کد خبر: ۶۴۷۲۰۱
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷

ترافیک روزافزون با لغو اجرای طرح‌های ترافیکی پایتخت

لغو طرح‌های ترافیکی تهران پس از شیوع ویروس کرونا موجب طولانی تر شدن صف ترافیک در پایتخت شده و از سوی دیگر پیدا کردن جای پارک نیز در محدوده میانی شهر خوش شانسی محسوب می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :

در شرایط عادی دو طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» (زوج و فرد سابق یا حلقه دوم طرح ترافیک) در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا می‌شود و شرط ورود به این محدوده‌ها که مالکان خودروها جریمه نشوند، ثبت‌نام مالک و مشخصات خودرو در سامانه تهران من و شارژ حساب شهروندی است.

محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابان‌های شریعتی و ۱۷ شهریور است و از سوی دیگر طرح کنترل آلودگی هوا نیز از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه‌های نواب و چمران محدود می‌شود.

ترافیک روزافزون با لغو اجرای طرح‌های ترافیکی پایتخت

زمان اجرایی طرح‌های ترافیکی تهران در نیمه دوم سال از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۸ شنبه تا چهارشنبه است ضمن اینکه روزهای جمعه و ایام تعطیل نیز این طرح‌های ترافیکی اجرا نمی‌شود.

همچنین طرح کنترل آلودگی هوا علاوه بر روزهای شنبه تا چهارشنبه، روزهای پنجشنبه نیز از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ اجرا می‌شود.

به صورت کلی دو هدف اصلی طرح های ترافیکی تهران کاهش تردد و ترافیک در محدوده مرکزی شهر و از سوی دیگر کاهش آلودگی هواست.

دو هدفی که با تصمیم لغو اجرای طرح ترافیک توسط ستادملی مبارزه با کرونا ابتر ماند و هوای تهران آلوده تر شد و ترافیک هم بیشتر.

این نکته ای است که یوسف حجت سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز بر آن اذعان می کند.

وی در این باره گفت: لغو اجرای طرح‌های ترافیکی در پایتخت موجب افزایش بار ترافیک شده است.

به گفته حجت، در رصد انجام شده از شریان‌های اصلی پایتخت مشاهده می‌شود که از زمان لغو اجرای طرح‌های ترافیکی، حجم بار ترافیکی شهر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد در کنار افزایش تردد در معابر اصلی باز هم تردد در محدوده‌های ترافیکی افزایش پیدا کرده است.

معاکن شهردار تهران یادآور شد: آمارها نشان می‌دهد تعداد ۲۵۰ هزار نفر از شهروندان در روز یکشنبه ۲۴ فروردین ماه (اولین روز لغو اجرای طرح‌های ترافیکی) از ناوگان اتوبوسرانی و تعداد ۳۵۰ هزار نفر نیز از مترو استفاده کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین