کد خبر: ۶۴۸۲۵۱
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵

بازار سکه و طلا در اولین هفته فعالیت خود زیر سایه اتفاقات نفتی

بازار سکه و طلا داخلی در حالی اولین هفته فعالیت رسمی خود در سال جدید را پشت سر گذاشت که تحت تاثیر اتفاقات نفتی ایجاد شده در دنیا و تاثیری که بر طلای جهانی داشت، مسیر حرکتی خود را افزایشی انتخاب کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :

در رابطه با وضعیت بازار سکه و طلا در بازار داخلی، محمد کشتی آرای- نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران- در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در هفته ای که گذشت، کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی به ویژه نفت آمریکا که به صفر رسید تاثیر عمده ای بر بازارهای بین المللی داشت و سبب کاهش ارزش دلار شد. به دنبال کاهش ارزش دلار، تقاضا برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا را به شدت افزایش داد؛ به گونه ای که قیمت هر انس طلا را تا ۱۷۴۰ دلار افزایش داد.

وی افزود: از سوی دیگر با آغاز فعالیت‌ها از هفته‌ای که گذشت و اکثرا واحدهای صنفی همچون طلافروشی ها، سکه فروشی ها و صرافی ها باز شدند، قیمت ارز هم نوسان پیدا کرد و این نوسان با توجه به دادوستدها و عرضه و تقاضایی که در بازار داخلی وجود داشت، باعث افزایش قیمت ارز شد. بنابراین این دو عامل افزایش قیمت های جهانی و قیمت ارز در داخل، باعث بالا رفتن قیمت طلا و سکه در بازار داخلی در طول هفته گذشته شده و قیمت سکه را به بیش از شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش داد.

بازار سکه و طلا در اولین هفته فعالیت خود زیر سایه اتفاقات نفتی

سکه حباب ۳۰۰ هزار تومانی پیدا کرد

این مقام صنفی تصریح کرد: این در حالی بود تقاضا برای دادوستدهای کوچک در بازار وجود نداشت؛ اما تقاضا برای خرید سکه‌های تمام بهار طرح جدید زیاد بود. بنابر این سکه دارای حباب ۳۰۰ هزار تومانی شده است. در حقیقت به دلیل وجود همین تقاضا برای خرید سکه، حدود ۳۰۰ هزار تومان دارای حباب شد.

کشتی آرای افزود: قیمت طلا نیز به همین ترتیب تحت تاثیر قیمت‌های جهانی و قیمت ارز بالا رفت. در حالی که در ابتدای هفته قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۶۰۸ هزار تومان بود تا ۶۴۵ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

وی در رابطه با پیش بینی برای هفته آینده، گفت: این روزها دنیا به لحاظ تحولات اقتصادی و سیاسی به شدت دچار تحولات می‌شود. کاهش قیمت نفت ظرف یکی دو روز اتفاق افتاد که به هیچ عنوان قابل پیش بینی نبود. علاوه براین ویروس کرونا هم که اقتصاد جهانی و فعالیت های اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده؛ لذا باتوجه به این تحولات و پارامترها، پیش بینی ها به صورت روزانه مورد تحلیل قرار می‌گیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین