کد خبر: ۶۴۸۲۴۵
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲

ذوالقدر: شرایط کرونایی موجب کاهش بداخلاقی‌های سیاسی شد

یک عضو فراکسیون امید مجلس درباره تاثیر کرونا بر فضای سیاسی کشور گفت: این شرایط باعث شد ما شاهد یک هماهنگی باشیم و کمتر از قبل، بداخلاقی های سیاسی را مشاهده کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :

سیده فاطمه ذوالقدر، درباره تاثیر کرونا بر فضای سیاسی کشور گفت: جمهوری اسلامی از اولین روزهای خود تا به امروز با مصادیق مختلف "بحران" دست‌وپنجه نرم کرده است که حل این بحران ها و مدیریت آن همواره مورد توجه بوده و با همدلی مردم و درک ملت فرهیخته ایران سپری گردیده است.

وی افزود: در بحران کنونی نیز حتی با وجود شرایط سخت تحریم و وضعیت ضیق اقتصادی، مردم ما بهتر از هر زمان دیگری و بهتر از سایر ملل دنیا توانستند به خوبی راه مقابله را پیش گیرند، آن ها با وجود تمامی مشکلات، همدلانه و با درک بالا از شرایط، آماده خروج از این وضعیت هستند.

ذوالقدر: شرایط کرونایی موجب کاهش بداخلاقی‌های سیاسی شد

این عضو فراکسیون امید مجلس بیان کرد: ‌کرونا موجب ایجاد همبستگی در میان مردم و انسجام در نظام سیاسی شد، البته برای حل چنین بحرانی که گستره وسیعی را در بر گرفته و دولت نقش مدیریت آن را بر عهده دارد، اعتماد عمومی، نقش عمده‌ای را بازی می‌کند و مسئولین با ارائه اطلاعات شفاف و استقلال بیش از پیش می بایست اجازه ندهند این اعتماد، مخدوش شود.

ذوالقدر درباره اینکه درسهای کرونا برای سیاستمداران چه می تواند باشد؟ تصریح کرد: با گسترش این بیماری، بیش از هر زمان دیگر هم عرصه سیاست بین‌الملل و نیز عرصه سیاست ملی در همه کشورها، دچار آشوب و بحران شد. مناسبات بین‌المللی میان قدرت‌ها و کشورهای مختلف، دچار تنش‌های بسیار شد. اکنون در سطح ملی تقریبا همه کشورهای در حال توسعه دچار بحران‌های ملی و منازعات محلی هستند. این همه اتفاق غیرقابل پیش بینی نشان دهنده آن است که سیاستمداران، نباید وقت خود را به منازعات بی نتیجه بگذرانند و می بایست تمرکز خود را در پیشرفت اقتصاد و سلامت جامعه بگذارند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: کشورها برای به آرامش رسیدن نیازمند یاری یکدیگر و ارائه اطلاعات درست هستند، چرا که چنانچه اتفاق ناگواری برای یک ملت رخ دهد دیگران را نیز درگیر می کند و چنانچه درست مدیریت نشود علاوه بر سلامت مردم و آسیب به اقتصاد، بر روح و روان جوامع، خسارات جبران ناپذیری وارد می کند. البته اکنون به نظر می‌رسد که عرصه سیاست بین‌الملل کمی آرامش گرفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: در داخل نیز، همه جناح‌ها و سیاسیون کشور باید از لجاجت‌های ناشی از منفعت طلبی شخصی و گروهی دست بردارند و برای مقابله با این بلای فراگیر متحد شوند تا حال مردم رو به بهبود پیش برود.

این عضو فراکسیون امید مجلس درباره اینکه چه کسانی حتی در شرایط کرونایی به گروکشی های سیاسی می پردازند؟ بیان کرد: قطعا کسانی که منافع پیش پاافتاده شخصی یا گروهی را بر سلامت و اعتماد عمومی ترجیح می دهند. همچنان که در بحران های دیگر نیز شاهد آن بوده ایم در این شرایط نیز اقدام به گروکشی های سیاسی می کنند. به نظر می رسد برخی جریانات سیاسی بهتر است شرایط پر التهاب و اضطراری کرونایی را درک کنند و جهت حفظ آرامش جامعه از منافع شخصی خود چشم پوشی کنند و بدانند این اقدامات در پیش چشم مردم، منفور است و مردم فهیم جامعه بیش از هر زمان دیگری، قدرت تشخیص سیاسی کاری را از اقدامات مسئولانه تشخیص می دهند و افراد منفعت طلب جایگاه خود را در میان مردم از دست داده اند.

ذوالقدر عنوان کرد: چندصدایی و احیانا متهم کردن و بعضًا تداخل در امور، از گذشته و البته در سراسر دنیا وجود داشته است. هرکدام از دستگاه ها مدعی توانمند بودن بوده و ضعف دیگری را بیان می کند. البته بیان ضعف ها با هدف بهبود وضعیت جامعه، لازم و مفید است اما زمانی که بر مبنای تخریب افراد، انجام شود، برای کل جامعه مفسده زا خواهد بود.

وی همچنین گفت: البته اتفاقی که در مورد ویروس کرونا افتاد، با توجه به سطح تخصصی و اجرایی آن، باعث شد ما شاهد یک هماهنگی باشیم و کمتر از قبل، بداخلاقی های سیاسی را مشاهده کنیم. افکار عمومی هم این مسئله را مطالبه کردند. نهاد ها در جهت حل این مسئله هماهنگ شدند و قوه مجریه نیز در جایگاه خود اقدامات لازم را انجام داد اگر چه به جهت اوضاع نامطلوب اقتصادی، کاستی هایی هم وجود دارد و نهادهای دیگر کمتر در این فرایند دخالت کردند ولی این خودش تمرینی مناسب برای درک این بود که یک نظام سیاسی منسجم جهت نیل به اهداف والای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، نیازمند وحدت و یکپارچگی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین