ نفر رسیده است.  متاسفانه سه نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده اند که با این سه مورد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در فارس به ۶۴ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۱۰۷ نفر از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی بوده اند، ادامه داد: ۵۷۰ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

همتی از مردم خواست تا برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید۱۹ و قطع زنجیره‌های انتقال این بیماری، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی، در خانه ماندن و پرهیز از تردد‌های غیرضرور را جدی بگیرند.

افزایش آمار مبتلایان کووید ۱۹ در خراسان شمالی به ۵۳۹ نفر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام‌شده، تا ظهر ۲۸ فروردین، ۵۳۹ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سید احمد هاشمی از ابتلا ۵۳۹ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا خبر داد و اظهار کرد: در شهرستان‌های بجنورد ۲۵۳ نفر، شیروان ۵۹ نفر، فاروج ۳۴ نفر، مانه و سملقان ۳۵ نفر، جاجرم ۲۶ نفر، گرمه ۲۲ نفر، راز و جرگلان ۱۳ نفر و اسفراین ۹۷ نفر به‌طورقطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند. ️ تاکنون ۳۳۹ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی مرخص شده‌اند. آزمایش ۸۴۳ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش‌شده است و هم‌اکنون ۱۱۹ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ بستری هستند.

هاشمی ضمن هشدار جدی نسبت به رعایت نکات بهداشت فردی و شستن مکرر دست‌ها، بر پرهیز از تجمعات و مسافرت‌های غیرضروری تأکید کرد.

در حال تکمیل...

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین