کد خبر: ۶۴۷۴۰۲
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۷

پنتاگون از تمدید ممنوعیت مسافرت نظامیان آمریکا خبر داد

وزارت دفاع آمریکا در تصمیمی جهت عدم ابتلای نظامیان خود به ویروس کشنده کرونا، از تداوم عدم مسافرت نظامیان این کشور تا سی‌ام ژوئن خبر داده است.
آفتاب‌‌نیوز :

معاون وزیر دفاع آمریکا شنبه شب به وقت تهران از تداوم ممنوعیت مسافرت نظامیان این کشور تا 30 ژوئن (سه شنبه دهم تیر) خبر داد.

به نوشته وبگاه «میلیتری تایمز» «ماتیو دوناوان» معاون وزیر دفاع آمریکا در نشست مطبوعاتی از تصمیم مشترک «مارک اسپر» وزیردفاع و ژنرال «مایک میلی» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح این کشور در تمدید ممنوعیت مسافرت نظامیان و خانودههای آنها تا 30 ژوئن (10 تیر 99) خبر داد. این تصمیم جهت ممانعت از مبتلا شدن نظامیان آمریکایی به ویروس کرونای جدید گرفته شده است. معاون وزارت دفاع آمریکا همچنین گفت که هر 15 روز یکبار این تصمیم بازنگری می شود.

پنتاگون از تمدید ممنوعیت مسافرت نظامیان آمریکا خبر داد

به نوشته این منبع خبری، اعمال این محدودیت به مانعی برای استقرار نظامیان آمریکا در بسیاری از کشورهای جهان مبدل شده و حتی برنامه های آموزشی نیروهای این کشور را مختل کرده است.

آنطور که وزارت دفاع آمریکا رسما اعلام کرده صدها نظامی این کشور در داخل آمریکا به کرونا مبتلا شده اند. پنتاگون اعلام کرده که با احتساب تعداد نظامیان آمریکایی مبتلا به ویروس کرونا، مجموع مبتلایان به این ویروس در میان کارمندان و نظامیان دستکم بالای 1200 تن رسیده است.

این در حالی است که نیروی دریایی آمریکا نیز هفته گذشته از مرگ خدمه ناو هواپیمابر «تئودور روزولت» به دلیل ابتلا به ویروس کرونای جدید خبر داد. خبرنگار شبکه خبری «سی ان ان» در توییتی بدین منظور نوشت که بنابر اعلام نیروی دریایی ایالات متحده، یک ملوان ناو هواپیمابر «تئودور روزولت» به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده است.

شبکه تلویزیونی «فاکس‌نیوز» آمریکا نیز به نقل از منبعی در نیروی دریایی این کشور از ابتلای ده‌ها خدمه ناوهواپیمابر «تئودور روزولت» خبر داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین