کد خبر: ۶۴۷۷۷۸
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹

معترضان آمریکایی ضد قرنطینه خواستار آزادی اقتصادی شدند

همزمان با اینکه صدها خودور در اعتراض به اقدامات مربوط به قرنطینه با هدف مبارزه با ویروس کرونا ساختمان مجلس ایالتی در پنسیلوانیا را احاطه کرده بودند، صدای مداوم بوق خودروها در این ایالت به گوش می‌رسید.
معترضان آمریکایی ضد قرنطینه خواستار آزادی اقتصادی شدند
آفتاب‌‌نیوز :

در این راهپیمایی اعتراضی که حدود سه ساعت به طول انجامید، بسیاری وانت‌های شاسی بلندی را هدایت می‌کردند که با پرچم‌های آمریکا یا شعارهایی چون "پنهان شدن در جایی، آزادی نیست" تزئین شده بودند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،  معترضان شهر هریسبورگ، مرکز ایالت پنسیلوانیا که تاکید دارند مقررات بهداشت عمومی به طور غیرقانونی آزادی اقتصادی را تهدید می کند، پس از آن دست به تجمع زدند که اعتراضات مشابهی در دیگر نقاط آمریکا برگزار شد و دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور در توییتی از آنها حمایت کرد.
در بین سازمان‌دهندگان اعتراضات روز دوشنبه سه تن از برادران محافظه کار حامی سلاح که تظاهرات ضد قرنطینه در سراسر آمریکا را راه‌اندازی کرده‌اند، حضور داشتند.

اما این معترضان در آمریکا همچنان در حاشیه قرار دارند؛ کشوری که بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته همچنان اکثر شهروندان آن موافق برنامه‌های ماندن در خانه برای مبارزه با پاندمی کرونا هستند.

در کنار اعتراضاتی که با خودروها برگزار شد، صدها تن از مردم آمریکا که اکثر آنها علی‌رقم خطر ابتلا به ویروس کرونا ماسک به صورت نداشتند، بر روی پله‌های ساختمان پارلمان ایالت پنسیلوانیا تجمع کرده بودند. آنها بنرهایی در دست داشتند که خسارت وارد شده به اقتصاد به خاطر اقدامات مربوط به قرنطینه را محکوم می‌کردند یا تام وولف، فرماندار این ایالت را به استفاده از ویروس کرونا به عنوان بهانه‌ای برای به دست آوردن قدرت متهم می‌کردند.

در بین این معترضان چندتن از نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره حضور داشتند.

برخی از این قانون‌گذاران همچون راس دیاموند با بازگو کردن اظهارات ترامپ، گفت:‌ درمان مطرح شده یعنی درخواست از مردم برای ماندن در خانه می‌تواند از خود بیماری خطرناک‌تر باشد. همین حالا این تعطیلی را تمام کنید.

اگرچه این اعتراضات در ساختمان‌های پارلمانی ایالت‌های مختلف توجه رسانه‌ها و فعالیت‌های آنلاین را به خود جلب کرده‌اند، اما آنها همچنان در حاشیه هستند چرا که بیش از ۸۰ درصد از آمریکایی‌ها دستور سراسری ماندن در خانه را تایید می‌کنند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که نزدیک به ۷۰ درصد از جمهوری‌خواهان و ۹۵ درصد از دموکرات‌ها از این برنامه حمایت می‌کنند.

تروی تامپسون، سخنگوی دولت محلی پنسیلوانیا به ناکامی‌ها نسبت به کاهش رشد اقتصادی اذعان کرد اما تاکید داشت که بهداشت عمومی اولویت اصلی در اینجاست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین