کد خبر: ۶۴۸۰۲۷
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹

پامپئو: برای تعیین منشأ کرونا دنیا باید به آزمایشگاه‌های چین دسترسی داشته باشد

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که برای تعیین منشأ ویروس کرونا دنیا باید به آزمایشگاه‌های چین دسترسی داشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز :

«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا امروز چهارشنبه گفته برای تعیین منشأ ویروس کرونا دنیا باید به آزمایشگاه‌های چین دسترسی داشته باشد.

وزیر خارجه آمریکا در حالی این ادعا را مطرح کرد که نهادهای بین‌المللی و مقام‌های بسیاری از کشورها ادعاها درباره ساخت این ویروس در آزمایشگاه را رد کرده‌اند.

پامپئو: برای تعیین منشأ کرونا دنیا باید به آزمایشگاه‌های چین دسترسی داشته باشد

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: «چین چندین آزمایشگاه دارد که روی پاتوژن‌ها کار می‌کنند. این آزمایشگاه ها باز هستند و دنیا اجازه رفتن به داخل آنها را ندارد.»

پامپئو در مصاحبه‌ای با رسانه‌های منطقه‌ای به اینکه رهبری تحقیقات برای تعیین منشأ این ویروس را کدام کشور باید در دست داشته باشد اشاره‌ای نکرد.

پامپئو چند روز پیش گفته بود دولت آمریکا در حال انجام تحقیقاتی درباره شیوع این ویروس در دنیا است.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در بخش دیگری از سخنانش به کاهش بی‌سابقه قیمت نفت آمریکا اشاره کرد و گفت دونالد ترامپ بر اینکه بازار انرژی آمریکا هنگام بازگشت تقاضا برای نفت خام بتواند جوابگوی تقاضاها باشد تأکید دارد.

او همچنین درباره توئیت امروز دونالد ترامپ که گفته بود به نیروی دریایی آمریکا دستور داده قایق‌های ایران را «ساقط» کنند گفت: «آمریکا حمله به کشتی‌های خودش را تحمل نخواهد کرد و سخنان ترامپ در این خصوص، ضامن ایمنی کشتی‌ها و نیروهای آمریکا است.»

وی در ادامه ادعا کرد آمریکا ائتلافی بین‌المللی برای اعمال فشار بر ایران و تلاش برای تغییر رفتار این کشور ایجاد کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین