کد خبر: ۶۴۷۸۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰

قیمت خودرو در بازار امروز

بررسی قیمت خودروهای داخلی امروز سه شنبه، دوم اردیبهشت ماه حاکی از افت دو تا سه درصدی قیمت‌ها نسبت به روز آغازین هفته جاری است.
قیمت خودرو در بازار امروز
آفتاب‌‌نیوز :

امروز در گروه سایپا هر دستگاه پراید ۱۱۱ به ۶۷ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ به ۶۴.۵ میلیون تومان، پراید ۱۵۱ (وانت پراید) ۷۰ میلیون تومان، تیبا ۲ به ۸۵ میلیون تومان، تیبا صندوق دار به ۷۵ میلیون تومان و ساینا ۸۲ میلیون تومان قیمت خورد.

در گروه ایران خودرو نیز هر دستگاه سمند ال ایکس ۱۰۷.۵ میلیون تومان، سمند ای اف ۷ دوگانه سوز ۱۳۵ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ جی ال ایکس ۱۰۵.۵ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ دوگانه سوز ۱۱۸میلیون تومان، پژو پارس ۱۳۴ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به ۱۱۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به ۱۳۷ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ وی ۸ به ۱۴۳ میلیون تومان و رانا ۱۰۵ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

در این زمینه برخی فعالان بازار خودروی پایتخت گفتند: افزایش قیمت هایی که در چند روز گذشته در بازار شاهد بودیم به دلیل فروش تعدادی خودرو به صورت کارتکسی از سوی برخی نمایندگی های ایران خودرو به افرادی بود که در ۱۸ ماه اخیر در سامانه این شرکت ثبت نام نکرده بودند.

آنان یادآور شدند: به عنوان نمونه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که در آخرین روزهای سال گذشته حدود ۱۰۲ میلیون تومان قیمت داشت، از سوی این نمایندگی ها بین ۱۱۶ تا ۱۲۰ میلیون تومان بر روی کاغذ فروخته شد و همین موضوع سبب رشد قیمت‌ها در بازار شد.

به گفته آنها، وقتی این واحدها به نمایندگی از ایران خودرو اقدام به فروش محصول کردند، قیمت های فروش شان به مبنای قیمتی تبدیل می شود و در این صورت بدیهی است این قیمت‌ها در بازار چند میلیون تومانی بالاتر باشد. این فروش ها که در حدود دو هفته ادامه یافت و در یکی دو روز اخیر جلوی آنها گرفته شد، منجر به افزایش حداقل ۱۰ درصدی قیمت ها نسبت به چند ماهه اخیر شد.

این فعالان بازار خودرو یادآور شدند: هرچند در ادامه ایران خودرو برای فروش این محصولات توجیهاتی عنوان کرد، اما به نوعی دور زدن سازمان امور مالیاتی نیز اتفاق افتاد زیرا وقتی سرمایه گذاری انجام و سودی حاصل می‌شود باید حساب و کتاب دولت به عنوان مالیات کنار گذاشته شود.

امروز در دومین روز از اردیبهشت ماه نسبت به ۳۰ فروردین ماه کاهش ۲ تا سه درصدی قیمت محصولات ایران‌خودرو را شاهدیم و انتظار می‌رود با بازگشایی مراکز شماره گذاری و همچنین تداوم احتمالی عرضه از سوی خودروسازان‌، با توجه به پایین بودن تقاضا برای خرید قیمت ها منطقی تر شود.

افزایش قیمت های یادشده روی قیمت محصولات سایپا نیز تأثیرگذار شده و هریک از خودروهای این گروه افزایش ۵۰۰ هزار تا ۱.۵ میلیون تومانی را تجربه کردند.

در گروه مونتاژی ها اما در چند روز اخیر قیمت ها سیر صعودی داشتند به طوری که هر دستگاه پژو ۲۰۰۸ به ۴۷۵ میلیون تومان، هایما اس ۷ به ۴۰۰ میلیون تومان، هایما اس۵ به ۳۸۵ میلیون تومان، سراتو بین ۴۴۵ تا ۴۵۰ میلیون تومان و سیتروئن سی ۳ حدود ۵۲۰ میلیون تومان قیمت خوردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
0
0
آفتاب جان شما هم مثل هر ایرانی میدوند خودرو در ایران همش دست مافیاست. و اگرنه پراید 10 میلیون هم براش زیاد....حالا شما هم مشکوک میزنید با این تیتراتون. اول میگید خودرو گرون شد نه ارزون شد...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
0
0
بابا این دیگه .................................................
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین