کد خبر: ۶۴۷۴۶۹
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱

اعتراضات ضد قرنطینه در آمریکا+تصاویر

تظاهرکنندگان در بسیاری از ایالت های آمریکا خواستار رفع محدودیت های اعمال شده برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا شدند. شرکت کنندگان در تظاهرات روز شنبه که اغلب آنها را هواداران دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تشکیل می دادند به اجرای قرنطینه اعتراض کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه دیلی میل، رئیس جمهوری آمریکا که از تظاهرکنندگان حمایت کرده روز جمعه در صفحه توئیتر خود خواستار «آزادسازی» چند ایالتی شد که فرمانداران دموکرات آنها محدودیت‌هایی را برای مقابله با شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» به اجرا گذاشته‌اند.

اعتراضات ضد قرنطینه در آمریکا

دونالد ترامپ همچنین گفته است که از نظر او برخی فرمانداران در اعمال محدودیت «زیاده روی» کرده‌اند.

نوادا، ویسکانسین، ایندیانا، کالیفرنیا، نیوهمپشایر، تگزاس و اوهایو از جمله ایالت هایی بودند که روز شنبه شاهد برگزاری تظاهرات علیه محدودیت‌های اعمال شده از سوی فرمانداران بودند. شماری از شرکت کنندگان در تظاهرات شهر کنکورد در نیوهمپشایر مسلح بودند و یا چهره های خود را پوشانده بودند.

اعتراضات ضد قرنطینه در آمریکا

از سوی دیگر شرکت کنندگان در تظاهرات ایالت تگزاس از پیامدهای اقتصادی محدودیت های اعمال شده ابراز نگرانی کردند.

دونالد ترامپ که به دنبال بازگشایی دوباره اقتصاد آمریکا است چند روز پیش اعلام کرد که فرمانداران هر ایالت در مورد زمان رفع محدودیت های اعمال شده برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا تصمیم گیری خواهند کرد.

اندرو کوئومو، فرماندار ایالت نیویورک که کانون اصلی شیوع این ویروس در آمریکا است روز شنبه به طور تلویحی از دونالد ترامپ به دلیل «سیاسی کردن» موضوع اجرای قرنطینه در این کشور انتقاد کرد.

معترضان ضد قرنطینه در تگزاس آمریکا شعارهای "فائوسی را اخراج کنید" سر دادند؛ همچنین معترضان مسلح زیادی در نیوهمپشایر خواستار لغو این محدودیت ها شدند؛ معترضان ضد ترامپ در نیویورک هم کیسه های حمل جسد نمادین مقابل املاک رئیس جمهوری آمریکا قرار دادند.
معترضان در راهپیمایی ضد قرنطینه در تگزاس فریاد "فائوسی را اخراج کنید" علیه مشاور پزشکی ارشد دونالد ترامپ سر دادند و هزاران آمریکایی توصیه در خانه ماندن و قوانین فاصله گذاری اجتماعی را با برگزاری اعتراضات شکستند.
در همین حال فعالان ضد ترامپ تجمع مقابله‌ای روبروی املاک رئیس جمهوری آمریکا به راه انداختند و کیسه‌های حاوی جسد روی زمین قرار دادند.

اعتراضات ضد قرنطینه در آمریکا

روز شنبه صدها معترض مقابل ساختمان متعلق به کنگره در آستین تگزاس تجمع کردند تا علیه قوانین ماندن در خانه بابت شیوع کروناویروس در این ایالت اعتراض کنند. اعتراض تگزاس از سوی اوون شرویر برنامه ریزی شده بود و الکس جونز از اینفووارز در آن شرکت کرده بود.
تصاویر این تجمع نشان میدهد که مردم پرچم های ۲۰۲۰ ترامپ و نمادهای ضد قرنطینه را بالا بردند و خواستار اخراج دکتر آنتونی فائوسی، متخصص ارشد ایمونولوژیست و متخصص بیماریهای عفونی این کشور شدند.

در آستین، مرکز تگزاس که یکی از قطب‌های اصلی اقتصاد آمریکاست، معترضان که اغلب ماسک نزده بودند و فاصله‌گذاری فیزیکی را هم رعایت نمی‌کردند شعار سر دادند که "بگذارید کار کنیم. آمریکا را تعطیل نکنید".

اعتراضات ضد قرنطینه در آمریکا

از آنجایی که این بیماری جهانی برای اولین بار در ایالت واشنگتن تشخیص داده شد، دکتر فائوسی به عنوان یک متخصص برجسته بهداشت عمومی در واکنش کرونا ویروس رئیس جمهوری آمریکا تبدیل شده است. فائوسی در کنفرانس های مطبوعاتی ترامپ درباره کووید-۱۹ معمولا در کنار او می ایستد و تازه ترین اطلاعات درباره این ویروس و وضعیت بهداشت این کشور اعلام می شود.
شعارهای این معترضان پس از آن مطرح می شود که ترامپ علنا از معترضان ضد قرنطینه حمایت کرد و بارها متناقض از سخنان و توصیه های بهداشتی دکتر فائوسی سخن گفت. تگزاس اولین ایالتی خواهد بود که طی روزهای آتی در بحبوحه شیوع کووید-۱۹ بازگشایی می شود و فعالیت کسب و کارها در آن به جریان می افتد.
به گفته مقام ها، زنی که در شهر ترنتون، ایالت نیوجرسی برای برگزاری اعتراض ضد قرنطینه کمک کرده بود، بازداشت و به نقض قوانین ماندن در خانه متهم شده است.

اعتراضات ضد قرنطینه در آمریکا

چندین اعتراض ضد قرنطینه هم از سوی شهروندان ایالات متحده جمعه در سراسر این کشور برگزار شد. اعتراضات در مکان‌هایی از جمله نیوهمپشایر، مریلند، ویرجینیا و نیوجرسی دیده شد. اعتراضات در ایالات بسیاری از جمله اوکلاهاما، تگزاس، آیداهو، ویرجینیا، میشیگان، فلوریدا، کالیفرنیا، کنتاکی، اوهایو، کارولینای شمالی و مینه سوتا رخ داده است.

براساس گزارش آسوشیتدپرس، روز شنبه صدها معترض مقابل ساختمان کنگره آمریکا در نیوهمپشایر تجمع کرده، شعارهایی سر دادند و نوشته هایی در دست داشتند و خواستار بازگشایی این ایالت شدند. این معترضان دست نوشته هایی از جمله "آزاد زندگی کنید یا بمیرید" در دست داشتند. همچنین نوشته هایی با عنوان "مشاغل را احیا کنید" و "قانون اساسی مرا ببوس" به همراه داشتند.

اعتراضات ضد قرنطینه در آمریکا

روز شنبه همچنین اعضای یک گروه ضد قرنطینه موسوم به "مریلند را دوباره باز کنید" به قوانین محدودکننده این ایالت اعتراض کرده و با خودروهایشان به خیابان های شهر آناپولیس آمدند.
اعضای این گروه معترض در خودروهایشان ماندند تا به قوانین فاصله گذاری اجتماعی احترام گذاشته باشند و دست نوشته‌هایشان را از شیشه خودرو بیرون گرفته بودند. این گروه در توماری آنلاین از فرماندار مریلند خواستند تا کسب و کارها را دوباره به راه بیندازد، اماکن مذهبی دوباره فعالیت کنند و کار مدارس از سر گرفته شود.
فعالان ضد ترامپ همچنین روز شنبه مقابل املاک ترامپ در سراسر این کشور تجمع برگزار کردند و کیسه‌های مخصوص حمل جسد به همراه داشتند تا به کشته شدگان مبتلا به ویروس کرونا و نوع واکنش ترامپ به این شیوع واکنش نشان دهند.
گروهی از معترضان شنبه در شیکاگو ایالت ایلینوی با همراه داشتن هفت کیسه حمل جسد تجمع کردند. فعالانی از گروه "نفی فاشیسم" هم در اعتراض به اقدامات ترامپ کیسه های حمل جسد نمادین را مقابل هتل بین المللی و برج نیویورک ترامپ قرار دادند.
دست نوشته های روی این کیسه های حمل جسد وجود داشت. روی این کاغذها نوشته شده بود "این نمایانگر بیش از ۱۰۰۰ نیروی امدادی است که بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان باختند" و "این نمایانگر مهاجرانی است که در بازداشت اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده" جان دادند.
برخی فرمانداران دموکرات، از برنامه‌های ایالت‌هایی چون تگزاس و ورمونت برای بازگشایی برخی از مشاغل از روز دوشنبه خبر داده است.

بسیاری از فرمانداران که مطابق قانون اساسی آمریکا، خود را مسئول حفظ سلامت و ایمنی شهروندان ایالت‌شان می‌دانند، گفته‌اند بنا ندارند در لغو قرنطینه‌ها تعجیل کنند چرا که از بازگشت موج دیگری از شیوع کووید۱۹ نگرانند.

ترامپ همچون چند هفته اخیر در کنفرانس خبری کاخ‌سفید برای مقابله با ویروس کرونا به خبرنگاران گفت: برخی از ایالت‌ها که فرمانداران جمهوری‌خواه و دموکرات دارند از همین حالا اعلام کرده‌اند که "گام‌هایی برای ایجاد ایمنی و بازگشایی تدریجی کسب و کارها برداشته‌اند."

رئیس جمهور آمریکا گفت که تگزاس و ورمونت بنا دارند بخ کسب و کارهای خاصی اجازه دهند که از روز دوشنبه، ۲۰ آوریل، فعالیت خود را از سر بگیرند. به گفته وی مونتانا هم بنا دارند تا از آوریل ۲۴، کمتر از یک هفته دیگر محدودیت‌ها را کم کند.

به گفته رئیس‌جمهور آمریکا، ایالت‌های اوهایو و داکوتای شمالی هم تصمیم به لغو محدودیت‌ها از ابتدای ماه مه دارند.

اندرو کومو، فرماندار ایالت مریلند می گوید شمار تازه مبتلایان، تلفن به اورژانس و شمار جان‌باختگان کرونا در نیویورک رو به کاهش است.

کومو در کنفرانس خبری روز شنبه خود ضمن اعلام رسیدن آمار جان باختگان نیویورک به ۱۶ هزار نفر٬ گفت آمارها برای سومین روز متوالی کاهش داشته که می تواند نشان از نزولی شدن روند همه گیری خبر دهد.

کومو که اظهارات او در نقد کاخ سفید معمولا با پاسخ تند دونالد ترامپ روبرو می شود٬‌روز شنبه یک بار دیگر تاکید کرده که از نظر او گسترش ظرفیت تست گیری پیش شرط لغو محدودیت ها و بازگشایی کسب و کارها است.

اعتراضات ضد قرنطینه در آمریکا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین