کد خبر: ۶۴۸۱۶۴
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴

افزایش ناگهانی آمار بیماران کرونا در هرمزگان

معاون دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ابتلای ۷۵ نفر دیگر در استان به کرونا، شمار مبتلایان در هرمزگان به ‭۵۹۴‬ نفر افزایش یافت.
آفتاب‌‌نیوز :

محمود حسین پور پنج شنبه شب در نشست با خبرنگاران در تشریح آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان بیان داشت: از ابتدای شیوع کرونا در استان هرمزگان، ۲ هزار و ۱۳۹ بیمار با تشخیص بیماری حاد تنفسی تاکنون به بیمارستان مراجعه کرده‌اند، که یک‌هزار و ۸۷۱ نفر از این تعداد ترخیص شده‌اند و ۱۳۳ نفر همچنان بستری، ۱۰۲ نفر ایزوله، ۲۵ نفر در ICU و ۶ نفر در بخشهای عادی بستری هستند.

حسین پور با ابراز نگرانی از افزایش ناگهانی آمار مبتلایان به کرونا در شهر بندرعباس اظهارداشت: ۴ هزار و ۲۱۹ نفر به صورت سرپایی به دلیل مشکوک بودن به کرونا نمونه گیری شده‌اند که تنها ۵۹۴ مورد مثبت بوده است.

افزایش بیماران کرونا در استان هرمزگان

وی با بیان اینکه از ابتدای آغاز اپیدمی کرونا در هرمزگان تا کنون ۲۲ نفر بر اثر این بیماری در هرمزگان فوت کرده‌اند، عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد ۷۵ نفر در استان شامل ۶۰ نفر در بندرعباس، ۵ نفر در میناب، یک نفر در قشم، ۳ نفر در بندر لنگه، ۵ نفر در حاجی آباد و ۱ نفر در رودان به شمار کرونای مثبت جدید در هرمزگان اضافه شد.

وی اضافه کرد: بندرعباس با ۳۴۹ مورد، میناب با ۷۳ مورد، کیش با ۵۲ مورد، قشم ۴۱ مورد، حاجی آباد ۲۵ مورد، بندر لنگه ۲۱ مورد، پارسیان ۱۲ مورد، رودان ۱۱ مورد، بندر خمیر ۶ مورد، بستک سه مورد و جاسک یک مورد، جزئیات روند توزیع ابتلاء به ویروس کرونا در استان هرمزگان است.

معاون علوم پزشکی هرمزگان با ابراز نگرانی‌ها از افزایش آمار ابتلاء به کرونا در بندرعباس تاکید کرد: بیشترین کانون آلودگی که در سه روز گذشته اثبات شده است در منطقه بازار ماهی فروشان بوده است و با همکاری مردم، کسبه و سایر عوامل مؤثر تا رسیدن به شرایط استاندارد فعلاً فعالیتش متوقف شده است.

وی تصریح کرد: به هیچوجه جهت تهیه ماهی به دستفروشان رو به روی بازار ماهی فروشان مراجعه نکنند زیرا علاوه بر احتمال وجود آلودگی از نظر بهداشت محیط هم مورد تأیید نیست.

حسین پور اظهارداشت: هر گونه غفلت در رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط و بی توجهی به دستورالعمل‌های ابلاغی می‌تواند باعث ایجاد بحران و انتشار بیشتر بیماری شود و در نهایت بیمارستانها تحت فشار قرار می‌گیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین