کد خبر: ۶۴۷۸۲۷
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶

سازمان جهانی بهداشت نظر چین در مورد منشا ویروس کرونا را تایید کرد

سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه اعلام کرد، همه مدارک موجود نشان می‌دهد ویروس کرونا اواخر سال گذشته میلادی در چین در حیوانات شکل گرفته و در لابراتوار یا جای دیگری دستکاری یا تولید نشده است.
آفتاب‌‌نیوز :

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته گفت، دولتش در حال تشخیص این مساله است که آیا این ویروس در لابراتواری در شهر ووهان چین تولید شده است یا نه.

اما «فادلا چایب» سخنگوی سازمان جهانی بهداشت گفت: این احتمال وجود دارد که ویروس کرونا، منشا حیوانی داشته باشد.

سازمان جهانی بهداشت نظر چین در مورد منشا ویروس کرونا را تایید کرد

وی با بیان اینکه مشخص نیست این ویروس چطور از یک گونه حیوانی به انسان جهش یافته، افزود: به طور قطع یک میزبان حیوانی واسط برای ویروس وجود داشته است.

وی گفت: به احتمال زیاد خفاش‌ها مخزن اکولوژیکی این ویروس هستند، اما اینکه چطور ویروس از خفاش به انسان انتقال می‌یابد هنوز کشف نشده است.

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت از پاسخ به این پرسش که ممکن است ویروس به طور غیرعمد از یک لابراتوار فرار کرده باشد، خودداری کرد.

انستیتو ویروس شناسی ووهان شایعه‌ها درباره تولید ویروس یا اجازه فرار آن را رد کرده است.

چایب درمورد تصمیم هفته گذشته ترامپ برای قطع کمک های مالی آمریکا به سازمان جهانی بهداشت گفت: در حال ارزیابی این وضعیت هستیم و با شرکایمان برای بررسی مساله و پر کردن هر گونه خلائی همکاری می کنیم.

وی با یادآوری اقدامات انجام شده درمورد فلج اطفال، اچ‌آی‌وی و مالاریا، افزود: تداوم آنچه انجام می‌دهیم نه تنها برای کووید-۱۹ بلکه برای دیگر برنامه‌های بهداشت و سلامت، بسیار اهمیت دارد.

وی با تاکید بر بودجه دو سالانه ۴.۸ میلیارد دلاری سازمان جهانی بهداشت گفت: ۸۱ درصد از بودجه این سازمان برای دو سال آینده تامین شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین