کد خبر: ۶۴۷۴۳۹
تعداد نظرات: ۲۹ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
نام‌نویسی برای سیم‌کارت جهت دریافت وام یک میلیونی باعث ایجاد صف مقابل دفاتر پیشخوان شد

نوشدارو پس از مرگ سهراب؛ وقتی بی‌تدبیری مسئولان، مردم را به خیابان‌ها می‌کشاند

آيا همان‌طور كه براي نام‌نويسي بهره‌مندي از اين تسهيلات در اطلاعيه اوليه تاكيد شده بود كه نياز به هيچ‌گونه مراجعه حضوري به بانك‌ها و سازمان‌هاي دولتي نيست، وزارت ارتباطات نمي‌توانست به دفاتر تلفن همراه دستور بدهد كه نام‌نويسي سيم‌كارت‌ها را به صورت غيرحضوري و آنلاين انجام دهند و در همان اطلاعيه يا اطلاعيه ديگري مردم در جريان اين موضوع قرار بگيرند و ديگر شاهد صفوف ازدحام شهروندان مقابل دفاتر تلفن همراه نباشيم؟! آيا دولت و «آقاي اپراتوري!» كه وزير محترم او را خطاب قرار داده، نمي‌دانند كه كرونا نه عقل و صبر دارد كه در صف انتظار بماند.
آفتاب‌‌نیوز :

درحالي كه به دليل شيوع كرونا مسوولان كشور مدام به مردم توصيه مي‌كنند تا «در خانه بمانند» و «فاصله‌گذاري فيزيكي» را رعايت كنند اما سياست‌هاي درنظر گرفته شده، جريان را به سمتي پيش برده كه مردم ناچارند عملكردي خلاف اين پروتكل‌ها درپيش بگيرند. حالا پس از بازگشايي ادارات و برخي اصناف كه مردم را به خيابان‌ها و محيط‌هاي كار كشانده، اين بار نام‌نويسي براي بهره‌مندي از «تسهيلات بانكي حمايتي كرونا ويژه يارانه‌بگيران»، صف‌ ازدحام شهروندان مقابل دفاتر فروش سيم‌كارت تلفن همراه را رقم زده است.

گردشي در فضاي مجازي و بالا و پايين كردن چند پايگاه خبري نشان مي‌دهد كه باتوجه به الزام دولت به آنكه سرپرست‌هاي خانوار متقاضي اين وام يك ميليوني بايد حتما سيم‌كارت تلفن‌همراه به نام خود داشته باشند، درنتيجه مردم ناچار شده‌اند براي استفاده از اين تسهيلات، ابتدا اقدام به خريد سيم‌كارت كنند و اين يعني بايد به دفاتر فروش سيم‌كارت در اقصا نقاط شهرها بروند. 

نوشدار پس از مرگ سهراب؛ وقتی بی‌تدبیری مسئولان، مردم را به خیابان‌ها می‌کشانند

بيست‌وششم فروردين‌ماه بود كه پس از اعلام جزييات بسته‌هاي حمايتي دولت براي مقابله با بخشي از مشكلات اقتصادي ناشي از شيوع كرونا، وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در اطلاعيه‌اي شرايط و ضوابط بهره‌مندي از «تسهيلات جديد بانكي حمايتي كرونا ويژه يارانه‌بگيران» را نيز اعلام كرد. براساس اين اطلاعيه «تمام سرپرستان خانواري كه يارانه نقدي ماهانه دريافت مي‌كنند و علاقه‌مند هستند از تسهيلات بانكي حمايتي كرونا برخوردار شوند، مي‌توانند با درنظر گرفتن شرايط مندرج در اين اطلاعيه، ضمن پذيرش محتويات آن، كد ملي سرپرست خانوار را حداكثر تا روز يكشنبه 31 فروردين‌ماه ازطريق تلفن همراهي كه به نام سرپرست خانوار است، به شماره ۶۳۶۹ پيامك كنند.»

براساس آنچه در اين اطلاعيه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي آمده، «خانوارهاي يارانه‌بگير، براي استفاده از تسهيلات بانكي» بايد «تقاضاي خود را صرفا با پاسخ به پيامك‌هايي كه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات با سرشماره v.refahارسال مي‌كند، ثبت كنند.» با وجود اينكه در اين اطلاعيه تاكيد شده كه براي اعلام تقاضا «هيچ‌گونه مراجعه به بانك‌ها و سازمان‌هاي دولتي نياز نيست» اما ازقضا دقيقا در بخشي از همين اطلاعيه آمده، يكي از شروط استفاده از اين تسهيلات ارسال پيامك ازطريق تلفن همراهي بود كه به‌نام «سرپرست خانوار» باشد. حال آنكه به هر حال بسياري از شهروندان سرپرست‌هاي خانوارها داراي سيم‌كارت به نام خود نيستند. نكته‌اي كه به‌خصوص به‌دليل محدوديت زماني كه مهلت ثبت‌نام را تنها تا سي‌ويكم فروردين‌ماه اعلام كرده بود، سرپرست‌هاي خانوار را به دفاتر تلفن همراه در سراسر كشور كشاند تا بار ديگر شاهد آن باشيم كه ناهماهنگي در امور اداري و پيشبرد كارها، چطور نظم عمومي را برهم زده و مردمي كه شيوع كرونا كسب‌‌وكارهاي‌شان را بعضا نابود كرده و درآمدشان را با مشكل جدي مواجه كرده است، پريشان و بي‌توجه به «فاصله‌گذاري فيزيكي»، اين بار به دفاتر خريد سيم‌كارت تلفن همراه هجوم بردند.

برهمين اساس سرويس استان‌هاي خبرگزاري‌هاي مختلف، گزارش‌هايي از شهرهاي مختلف كشور منتشر كردند كه نشان از ازدحام اين مردم پشت درهاي دفاتر تلفن همراه داشت. گزارش‌هايي كه شايد پيش از هر چيز، اين پرسش را در ذهن مخاطب ايجاد مي‌كرد كه وقتي كسب‌وكارهاي مردم درپي بحرانِ كرونا تعطيل شده، وقتي كارگران روزمزد ده‌ها روز است كه به دليل شيوع كوويد-۱۹خانه‌نشين شده‌اند تا پروتكل‌هاي بهداشتي و فواصل فيزيكي رعايت شود، چرا مسوولاني كه تصميم به ارايه تسهيلات به آنها گرفته‌اند، پيش از اجرايي شدن طرح‌هاي‌شان فكري براي نام‌نويسي سيم‌كارت غيرحضوري و ديگر جزييات اجرايي اين طرح‌ها نكرده‌اند؟ چرا ابتدا تصميم‌ها اعلام مي‌شود و پيش از آن هيچ‌يك از مسوولان درباره عواقب احتمالي آن فكري نكرده‌اند؟! چرا وزير ارتباطات تازه بعد از ديدن تصاوير ازدحام مردم در دفاتر تلفن همراه به ياد مي‌آورد كه مي‌توانست هماهنگي‌هاي لازم براي نام‌نويسي غيرحضوري سيم‌كارت انجام شود؟!

نوشدار پس از مرگ سهراب؛ وقتی بی‌تدبیری مسئولان، مردم را به خیابان‌ها می‌کشانند

محمد جواد آذري جهرمي اما به هر حال پس از ديدن صفوف ازدحام مردم، در حساب توييتري‌اش به اين موضوع واكنش نشان داد و با انتشار يكي از ده‌ها تصوير ازدحام مردم، خطاب به فردي كه او را «آقاي اپراتور» معرفي كرد، نوشت: «مردم نبايد براي تهيه سيم‌كارت رايگان در اين شرايط كرونا در دفاتر ارتباطي، صف بكشند. همين الان بايد اين فرآيند «متوقف» شود. از مردم آنلاين ثبت‌نام كنيد و با پست سيم‌كارت را به منازل آنها برسانيد. خدمت‌رساني ‌خوب به مردم «بايد» با دستورالعمل‌هاي وزارت بهداشت باشد.»

نكته مطرح شده از سوي وزير جوان اگرچه درست و قابل‌توجه و در ادامه كاربردي بود اما جاي سوال دارد كه آيا نمي‌شد پيش از اجرايي شدن اين طرح درباره نام‌نويسي غيرحضوري هم پروتكلي در نظر گرفته مي‌شد تا مثل خيلي اوقات، ماجرا نوشداروي پس از مرگ سهراب يا به‌اصطلاح علاج بعد واقعه نباشد؟ آيا همان‌طور كه براي نام‌نويسي بهره‌مندي از اين تسهيلات در اطلاعيه اوليه تاكيد شده بود كه نياز به هيچ‌گونه مراجعه حضوري به بانك‌ها و سازمان‌هاي دولتي نيست، وزارت ارتباطات نمي‌توانست به دفاتر تلفن همراه دستور بدهد كه نام‌نويسي سيم‌كارت‌ها را به صورت غيرحضوري و آنلاين انجام دهند و در همان اطلاعيه يا اطلاعيه ديگري مردم در جريان اين موضوع قرار بگيرند و ديگر شاهد صفوف ازدحام شهروندان مقابل دفاتر تلفن همراه نباشيم؟! آيا دولت و «آقاي اپراتوري!» كه وزير محترم او را خطاب قرار داده، نمي‌دانند كه كرونا نه عقل و صبر دارد كه در صف انتظار بماند تا مبادا «فاصله‌گذاري هوشمند»، خدشه‌دار شود و نه حساب و كتاب سرش مي‌شود، كه بشود با دستوري ديرهنگام، افسارش را كشيد و بر آن مهار زد؟! كرونا- اين دردِ تا اينجا بي‌درمان كه هنوز هم نوشدارويي برايش ساخته نشده- اين‌طور كه در اين چند ماه همزيستي نامسالمت‌آميزش با آدمي نشان داده، اتفاقا شيفته اين بروكراسي پرپيچ و خم اداري و صفوف شلوغ و ازدحام انساني است تا سرحوصله، بيشترين ميزان ممكن، قرباني بگيرد. پس بايد زودتر از اينها مراقبش بود و ازدحام نفوس در اختيارش قرار نداد.

نوشدار پس از مرگ سهراب؛ وقتی بی‌تدبیری مسئولان، مردم را به خیابان‌ها می‌کشانند

نوشدار پس از مرگ سهراب؛ وقتی بی‌تدبیری مسئولان، مردم را به خیابان‌ها می‌کشانند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۹
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
0
28
فقر...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
خدا را شکر که سرانجام بر کرونا پیروز شدیم و همه چیز عادی و به روز اول بر گشت!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
0
24
انصافا اكثر مردم نهايت همكاري رو انجام دادند.متاسفانه مسئولين همكاري نكردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
0
20
اصلا چه نیازی هست که سیم کارت به نام خودشان باشد
مهرشاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
22
12
مردم ما عادت دارند در صف بایستند . اگر آب مجانی بدهند می روند در صف می ایستند . گویی یکی از تفریحات مردم ما در صف ایستادن است و علاقه ی بسیاری بدان دارند.
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
یا شکم سیری و یا از مشکلات مردم بی خبری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
داخل باغ نیستی ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
خوبه همینجوری خودتو به خواب بزن تا عمرت تموم بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
0
18
این مسئولان اسم ندارند تا حداقل عزل بشوند !؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
1
20
در یک سمینار در سال 1381 سخنران حرف جالبی زد او گفت که کلمه مدیر را برای بعضی از افراد باید از آخر خواند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
0
17
كدام تدبيرشان درست اين هم درست باشد از يك طرف مي گوييند جمع نشويد از طرف ديگر اين كار را مي كنند نمي شد مثل يارانه بريزند و بعد هم خودشان كم كنند يارانه كه دست خودشان است
عضدالدوله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
1
13
90درصد مردم ایران نیازمند این وام یک میلیونی هستند این حق مردم ایران است با این همه منابع عظیم و خدا دادی که می تواند تمام یک اروپا را به تنهایی راه ببرد ....؟؟؟
کجای این کارها افتخار دارد آیندگان چه خواهند گفت ؟خداوند انسان را خلق کرد تا با عقل خودزندگی راحتی داشته باشد نه اینکه 80میلیون را رفیق مرگ و بدبختی کنیم !!
حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
0
10
آفتابه لگن هفت دست ولی شام و ناهار هیچی
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
0
12
ارایه کنندگان چنین طرح هاباید به شدت توبیخ شوند
یاور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
0
6
آیا مسئولین لواسان نشین ایران....که مردم را چنان به فلاکت انداخته اند که برای گرفتن سیم کارت و دریافت یک ملیون آنهم بصورت قرضی یاید مدتها با ریسک الودگی به کرونا در صف بایستند . و......
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
0
6
از کرونا ویروس که بگذریم، این بوروکراسی فرسوده که مرم ایرن را در دایره نا محدود اداره بازیهای بی پایان گرفتار کرده، واقعا نماد واقعی بی گفایتی مدیریت اجتماعی در کشور است و هزینه فراوانی در اتلاف وقت و انرژی مردم دارد و چه بسا علت اصلی نارضایتی های اجتماعیست.
جامعه
|
Canada
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
0
7
بابا اینو میریختی به حساب یارانه ای دهک های کم درآمد جامعه فقط با یک تلفن کردن و شماره کارت ملی رو وارد کردن ۰ اصلا این مبلغ رو باید به این مردم میدادید در دهکهای پایین.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
0
6
-نشان میدهد هیچیک از وضعیت بد اقتصادی مردم خبر ندارند چون اکثران دز امد مکفی دارند اکثران خودی هستند و سرمست هیچیک نمیدانند یک میلیون یعنی جه 29 هر ماه دلنگ موبایلشون به صدا در میاید و حقوق و مزایا به حسابشان واریز میشود تا زمانیکه این وضعیت ادامه دارد اش همین اش است لااقل یکی بیاد بگه ببخشید چون ما نمیدونستیم شما محتاج یک میلیونید این برنامه را ریختیم فک کردیم شما هم مثل مایید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
4
4
آفتاب عزیز شما که عادت داری همیشه از این مسئولین حمایت بکنی چرا نمک بخوری و نمکدون بشکنی ؟
این انتخاب خودتون بوده و تا 1400 هم باهاتون هست .
پاسخ ها
عاطفه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
هر چی میکشیم از دست امثال شماها می کشیم که دائم در حال مقصر جلوه دادن این جناح و اون جناح هستید.
.......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
ناشناس جان 8 سال مدیریت شما رو هم دیدیم قبلا!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
0
2
اتفاقا بی تدبیری نیست آخر تدبیره .....
عاطفه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
0
4
هر انسانی با اندک تفکر متوجه میشه که دنبال ارامش مردم نیستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
0
5
ما که تا کنون تدبیری را تجربه نکرده ایم
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
0
4
لطفاباذکر نام و مشخصات مسولیت تصمیمات غلط روبه طور مستقیم به خود کسانی که این تصمیمات رو می گیرند متوجه کنید و با کلی گویی موجب فرار انها از پاسخ گویی نشید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
0
2
بحران سازی ها سیاسی اجتماعی آدم ها را گمراه می کند و به خاطر همین از صبح تا شب هر کس از ماست خود تعریف می کند و می گوید : ماست من شیرین است !!
آنها که با بحران سازی نفس می زنند از این بازار لبنیات خوششان می آید و گناه جامعه را گاهی گردن این و گاهی گردن آن و مابقی را گردن دشمن و بالاخره می رسیم به مردمی که از سرکول هم برای گرفتن یک میلیون تومان وام بالا می روند تا در این ایام بلا زنده بمانند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
0
2
هر چی میکشیم از شماست!
یک زن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
0
3
برید یه سر به سایت که ثبت سیم کارت رایگان همراه اول بزنید ببینید چه خبره!!! صد رحمت به سایت ایران خودرو و سایپا..... از 8 صب تا 2 نصفه شب 100 بار سایت سر زدم تا تونستم یه سیم کارت برا پدرم ثبت کنم، اینم از وضعیت ثبت نام رایگان سیم کارتشون
سحر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
0
5
دشمن دانا که غم جان بود بهترازان دوست که نادان بود
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین