کد خبر: ۶۴۷۴۳۵
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱

اظهارات جدید ترامپ درباره قطع کمک مالی به سازمان بهداشت جهانی

رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است، این کشور می‌تواند استفاده بهتری از ۵۰۰ میلیون دلاری که معمولا به سازمان بهداشت جهانی اختصاص می‌دهد، داشته باشد.
اظهارات جدید ترامپ درباره قطع کمک مالی به سازمان بهداشت جهانی
آفتاب‌‌نیوز :

 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: ما مشکلات بیشتر و بیشتری داریم و راه‌های دیگری هم برای صرف آن ۵۰۰ میلیون دلاری که به سازمان بهداشت جهانی تعلق می‌گیرد، وجود دارد. می‌توانیم راه‌های دیگری را برای صرف آن بیابیم و به افراد دیگری کمک کنیم. ما در مورد برخی افراد تحقیقاتی انجام می‌دهیم که اعتبار زیادی را برای انجام کار خود می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس‌جمهوری آمریکا از سازمان بهداشت جهانی به دلیل مخالفتش با واشنگتن در بستن مرزها به روی چین همزمان با شیوع ویروس کرونا انتقاد کرد و ادامه داد: ما می‌توانیم این مبلغ را به روشی بسیار کارآمدتر هزینه کنیم.

ترامپ پیش‌تر اعلام کرد که از دولت آمریکا خواسته پرداخت مالی به سازمان بهداشت جهانی را متوقف کند.

دبیرکل سازمان ملل در واکنش به اقدام ترامپ برای قطع تامین مالی سازمان بهداشت جهانی گفت، اکنون وقت کار و همبستگی برای مقابله با پاندمی کورناست.

وزیر امور خارجه آلمان نیز در پی اقدام اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا در قطع کمک‌های کشورش به سازمان بهداشت جهانی تأکید کرد، تقویت این سازمان یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌ها محسوب می‌شود.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در توییتی تأکید کرد که اقدامات بی شرمانه آمریکا مبنی بر قطع کمک‌مالی به سازمان بهداشت جهانی که منجر به کشته شدن مردم می‌شود ننگی است که در اذهان خواهد ماند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین