کد خبر: ۶۴۷۱۸۷
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها/ ۲۹ فروردین+جدول

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۷۹ هزار و ۴۹۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۴۹۵۸ نفر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور روز جمعه درباره آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۴۹۹ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۷۹ هزار و ۴۹۴ نفر رسید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز ۴۹۵۸ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند.  تا امروز ۵۴ هزار و ۶۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند و ۳۵۶۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۳۱۹ هزار و ۸۷۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها/ ۲۹ فروردین+جدول

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا 29 فروردین 99 آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی        
2 آذربایجان غربی   ۱۳۴ ۱۱۹۶ ۱۸۰۵
3 اردبیل        
4 اصفهان        
5 البرز   ۲۵۳   ۴۸۸۰
6 ایلام ۸ ۴۴   ۴۲۶
7 بوشهر ۳ ۱۱   ۱۶۰
8 تهران ۴۴۰      
9 چهارمحال و بختیاری ۱۳ ۲۳ ۲۲۲ ۲۶۸
10 خراسان جنوبی ۲ ۴۲ ۳۸۵ ۴۴۲
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی ۸ ۶۰ ۳۳۹ ۵۴۷
13 خوزستان ۶۴ ۱۴۹ ۱۱۲۴ ۱۴۶۰
14 زنجان ۹ ۸۹ ۶۶۶ ‭۸۶۵ 
15 سمنان ۱۱   ۸۳۹ ۹۹۱
16 سیستان‌وبلوچستان        
17 فارس ۱۴۸ ۶۴ ۵۸۴ ۲۴۷۵
18 قزوین        
19 قم ۸۲      
20 کردستان ۲۵ ۱۰۴   ۹۳۱
21 کرمان ۸ ۴۸ ۲۹۱ ۵۴۱
22 کرمانشاه ۲۹ ۵۵   ۷۷۶
23 کهگیلویه و بویراحمد ۱ ۸   ۳۲۶
24 گلستان        
25 گیلان        
26 لرستان        
27 مازندران        
28 مرکزی        
29 هرمزگان ۱۵ ۲۰   ۴۱۶
30 همدان        
31 یزد        

***

آخرین آمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در آذربایجان غربی

جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه نمونه آزمایش هزار و ۸۰۵ نفر مثبت شده است، اظهار داشت: از این تعداد تاکنون، یک هزار و ۱۹۶ نفر بهبود یافته و ۱۳۴ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

او با تاکید بر جدی گرفتن طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، از برخی مردم بدلیل حضور در باغات وپارک‌ها انتقاد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به شیوع گسترده بیماری کرونا در کشور و استان، ادامه داد:مردم حتما با در خانه ماندن و رعایت اصول بهداشتی در قطع زنجیره انتقال این بیماری کمک کنند.

۴۴۰ مورد جدید کرونا در تهران/بازار تهران بازگشایی نخواهد شد

علیرضا زالی، رییس ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا استان تهران شامگاه جمعه در جمع تعدادی از خبرنگاران در ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا طی سخنانی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۵۵ مورد جدید مبتلا به کرونا مثبت در بخش‌های عادی و ۸۵ بیمار جدید در بخش‌های ویژه بستری شدند.

وی افزود: در مجموع بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه‌های استان تهران نیز طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۵۲ نفر نیز ترخیص شده و برای ادامه درمان و پیگیری مورد توجه قرار خواهند گرفت.

رئیس ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا استان تهران از بیماران کرونایی بهبود یافته و ترخیص شده از بیمارستان‌ها خواست اگر کمتر از دو هفته از زمان استقرارشان در بیمارستان گذشته است، در محیط‌های اجتماعی حضور پیدا نکنند.

زالی افزود: این افراد کماکان می‌توانند به عنوان ناقل عمل کرده و اطرافیان، دوستان و آشنایان خود را مبتلا کنند.

رئیس ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا استان تهران تصریح کرد: فضای نقاهتگاهی تهران در اختیار این عزیزان بهبود یافته قرار دارد، اما اگر بخواهند در منزل حضور یابند نیز باید به گونه‌ای عمل کنند تا اهالی خانه را مبتلا نکنند.

وی گفت: در حال حاضر بسیاری از تخت‌های نقاهتگاهی تهران خالی است، در حالی که لازم است، افراد بهبود یافته در نقاهتگاه‌ها حضور یابند، تا افراد خانواده دچار مشکل نشوند و نیز به افراد شاغل اداری نیز دو هفته مرخصی داده می‌شود، که دچار مشکل نشوند.

رئیس ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا استان تهران مشاغل را به دو دسته کم خطر و پر خطر تقسیم کرد و گفت: تکلیف مشاغل پر خطر معلوم است و بسیاری از اینها محل اجتماع هستند، اما اماکنی مانند بازار تهران و بازارهای مسقف خرید نیز کما فی السابق تعطیل خواهند بود و بازگشایی نمی‌شوند.

زالی اضافه کرد: بیشترین میزان سرایت در حمل و نقل عمومی است و ما نگران این امر هستیم.

۲۵۳ نفر در البرز جان خود را از دست داده‌اند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با تشریح آخرین وضعیت بیماران کرونایی در استان، گفت: در حال حاضر ۳۳۳ نفر بستری هستند.

دکتر سیدحسن اینانلو با اشاره به آخرین وضعیت بیماران کرونایی در استان البرز، اظهار کرد: تعداد بیماران مبتلا به این بیماری و موارد مشکوک که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری شده اند از ابتدا تاکنون چهار هزار و ۸۸۰ نفر است.

وی تعداد موارد مثبت و مشکوک مبتلا به کرونا که اکنون در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان البرز بستری هستند را ۳۳۳ نفر اعلام کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز همچنین تعداد افرادی که تاکنون جان خود را از دست داده اند را ۲۵۳ نفر اعلام کرد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته نیز سه نفر در استان جان خود را از دست داده اند.

دکتر اینانلو تعداد موارد مثبت مبتلا در استان را از زمان شیوع کرونا تاکنون دو هزار و ۲۵۷ نفر اعلام کرد و گفت: آمار موارد مثبت مبتلا به این بیماری طی یک روز گذشته نیز ۲۴ نفر بوده است.

وی تعداد موارد جدید مثبت و موارد مشکوک طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۷ نفر اعلام کرد که اکنون در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان البرز بستری شده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به ترخیص ۶۰ نفر از مبتلایان به کرونا طی یک روز گذشته، گفت: خوشبختانه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون چهار هزار و ۲۷۲ نفر از بیمارستان‌های استان ترخیص شده اند.

۱۱ بیمار جدید کرونا در استان سمنان

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از ثبت ۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در مجموعه تحت مدیریت این دانشگاه خبر داد.

دکتر چمن در ارتباط زنده تصویری با خبر ۲۰ سیمای مرکز سمنان افزود: با احتساب موارد جدید مجموع مبتلایان به ۵۰۵ نفر رسیده است.

وی از بهبود ۸۶ درصدی بیماران مبتلا به بیماری کرونا در حوزه تحت پوشش این دانشگاه خبر داد و گفت: ۴۳۴ نفر از مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ در حوزه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بهبود یافته و مرخص شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز از ثبت ۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در مجموعه تحت مدیریت این دانشگاه خبر داد.

دکتر دانایی در ارتباط زنده تصویری با خبر ۲۰ سیمای مرکز سمنان افزود: با احتساب موارد جدید مجموع مبتلایان به ۴۸۶ نفر رسیده است.

وی از بهبود ۸۳/۵ درصدی بیماران مبتلا به بیماری کرونا در حوزه تحت پوشش این دانشگاه خبر داد و گفت: ۴۰۵ نفر از مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سمنان بهبود یافته و مرخص شدند.

افزایش بیماران کرونا در خوزستان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از دیروز تا امروز ۶۴ مورد جدید ابتلا به کوئید ۱۹ در استان که به تفکیک در اهواز ۳۳، رامشیر ۱۴، باوی پنج، هندیجان چهار، اندیمشک ۲ و بهبهان، حمیدیه؛ خرمشهر، شوش، هویزه و ماهشهر هر کدام یک مورد بوده، شناسایی شده است.

دکتر علی احسان‌پور افزود: با احتساب این موارد تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در خوزستان به یک هزار و ۴۶۰ نفررسید. در ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۲ نفر بر اثر بیماری کوئید ۱۹ جان بااختند تا تعداد جان باختگان براثر این ویروس به ۱۴۹ نفر افزایش یابد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۸۷ بیمار مبتلا به کرونا ویروس در مراکز درمانی استان تحت درمان هستند بیان کرد: خوشبختانه با تلاش پزشکان، پرستاران و کادر‌های درمانی یک هزار و ۱۲۴ بیمار مبتلا به کوئید ۱۹ درمان و از بیمارستان‌ها مرخص شدند.

افزایش آمارمبتلایان به کرونا در کهگیلویه وبویراحمد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه یک مورد جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۲۶ بیمار رسید.

دکتر یزدانپناه افزود: از ۴۶ جواب دریافت شده از آزمایشگاه تشخیصی مولکولی یاسوج، یک بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شد.

پرویز یزدان‌پناه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا که با حضور حریرچی قائم مقام وزارت بهداشت برگزار شد گفت: خوشبختانه در همان روزهای نخستین ورود کرونا به کشور برای مقابله با این بیماری آماده شدیم و بیمارستان شهید جلیل یاسوج با ۲۹۴ تخت به عنوان بیمارستان معین مشخص شود و بخش‌های بیمارستان را منتقل کردیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در دهدشت اورژانس قدیم که ۸ سال پیش افتتاح شده بود به بخش کرونا اختصاص یافت و آموزش نیروها در دستور کار قرار دادیم.

وی عنوان کرد: در فاز بعدی تیم‌های غربالگری در سه شهرستان استان فعالیت خود را آغاز کردند و به ۹ تیم افزایش یافت و ۱۴۱ هزار نفر در ورودی‌های استان غربالگری شدند، بعد احساس کردیم نیاز به آزمایشگاه ویروس‌شناسی داریم.

این مسوول با بیان اینکه با همکاری شهرداری سوله بحران اماده کردیم، گفت: سپاه و بسیج و شهردای از ابتدا با دانشگاه همکاری کردند و ضدعفونی معابر را آغاز کردند اولین مورد استان که دانشجوی قم بود ۶ اسفند شناسایی شد.

یزدان‌پناه در ادامه با اشاره به اینکه در مرحله اول ۹۸.۲ درصد جمعیت استان غربالگری شدند، گفت: در مرحله دوم بیشترین آمار مربوط به استان است و این هم عملکرد قوی نیروهای بهداشتی و بسیج است.

وی با بیان اینکه تصمیم گرفتیم به جای آماده کردن تخت‌های ای.سی.یو بیماریابی فعال و شناسایی افراد آلوده را در دستور کار قرار دادیم، گفت: ۵ هزار نمونه در استان گرفته شد و ۳۲۶ نمونه مثبت اعلام شد، بیشترین مورد بیماران در یاسوج بوده و ۸ مورد مرگ براثر کرونا بوده که ۷ نفر بیماری زمینه داشتند، متوسط سن بیماران ۶۸ سال است،ضمن اینکه هیچ بیمار بدحالی در ای سی یو نداریم. از تعداد جانباختگان استان ۵ نفر مرد و ۳ نفر خانم بوده است، ۵۵ درصد بیماران مرد هستند در حال حاضر ۱۸ بیمار در بیمارستان بستری هستند.

یزدان‌پناه از آماده‌سازی ۸نقاهتگاه با ظرفیت ۳۱۰ تخت برای بیماران و تعدادی تخت هم برای کادر درمانی خبر داد و گفت: ۹۴ نفر از بیماران کرونایی بهبود یافتند، ۱۸ نفر در بیمارستان بستری هستند و ۱۹۰ نفر در قرنطینه هستند و ۱۵ نفر از بهبودیافتگان در نقاهتگاه هستند میانگین سنی ابتلا به کرونا ۴۰ سال است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کمک‌های نمایندگان فعلی و منتخب مردم خاطرنشان کرد: افزایش تخت‌های بیمارستانی دهدشت، جذب نیرو و افزایش تخت‌های تخصصی از مهم‌ترین مطالبات دانشگاه از وزارت بهداشت است.

وی با اشاره به بدهی ۲۰ میلیاردی بیمارستان‌های باشت و شهید جلیل یاسوج خواستار مساعدت وزارت بهداشت در این خصوص شد.

مبتلایان به کرونا در هرمزگان به ۴۱۶ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ابتلای ۱۵ نفر دیگر در استان به کرونا، شمار مبتلایان در هرمزگان به ۴۱۶ نفر افزایش یافت.

دکتر فرشیدی در ارتباط تصویری با خبر ساعت ۲۰ شبکه خلیج فارس افزود: از ۱۵ مورد ابتلای جدید، ۸ نفر در بندرعباس، ۳ نفر در میناب و ۴ مورد در قشم ثبت شده است. در ۲۴ ساعت فوتی نداشتیم و شمار جانباختگان بر اثر کرونا در هرمزگان همان ۲۰ نفر است.  شمار بیماران بدحال در استان افزایش یافته و از ۲۸ نفر به ۳۲ نفر رسیده است. تاکنون از دو هزار و ۸۶۸ نفر تست کویید ۱۹ گرفته شده که دو هزار و ۴۷۰ مورد منفی بوده است.

۸ بیمار مبتلا به کرونا امروز در کرمان

تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در استان کرمان به ۵۴۱ مورد رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از ۱۶۰ مورد نمونه ارسال شده به آزمایشگاه ها، تست ۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است.

اقای شفیعی افزود: خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ فوتی نداشته‌ام ️ و در مجموع از ابتدا تاکنون ۴۸ نفر در استان کرمان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. تعداد افراد بستری در بیمارستان‌های استان به علت ابتلا به کووید ۱۹ هم اکنون ۳۲ نفر است. هم اکنون ۵ نفر در آی سی یو بستری هستند

کرونا در زنجان تک رقمی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: از ظهر دیروز تا کنون ۹ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است.

دکتر قزلباش افزود: براین اساس در مجموع تاکنون تست کرونای ۸۶۵ نفر در استان زنجان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است

از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان تا به امروز ۶۶۶ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند. از آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون در استان ۸۹ نفر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

افزایش مبتلایان به کرونا ویروس در فارس

۱۴۸ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در فارس شناسایی شد.

افزایش مبتلایان به کرونا ویروس در فارسبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز فارس، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گفت: از مجموع هزار و ۷۷۵ نمونه تست ارسال شده به مراکز آزمایشگاهی، ۱۴۸ مورد مثبت اعلام شده است.

دکتر عبدالرسول همتی ادامه داد: با شناسایی موارد جدید، مجموع آمار مبتلایان در استان فارس به دو هزار و ۴۷۵ مورد رسید.

این مقام مسوول در حوزه سلامت فارس با اعلام اینکه در ۲۴ ساعت گذشته، موردی از فوتی در اثر ابتلا به این بیماری به ثبت نرسیده است، اظهار کرد: هزار و ۲۳۵ نفر از مبتلایان نیز به دلیل شرایط مساعد جسمی در قرنطینه خانگی بوده اند. همچنین ۵۸۴ نفر از مبتلایان استان فارس بهبود یافته و ترخیص شده اند.

روند افزایشی شمار مبتلایان به کرونا در قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در ۲۴ ساعت گذشته و تا ساعت ۱۴ امروز ۸۲ نفر با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا در مراکز درمانی قم پذیرش شده اند.

دکتر قدیر افزود: از این تعداد، ۵۱ نفر در بخش‌های بیمارستان‌ها بستری و بقیه پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستور دارویی و بهداشتی مرخص شدند.شمار افراد بستری شده در ۲۴ ساعت گذشته، نسبت به دیروز، حدود ۲ برابر افزایش یافته است.همچنین از ساعت ۱۴ دیروز تا ساعت ۱۴ امروز، ۳۶ بیمار بستری در بخش‌های مراکز درمانی قم، پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.در حال حاضر حدود ۳۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در ۳ بیمارستان قم بستری هستند.

افزایش آمار مبتلایان کووید ۱۹ در خراسان شمالی به ۵۴۷ نفر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر ۲۹ فروردین، ۵۴۷ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شدند و تعداد آمار فوتی‌ها نیز به ۶۰ نفر افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سید احمد هاشمی از افزایش آمار مبتلایان کووید ۱۹ در خراسان شمالی به ۵۴۷ نفر خبر داد و اظهار کرد: در شهرستان‌های بجنورد ۲۵۷ نفر، شیروان ۶۱ نفر، فاروج ۳۴ نفر، مانه و سملقان ۳۷ نفر، جاجرم ۲۶ نفر، گرمه ۲۲ نفر، راز و جرگلان ۱۳ نفر و اسفراین ۹۷ نفر به‌طورقطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.️  تاکنون ۳۳۹ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی مرخص شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: آزمایش ۸۷۴ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش‌شده است و هم‌اکنون ۱۳۰ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ بستری هستند.

وی با اشاره به غربالگری بیش از ۹۳ درصد جمعیت استان گفت: از ۸۲۴ هزار و ۵۰۷ نفری که غربالگری شده‌اند.

گفتنی است براساس آمار اعلام شده دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از روز گذشته تاکنون ۸ نفر مبتلای جدید به کرونا در استان شناسایی شده است.

شمار مبتلایان قطعی به کرونا در کردستان ۹۳۱ نفر شد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از افزایش شمار مبتلایان قطعی به کرونا در استان به ۹۳۱ نفر خبر داد.

آرزو فلاحی اظهار کرد: از زمان شیوع این ویروس تاکنون از ۲ هزار و ۲۲ نمونه در بیمارستان‌های استان آزمایش انجام شده است که ۹۳۱ مورد آن مثبت و ۹۸۵ مورد منفی بوده‌ است.  از مجموع ۹۳۱ مورد مثبت به تفکیک شهرستان در سقز ۲۵۴ مورد، در بانه ۱۳۱، سنندج ۲۲۴، در کامیاران ۴۸ نفر، در قروه ۶۶، در مریوان ۵۵ نفر، دیواندره ۴۵ مورد، بیجار ۴۴ نفر، در دهگلان ۵۰ و در سرواباد ۱۴ نفر بستری و تحت مداوا هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان همچنین از مرگ قطعی ۱۰۴ بیمار از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تا امروز خبرداد و گفت: از این تعداد ۳۱ نفر در سقز، ۱۸ نفر در سنندج، در قروه و بانه در هر کدام ۱۵ نفر، در مریوان پنج مورد، در بیجار هفت نفر در کامیاران هشت نفر، دیواندره چهار نفر و در دهگلان یک نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

فلاحی با بیان اینکه یک میلیون و ۴۵۲ هزار و ۵۲۱ نفر معادل ۹۰/۴۱ درصد جمعیت استان از ابتدای شروع این ویروس در استان غربالگری شده‌اند تصریح کرد: تاکنون ۴۸۲ نفر در بهبود یافته‌اند.

وی خطاب به شهروندان کردستانی اظهار کرد: جهت قطع زنجیره انتقال و پیشگیری از بیماری، فاصله اجتماعی را رعایت کرده و نسبت به ارزیابی وضعیت خود و نیز غربالگری بهتر بیماری، از طریق تماس با ۴۰۳۰ و یا تکمیل پرسشنامه سامانه salamat.gov.ir اقدام نمایند.

مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان جنوبی به ۴۴۲ نفر رسیدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند: با شناسایی ۲ مورد جدید، مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان جنوبی به ۴۴۲ نفر رسید.

دکتر مهدی زاده گفت: تاکنون از هزار و ۸۳۴ آزمایش انجام شده، هزار و ۳۹۲ نفر تست‌شان منفی و ۴۴۲ نفر جواب تست‌شان مثبت شد. از این تعداد ۳۸۵ بیمار از بیمارستان‌ها ترخیص شدند و ۱۵ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند که حال عمومی ۲ نفر از این بیماران وخیم است.

مهدی زاده با اشاره به شناسایی ۲ مورد جدید در ۲۴ ساعت گدشته به مبتلایان ویروس کرونا از بین ۵۳ آزمایش انجام شده، گفت: از این تعداد یک نفر از قاین و یک نفر مربوط به طبس است.

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته فوت جدید در استان نداشتیم، افزود: تعداد فوت شدگان ناشی از ویروس کرونا در خراسان جنوبی ۴۲ نفر هستند.

۱۳ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از مثبت اعلام شدن آزمایش‌های ۱۳ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، مجید شیرانی از مثبت اعلام شدن آزمایش‌های ۱۳ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: در مجموع تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری به ۲۶۸ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه در حال حاضر ۴۲ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزود: از شروع اپیدمی بیماری تا کنون ۹۲۷ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا ویروس در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند.

وی با بیان اینکه در مجموع از یک هزار و ۲۱۴ فرد بستری و سرپایی نمونه‌گیری شده است، ادامه داد: تعداد ترخیص‌شدگان که به‌صورت قطعی به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته‌اند ۲۲۲ نفر بوده است.

تعداد مبتلایان به کرونا در کرمانشاه به ۷۷۶ نفر رسید/۵۵ نفر جان باختند

«دکتر شکیبا» سخنگوی ستاد مدیریت کرونا استان در خصوص آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کووید-۱۹، اظهار داشت: با شناسایی ۲۹ مورد جدید بیماران مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، که ۱۱ مورد آن مربوط به بیماران بستری و ۱۸ مورد نیز مربوط به بیماران سرپایی است، تعداد مبتلایان به این بیماری در استان کرمانشاه به ۷۷۶ نفر رسید و متاسفانه از این تعداد، ۵۵ نفر جان خود را از دست دادند. از مجموع تعداد مبتلایان استان، ۳۹۷ نفر جزو بیماران بستری و ۳۷۹ نفر نیز جزو بیماران سرپایی می‌باشند.

دکتر شکیبا همچنین اضافه کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا به استان تا امروز ۱۹۵۵ نفر بستری شدند که از این تعداد ۱۷۰۳ نفر ترخیص شده و ۱۹۷ نفر نیز در حال حاضر در بیمارستان‌های استان بستری می‌باشند.

سه نفر به فهرست مبتلایان به کرونا در استان بوشهر اضافه شد

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان تاکنون ۱۴۵ نفر از آنان با حال عمومی خوب در منزل تحت مراقبت هستند.

دکتر سعید کشمیری اظهار داشت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا امروز ۱۶۰ نفر شامل ۸۹ مرد و ۷۱ زن است.  از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان تاکنون ۱۴۵ نفر از آنان با حال عمومی خوب در منزل تحت مراقبت هستند و ۴ نفر دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمان خود هستند.  از سه بیمار جدیدی که نتیجه آزمایش کرونا ویروس آن‌ها مثبت اعلام‌شده است، دیر یک مورد و دشتستان دو مورد بوده است.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است، اضافه کرد: مردم تردد نکنند، در خانه بمانند و به سفر نروند، دور همی و مهمانی نروند، توصیه‌های بهداشتی را رعایت و در صورت علامت‌دار شدن به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه و نسبت به قطع زنجیره اقدام شود.

ثبت ۸ مورد جدید مبتلا به کرونا در استان ایلام

محمد کریمیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اعلام این خبر گفت: با احتساب این ۸ مورد شمار مبتلایان به کرونا ثبت ۸ مورد جدید مبتلا به کرونا در استان ایلامدر استان به ۴۲۶ نفر رسید.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در ۷۲ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی در استان گزارش نشده است، از عموم مردم استان درخواست کرد که با همکاری و همراهی هم تا قطع کامل زنجیره انتقال کرونا، اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند را رعایت کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۹
Bndboy
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
2
5
توی این مملکت بالای سی استان داریم ولی جدول شما فقط چند تا استان رو نشون میده که شاید بخاطر اینه که بقیه استانها تمایل ندارن آمارشون رو اعلام کنند .بنظر بنده بهتره کلا این بخش از خبر رو حذف کنید چون که هر روز بساط همینه
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
به نظرم این بخش خوبه. حداقل استانهایی که آمارشون رو اعلام می کنند رو میتونیم اینجا ببینیم. باید به وزارت بهداشت و مسئولین استانهایی که آمار رو اعلام نمی کنند انتقاد کرد نه به خبرگزاری.
فارس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
1
1
چطور فارس مورد جدیدی ندارد؟ 25 فروردین در برخی از شهر های فارس به علت افزایش تعداد مبتلایان خواستار ماندن مردم در خانه ها و تمدید بسته بودن صنف ها شدند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
\پرویز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
2
3
واقعا با اسم دادن آمار به تفکیک استانها......خجالت بکشید.
ف،م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
1
3
ممنون،دستتون درد نکنه،مفیده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
0
4
بنده مشهدی هستم و حق دارم آمار شهرم رو بدونم ،علی الظاهر اینقدر ضعف مدیریت هست که مسئولین مایل نیستن کسی از کارشون سردربیاره،....
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
1
2
این بخش بسیار عالی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
0
0
سلام،اینکه مسئولین آمار نمیدن،به خبرگذاری مربوط نمیشه.
خسته نباشین،ممنون
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
1
0
کدوم کار تو این مملکت درست انجام میشه
گند بزنن بااین اعلام خبرتون مسخره کردید خودتون و
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین