کد خبر: ۶۴۷۶۸۴
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶

کوه صفه اصفهان جان شهروندی را گرفت

مرد ۴۵ ساله‌ای عصر روز دوشنبه از ارتفاع محدوده زیر آبشار بوستان کوهستانی صفه اصفهان سقوط کرد و جان باخت.
آفتاب‌‌نیوز :

مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این حادثه ساعت ۱۷ و ۹ دقیقه امروز به آتش‌نشانی اعلام شد که تیم امداد و نجات کوهستان از ایستگاه شماره ۱۲ به محل اعزام شدند.

فرهاد کاوه آهنگران افزود: در این حادثه مردی ۴۵ ساله از منطقه زیر آبشار و از ارتفاع سقوط کرد که به دلیل شدت جراحت‌های وارد شده در دم جان سپرده بود. مشخص شدن علت وقوع این حادثه به عهده نیروهای انتظامی و قضایی است.

کوه صفه اصفهان جان شهروندی را گرفت

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تاکیدکرد: بارها از شهروندان خواسته شده که با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و نیز در هوای بارانی از کوهنوردی خودداری کنند.

کاوه آهنگران با اشاره به اینکه برای ایمنی کوهنوردان مسیرهای ناایمن و خطرناک مسدود شده است به شهروندان توصیه کرد: حتما از مسیرهای مشخص شده و مجاز صعود کنند و به مسیرهای فرعی وارد نشوند.

بنابر اعلام سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، همه نقاط کوه صفه پیش‌تر با کمک شهرداری منطقه پنج و مدیریت این مجموعه گردشگری ایمن سازی، تابلوزنی و طناب‌کشی شده بود.

این حادثه در حالی رخ داد که صبح روز گذشته نیز مرد ۵۵ ساله‌ای از دره بادگیر بوستان کوهستانی صفه اصفهان سقوط کرد و در حالت نیمه هوشیار راهی بیمارستان شد.

۲۷ فروردین ماه سال ۹۵ بود که مردی ۵۰ ساله در کوه صفه اصفهان براثر سقوطی که هیچ کس شاهد آن نبود به دلیل ضربه شدید به سر جان خود را از دست داد.

همچنین هشتم تیرماه سال ۹۶ آتش نشانان اصفهان پس از سه ساعت عملیات ۲ کوهنورد ۲۶ و ۶۰ ساله که در دو مسیر متفاوت در حال صعود به این کوه بودند و بر اثر از دست دادن تعادل خود به پایین سقوط کردند را نجات داده بودند.

۲۳ مهرماه ۹۶ نیز سقوط زن جوان حدود ۳۰ ساله از ارتفاعات کوه صفه شهر اصفهان عصر روز شنبه به مرگ او منجر شد.

سقوط زن حدود سی ساله از کوه صُفه شهر اصفهان در ۲۶ شهریور ۹۷ نیز مرگ وی را بدنبال داشت.

همچنین ۳۰ آبان سال گذشته در مردی حدود ۴۵ ساله از کوه صُفه اصفهان سقوط کرده و جان خود را از دست داد.

۲۴ ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی با ۶۲۴ نیروی عملیاتی و ۹۰ نیروی ستادی در سطح مناطق پانزده گانه شهر اصفهان فعالیت دارند.

کوه صفه با ارتفاع ۲ هزار و ۲۵۷ متر یکی از تفرجگاه‌های اصلی مردم اصفهان به‌شمار می‌آید که در جنوب این کلانشهر واقع شده اما در چند سال گذشته به دلیل رعایت نکردن موارد ایمنی کوهنوردی، شاهد بروز سقوط از ارتفاع بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین