کد خبر: ۶۴۷۲۸۲
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷

"کرونا" بیماری بومی دنیا می‌شود/ بیش از ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار مبتلا کرونا

یک متخصص بیماری‌های عفونی تاکید کرد: بعد از ابتلای ۳۰ تا ۷۰ درصد جمعیت جهان به کرونا، این بیماری به عنوان بیماری بومی جهان شناخته خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر مسعود مردانی درباره وضعیت زندگی با وجود بیماری کرونا، گفت: باید توجه کرد که بعد از اینکه ۳۰ تا ۷۰ درصد جمعیت جهان به کرونا مبتلا شدند، دیگر این بیماری، به عنوان بیماری بومی جهان محسوب می‌شود و مانند بیماری‌هایی چون سرماخوردگی، آنفلوآنزا و... انتظار وقوع آن را داریم.

وی افزود: بر همین اساس به نظر می‌آید این اتفاق طی هشت تا ۹ ماه دیگر رخ خواهد داد و ۳۰ تا ۷۰ درصد جمعیت جهان به این بیماری مبتلا می‌شوند. بنابراین نمی‌توان همه ساله چنین محدودیت‌هایی را داشته باشیم؛ چراکه این بیماری یک بیماری روتین خواهد شد.

مردانی ادامه داد: بر این اساس باید با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنیم. در عین حال برای عرضه واکسن حداقل یکسال دیگر، زمان نیاز است.

وی تاکید کرد: بنابراین کرونا یکی از بیماری‌های روتین در دنیا محسوب خواهد شد، مانند سایر بیماری‌ها چون جذام، سرطان و...، اما وقتی عده زیادی به این بیماری مبتلا شدند، در برابر آن ایمن می‌شوند و دیگر مبتلا نخواهند شد و در نتیجه بیماری را به سایرین منتقل نمی‌کنند. بر همین اساس بیماری کرونا نوعی بیماری عادی محسوب می‌شود و نگرانی ندارد. در عین حال امیدواریم تا آن زمان درمان کرونا مشخص شود.

مردانی درباره برخی گزارش‌های مبنی بر ابتلای مجدد کرونایی‌ها به این بیماری، گفت: ابتلای مجدد در تمام افراد دیده نمی‌شود و به طور کلی ۱۴ درصد افراد ممکن است، دچار ابتلای مجدد شوند که احتمالا هم به نوع خفیف بیماری مبتلا خواهند شد.

بیش از ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار مبتلا کرونا در جهان

همه گیری بیماری کووید-۱۹ همچنان در جهان ادامه دارد و کشورها با اتخاذ تدابیری همچون بستن مرزها، تمدیدِ محدودیت‌های تردد و حفظ فاصله گذاری اجتماعی در تلاش برای مهار این بیماری هستند.

 کروناویروس جدید که عامل بروز بیماری کووید-۱۹ است، اولین بار در ماه دسامبر در چین گزارش شد و در حال حاضر به ۲۱۰ کشور و منطقه از سراسر جهان گسترش پیدا کرده است.

تا لحظه انتشار این خبر شمار کلی مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان دو میلیون و ۲۵۰ هزار و ۹۴۵ نفر است که ۱۵۴ هزار و ۲۶۸ نفر از آن‌ها جان باخته و ۵۷۱ هزار و ۲۶۸ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ایالات متحده آمریکا با ۷۱۰ هزار و ۲۱ مورد ابتلا و ۳۷ هزار و ۱۵۸ قربانی در صدر فهرست مبتلایان و قربانیان جهانی قرار گرفته است. ۶۰ هزار و ۵۱۰ نفر از مبتلایان این کشور نیز بهبود یافته‌اند.

اسپانیا با افزایش شمار مبتلایان و ثبت ۱۹۰ هزار و ۸۳۹ مورد در رتبه دوم فهرست مبتلایان جهانی کرونا قرار گرفته است. تاکنون ۲۰ هزار و دو نفر از مبتلایان این کشور جان خود را از دست داده و ۷۴ هزار و ۷۹۷ نفر بهبود یافته‌اند.

ایتالیا نیز ۱۷۲ هزار و ۴۳۴ مورد ابتلا را به ثبت رسانده که از این میان ۲۲ هزار و ۷۴۵ نفر جان خود را از دست داده و ۴۲ هزار و ۷۲۷ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

فرانسه نیز شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ را ۱۴۷ هزار و ۹۶۹ نفر اعلام کرده است. از این میان تاکنون ۱۸ هزار و ۶۸۱ نفر جان باخته و ۳۴ هزار و ۴۲۰ نفر بهبود یافته‌اند.

همچنین آلمان تاکنون ابتلای ۱۴۱ هزار و ۳۹۷ نفر را به کروناویروس جدید گزارش کرده است که از این میان ۴۳۵۲ نفر جان خود را از دست داده و ۸۳ هزار و ۱۱۴ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

انگلیس نیز با افزایش شمار مبتلایان جدید به کووید-۱۹ در فهرست جهانی مبتلایان به کروناویروس جدید پیش از چین قرار گرفته است. این کشور تاکنون ابتلای ۱۰۸ هزار و ۶۹۲ نفر را به این بیماری تایید کرده است که از این میان ۱۴ هزار و ۵۷۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند. شمار بهبودیافتگان این کشور اعلام نشده است.

چین که اعلام کرده شیوع کروناویروس را تا حد زیادی کنترل کرده تاکنون ۸۲ هزار و ۷۱۹ مورد ابتلا به کووید-۱۹ را گزارش کرده و تعداد قربانیان این بیماری در این کشور به ۴۶۳۲ نفر رسیده است. همچنین تاکنون ۷۷ هزار و ۲۹ نفر از بیماران در این کشور بهبود یافته‌اند.

در ایران نیز تاکنون ابتلای ۷۹ هزار و ۴۹۴ نفر تایید شده است که از این میان ۴۹۵۸ نفر جان خود را از دست داده و ۵۴ هزار و ۶۴ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ترکیه هم که پس از ایران بیشترین شمار مبتلایان را به خود اختصاص داده است، تاکنون ابتلای ۷۸ هزار و ۵۴۶ نفر را به بیماری کووید-۱۹ اعلام کرده که از این میان ۱۷۶۹ نفر جان باخته و ۸۶۳۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

همچنین بلژیک با ۳۶ هزار و ۱۳۸ مبتلا و ۵۱۶۳ قربانی، برزیل با ۳۴ هزار و ۲۲۱ مبتلا و ۲۱۷۱ قربانی، روسیه با ۳۲ هزار و هشت مبتلا و ۲۷۳ قربانی، کانادا با ۳۱ هزار و ۹۲۷ مبتلا و ۱۳۱۰ قربانی، هلند با ۳۰ هزار و ۴۴۹ مبتلا و ۳۴۵۹ قربانی از دیگر کشورها با میزان شیوع گسترده محسوب می‌شوند.

بنا بر آمارهای سایت "ورلداُمتر"، سوئیس با ۲۷ هزار و ۷۸ مبتلا و ۱۳۲۷ قربانی، ، پرتغال با ۱۹ هزار و ۲۲ مبتلا و ۶۵۷ قربانی، اتریش با ۱۴ هزار و ۵۹۵ مبتلا و ۴۳۱ قربانی، هند با ۱۴ هزار و ۴۲۵ مبتلا و ۴۸۸ قربانی، ایرلند با ۱۳ هزار و ۹۸۰ مبتلا و ۵۳۰ قربانی، ، پرو با ۱۳ هزار و ۴۸۹ مبتلا و ۳۰۰ قربانی، سوئد با ۱۳ هزار و ۲۱۶ مبتلا و ۱۴۰۰ قربانی و سرزمین‌های اشغالی با ۱۲ هزار و ۹۸۲ مبتلا و ۱۵۱ قربانی از دیگر کشورها با میزان شیوع بالای کروناویروس جدید هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین