کد خبر: ۶۴۷۰۹۳
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴

اتحادیه اروپا از ایتالیا عذرخواهی کرد

 رییس کمیسیون اروپا با اشاره به کوتاهی اعضای این اتحادیه در حمایت از ایتالیا برای مقابله با شیوع کرونا، از این کشور رسما عذرخواهی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه گاردین گزارش داد «اورسولا فون در لاین» رییس کمیسیون اروپا پنجشنبه‌شب با یادآوری اینکه وقتی ایتالیا درگیر شیوع کووید۱۹ شد، کشورهای زیادی به درخواست کمک آن پاسخ ندادند و از این بابت "اروپا صمیمانه عذرخواهی می‌کند".

به نوشته گاردین، در اوایل شیوع کرونا در ایتالیا که زودتر از دیگر کشورهای اروپایی درگیری این همه‌گیری شد، فرانسه و آلمان صادرات تجهیزات حیاتی پزشکی را ممنوع کردند و هیچ کشور عضو اتحادیه اروپا در قالب مکانیسم اضطراری این اتحادیه به ایتالیا کمک نکرد.

اتحادیه اروپا از ایتالیا عذرخواهی کرد

رییس کمیسیون اروپا همزمان با هشدار سازمان جهانی بهداشت مبنی بر اینکه اروپا همچنان در مرکز توفان کرونا قرار دارد، گفت که برای پیروزی بر همه‌گیری کووید۱۹، به حقیقت و صداقت سیاسی نیاز است.

یک نظرسنجی در ماه گذشته نشان داد که ۸۸ درصد از مردم ایتالیا احساس می‌کردند که اتحادیه اروپا به این کشور کمک نمی‌کند و این موضوع باعث بروز نگرانی در بروکسل و دیگر پایتخت‌های اروپایی درباره احتمال واکنش‌های واگرایانه شد.

در حالی که کشورهای اروپایی به تدریج در حال ازسرگیری فعالیت‌های اقتصادی و لغو محدودیت‌های وضع شده برای کنترل کرونا هستند، یک تحقیق در کشور هلند نشان داده است که درصد بسیار ناچیزی از مردم نسبت به این ویروس مقاوم شده‌اند و این موضوع نگرانی از موج دوم همه‌گیری را تقویت کرده است.

خبرگزاری فرانسه روز گذشته در گزارشی آخرین آمار کرونا درباره اروپا را منتشر کرد که براساس آن، تاکنون یک میلیون مورد ابتلا به کرونا به طور رسمی در اروپا تائید شده که بیش از نیمی از مجموع موارد ابتلا در جهان است.

با ۸۴ هزار و ۴۵۶ مورد فوتی و ابتلای یک میلیون و ۳۲۸۴ نفر به کرونا، اروپا قاره ای است که بیش از همه تحت تاثیر بیماری همه گیر کووید-۱۹ قرار گرفته است.

کمیسیون اروپا قدرت اعمال توصیه‌های بهداشتی در کشورهای عضو اتحادیه را ندارد، اما از ابتدای شیوع کرونا بر لزوم اقدام هماهنگ میان اعضا تاکید و توصیه کرده برای پایان دادن به مقررات منع رفت و آمد که در هفته‌های گذشته به منظور مهار ویروس کرونا وضع شده، شتاب نکرده و هماهنگ عمل کنند.

ایتالیا شدیدترین آسیب را در میان کشورهای اروپایی از شیوع کرونا دید. براساس آخرین آمارها، تاکنون ۱۶۸ هزار و ۹۴۱ نفر در این کشور مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۲۲ هزار و ۱۷۰ تن جان خود را از دست داده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین