کد خبر: ۶۴۸۲۶۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۸ هزار و ۱۹۴ نفر رسید

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۵ اردیبهشت+جدول

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به بهبودی و ترخیص ۶۶ هزار و ۵۹۶ بیمار کووید ۱۹در کشور از شناسایی ۱۱۶۸ بیمار جدید خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور درباره آخرین آمارهای کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز پنجم اردیبهشت و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۱۶۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۸ هزار و ۱۹۴ نفر رسید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ به گفته وی، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۵۵۷۴ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون ۶۶ هزار و ۵۹۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.  ۳۱۲۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و در عین حال تا کنون ۳۹۹ هزار و ۹۲۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. امروز موارد شناسایی شده سرپایی بیشتر از موارد بستری تشخیص داده شده است. به این ترتیب موارد ابتلای جدید شناسایی شده، حال عمومی بهتری داشته اند. اگرچه در حال حاضر هیچ استانی در وضعیت قرمز این بیماری نیست، اما هشدارها باقی است، وضعیت به هیچ عنوان عادی نیست و فاصله گذاری اجتماعی حتما باید از سوی مردم رعایت شود.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۵ اردیبهشت+جدول

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۴ اردیبهشت+جدول

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا 5 اردیبهشت 99 آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی   ۳۲۰نفر تا ۳ اردیبهشت    
2 آذربایجان غربی ۸۹ ۱۵۷ ۱۳۰۶ ۲۲۸۷
3 اردبیل        
4 اصفهان(به جز کاشان) ۱۲۵      
5 البرز        
6 ایلام ۱ ۴۸ ۳۳۰ ۴۵۳
7 بوشهر ۵ ۱۱ ۱۳۵ ۱۸۶
8 تهران ۲۷۴      
9 چهارمحال و بختیاری ۷ ۲۵ ۲۹۴ ۳۳۹
10 خراسان جنوبی   ۴۲نفر تا ۴ اردیبهشت    
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی ۳ ۶۸ ۳۷۴ ۶۰۹
13 خوزستان ۹۰ ۱۸۴ ۱۵۲۷ ۲۰۰۲
14 زنجان ۹ ۹۶ ۷۴۶ ‭۹۳۵ 
15 سمنان ۱۳   ۹۰۴ ۱۰۶۰
16 سیستان‌وبلوچستان   ۴۴نفر تا ۳ اردیبهشت    
17 فارس ۱۲۲ ۷۶ ۷۲۶ ۳۱۷۶
18 قزوین        
19 قم ۶۹      
20 کردستان ۲۹ ۱۱۲ ۶۱۷ ۱۰۸۳
21 کرمان ۷ ۴۸ ۳۲۰ ۶۰۹
22 کرمانشاه ۶۰ ۶۸   ۱۰۲۳
23 کهگیلویه و بویراحمد   ۸ نفر تا ۲۹ فروردین    
24 گلستان        
25 گیلان        
26 لرستان   ۱۱۳ نفر تا ۳اردیبهشت    
27 مازندران        
28 مرکزی ۱۲ ۱۵۱ ۱۱۹۷ ۱۶۱۸
29 هرمزگان ۳۳ ۲۲   ۶۲۷
30 همدان   ۸۲ نفر تا ۳۱ فروردین    
31 یزد   ۱۹۳ نفر تا ۲۸ فروردین    

***

شمار مبتلایان به کرونا در استان سمنان به ۱۰۶۰ نفر رسید

طبق آخرین آمارها، شمار مبتلایان به کرونا در استان سمنان تا روز پنجم اردیبهشت ماه به یک هزار و ۶۰ نفر رسیده و ۹۰۴ نفر از بیماران نیز بهبود یافته‌اند.

بنا بر آمارهای به دست آمده از سوی خبرنگاران فارس، از عملکرد دو دانشگاه علوم پزشکی در استان سمنان که هشت شهرستان این استان را زیرپوشش خود دارند، آخرین خبرها از مشاهده ۱۳ مورد جدید ابتلا به این ویروس در استان سمنان حکایت دارد.

بر همین اساس، آمار تجمیعی مبتلایان قطعی به کرونا به تفکیک استان‌های مختلف کشور نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هشت شهرستان شاهرود، میامی، سمنان، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر، سرخه و آرادان که زیرپوشش دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود هستند، به یک هزار و ۶۰ نفر رسیده است.

همچنین شمار افراد بهبودیافته از ویروس کرونا در استان سمنان تا روز پنجم اردیبهشت ماه به ۹۰۴ نفر رسیده است و ۱۰۵ نفر نیز بستری هستند.

بر پایه آمارهای به دست‌آمده از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی سمنان تا روز پنجم اردیبهشت ماه، ۵۱۰ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند.

شمار افراد بهبودیافته از ویروس کرونا در ۶ شهرستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان تا روز پنجم اردیبهشت ماه، ۴۲۰ نفر اعلام شده و تعداد افراد بستری در بیمارستان‌ها، ۶۲ نفر است.

در دو شهرستان شاهرود و میامی در استان سمنان که زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود قرار دارند، شمار مبتلایان به ویروس کرونا ۵۵۰ نفر اعلام شده است؛ ۴۳ نفر نیز بستری هستند.

همچنین شمار افراد بهبودیافته از ویروس کرونا در دو شهرستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تا روز پنجم اردیبهشت ماه به ۴۸۴ نفر رسیده و این عدد ۱۰ نفر افزایش است.

وضعیت کرونا در تهران

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: بهبود یافتگان کرونا تا دو هفته ناقل بیماری هستند و باید در قرنطینه بمانند.

علیرضا زالی، با اشاره به ۲۷۴ مورد ابتلای جدید کرونا در شهر تهران، افزود: ۶۸ نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

وی با انتقاد از شهروندانی که فکر می‌کنند اپیدمی کرونا به پایان رسیده است، گفت: این بیماری در تهران به مرحله خاموشی نرسیده است.

زالی تاکید کرد: بازگشایی بوستان‌ها و پارک‌ها، پیام اشتباهی برای شهروندان داشته است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: بهبود یافتگان کرونا باید بدانند که تا دو هفته ناقل بیماری هستند و باید در قرنطینه بمانند.

زالی، همچنان بر خودداری شهروندان از ترددهای غیر ضروری تاکید کرد و افزود: نتایج این رفتارها، در هفته‌های بعد بروز خواهد کرد.

ابتلاء ۳۳ مورد جدید به کرونا در هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ابتلای ۳۳ نفر دیگر در استان به کرونا، شمار مبتلایان در هرمزگان به ۶۲۷ نفر افزایش یافت.

دکتر فرشیدی در ارتباط تصویری با خبر ساعت۲۰ شبکه خلیج فارس افزود: از این شمار ابتلای جدید، ۲۷ نفر در بندرعباس، ۲ نفر در میناب، ۳ نفر در بندرلنگه و یک مورد هم در قشم ثبت شده است. خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته فوتی نداشتیم و شمار جان باختگان بر اثر کرونا در استان همان ۲۲ نفر است.: موارد مثبت جدید از ۳۰۷ مورد آزمایش تشخیص کووید۱۹ در استان به ثبت رسید.

دکتر فرشیدی گفت: در ۷۲ ساعت گذشته هزار مورد آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که ۱۴۴ مورد مثبت شد. با شناسایی یک مورد جدید مبتلا به کرونا اعضای خانواده و کسانی که با فرد مبتلا در ارتباط بودند، کنترل می‌شوند.مبتلایان جدید که بیشتر جوانند علامت دار نیستند، اما باید در مراکز درمانی و یا منزل حداقل ۱۴ روز قرنطینه شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: با توجه به اینکه بازار ماهی فروشان بندرعباس کانون ابتلاء در سه روز اخیر بوده است، بازار دو هفته برای ضدعفونی و گندزدایی تعطیل شد.

فرشیدی از همکاری شاغلان بازار ماهی فروشان بندرعباس قدردانی کرد و از خانواده‌های آنان نیز خواست که با دانشگاه علوم پزشکی استان همراهی کنند.

وی گفت: کسانی که در طی هفته گذشته از بازار ماهی فروشان بندرعباس ماهی خرید کردند نگران نباشند. ماهی‌های خریداری شده هم قابل استفاده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: کسانی که از بازار ماهی فروشان بندرعباس ماهی تهیه کردند ماهی‌ها را خام مصرف نکنند.

فرشیدی حضور در بازار ماهی فروشان را دلیل بر ابتلاء به کرونا ندانست و گفت: کسانی باید به مراکز درمانی مراجعه کنند که علامت دار هستند.

وی با انتقاد از شلوغی‌های سطح شهر از مردم خواست توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند و در منزل بمانند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از امروز پنجم اردیبهشت کارشناسان بهداشت محیط با صنوفی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، برخورد می‌کنند.

فرشیدی از مردم خواست فاصله اجتماعی را رعایت و در فضا‌های سرپوشیده از ماسک استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه پنجمین روز از هفته سلامت به نام روحانیون، نهاد‌های دینی و همدلی مؤمنانه در مقابله با کرونا نام گذاری شده است از کادر درمان به خاطر فداکاری و مجاهدت برای مقابله با کرونا قدردانی کرد.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی: تا ۴ اردیبهشت ماه سال ۹۹، ۱۵۷ نفر از ابتلای به ویروس کرونا در آذربایجان غربی جان باخته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: چهارم اردیبهشت ماه ۳۳۰ مورد جدید مورد آزمایش قرار گفتند که از این تعداد ۸۹ مورد مثبت گزارش شده اند و با این آمار جدید تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی به ۲۲۸۷ مورد رسیده است.

دکتر آقازاده تعداد بهبود یافتگان کرونا در استان را نیز به ۱۳۰۶ نفر اعلام کرد.

او همچنین تعداد هم استانی‌هایی که از ویروس کرونا جان باخته اند را تا ۴ اردیبهشت، ۱۵۷ نفر عنوان کرد.

آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان کرمان؛ موارد مثبت به ۶۰۹ مورد رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تا کنون ۶۰۹ نفر در استان به کرونا مبتلا شدند که ۳۲۰ نفر بهبود یافته و ترخیص شدند.

مهدی شفیعی اظهار داشت: با ارسال ۱۷۵ نمونه به آزمایشگاه‌های استان کرمان تست ۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است که ۵ زن و ۲ مرد هستند. حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۴ نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ۱ نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته تست‌شان مثبت شد.

وی با بیان اینکه تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان تاکنون ۶۰۹ نفر است، ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۵ نفر از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند که از ابتدا تاکنون در مجموع ۳۲۰ نفر بهبود پیدا کردند.

پذیرش ۶۹ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته و تا ساعت ۱۴ امروز پنجم اردیبهشت‌ماه، ۶۹ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا پذیرش شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: ۲۷ نفر از این تعداد در بیمارستان‌های قم بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: در شبانه روز گذشته، ۱۷ نفر از بیماران بستری در بخش‌ها پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

وی در ادامه گفت: ویروس کرونا تمام نشده است و همچنان از مردم انتظار داریم که توصیه‌های بهداشتی را مد نظر قرار داده و با رعایت فاصله گذاری فیزیکی و نیز کم کردن تماس‌ها مانع تکثیر و انتشار ویروس شوند.

قدیر تصریح کرد: بسیاری از ناقلین و افراد با بیماری خفیف کرونا در جامعه آزادانه در حال تردد هستند، لذا نباید کووید ۱۹ را خاتمه یافته تلقی کرد و نگذاریم با رفتارهای اشتباه اجتماعی، موج بعدی بیماری، جامعه را تهدید کند.

ابتلای ۹۰ خوزستانی به کرونا/تعداد مبتلایان به ۲۰۰۲ نفر رسید

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، جمعه ۵ اردیبهشت ماه، از شناسایی ۹۰ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در طول۲۴ ساعت گذشته خوزستان خبر داد.

حسین کاملی امروز جمعه از ابتلای ۹۰ نفر جدید از مردم خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته به بیماری کرونا خبر داد و گفت: موارد جدید به تفکیک اهواز ۴۲ مورد، باوی ۱۰ مورد، دزفول ۹ مورد، هفتکل پنج مورد، شهرستان‌های کارون و شوشتر هر کدام چهار مورد، شهرستان‌های آبادان، هویزه، باغملک، حمیدیه هرکدام سه مورد و شهرستان‌های ماهشهر، رامهرمز، امیدیه و بهبهان نیز هر کدام یک مورد بوده است.

وی افزود: با شناسایی این ۹۰ مورد جدید، تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ از آغاز بروز کرونا تاکنون در خوزستان به ۲۰۰۲ مورد افزایش یافت.

کاملی همچنین گفت: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته پنج نفر از بیماران مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که آمار جانباختگان به تفکیک در اهواز، رامهرمز، دزفول، شوش و هویزه هر کدام یک مورد گزارش شده است و تعداد جانباختگان به ۱۸۴ نفر رسید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در حال حاضر ۲۹۱ بیمار در مراکز درمانی استان تحت درمان هستند و خوشبختانه از ابتدای آغاز بحران همه‌گیری کرونا ویروس تاکنون ۱۵۲۷ بیمار پس از بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شدند.

کاملی با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان گفت: از مردم می‌خواهیم هنگام خروج از منزل اصول بهداشتی و مراقبتی را بیش از پیش رعایت کنند.

مبتلایان کرونا در فارس به سیر صعودی رسید

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: از یک هزار و ۳۸۸ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیصی، ۱۲۲ مورد مثبت گزارش شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به سه هزار و ۱۷۶ نفر رسیده است.

وی افزود: متاسفانه یک نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس فوت کرده که با این یک مورد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در فارس به ۷۶ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۸۱۳ نفر از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی بوده اند، ادامه داد: ۷۲۶ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

همتی یادآور شد: همه صاحبان صنایع و مشاغل تا ساعت ۲۴ امشب مهلت دارند اطلاعات خود را در سامانه salamat.gov.ir وزارت بهداشت ثبت و کد رهگیری دریافت و نسبت به رعایت الزامات و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت اقدام کنند، همچنین با هرگونه سهل انگاری و بی توجهی به دستورالعمل ها، برخورد قانونی می‌شود.

وی از مردم خواست تا برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید۱۹ و قطع زنجیره‌های انتقال این بیماری، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی، در خانه ماندن و پرهیز از تردد‌های غیرضرور را جدی بگیرند.

شناسایی ۲۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان/ جانباختگان کرونایی در استان به ۱۱۲ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از تعداد ۲۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس از ظهر دیروز تا این لحظه در استان خبر داد و شمار کل مبتلایان را یک هزار و ۸۳ مورد اعلام کرد.

فرزین رضاعی اظهار کرد: تاکنون ۲ هزار و ۵۷۵ نمونه آزمایش ابتلا به ویروس کرونا در استان انجام شده که از این تعداد یک هزار و ۸۳ مورد مثبت و یک هزار و ۴۱۰ مورد نیز منفی اعلام شده است.

وی از تعداد ۲۹ بیمار جدید مبتلا به کروناویروس از ظهر دیروز تا این لحظه در استان خبر داد و شمار کل مبتلایان را یک هزار و ۸۳ مورد عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، تعداد مبتلایان به کرونا به تفکیک شهرستان‌ها را در سقز ۲۷۴ مورد، در بانه ۱۴۲، سنندج ۲۶۳ نفر، در کامیاران ۵۴ نفر، قروه ۸۹، مریوان ۶۹ نفر، دیواندره ۶۵ نفر، بیجار ۴۸ نفر، دهگلان ۵۹ و در سرواباد ۲۰ نفر عنوان کرد.

رضاعی همچنین از بهبودی قطعی ۶۱۷ نفر مبتلا به کرونا در کردستان خبر داد و گفت: خوشبختانه در روز‌های اخیر روند بهبودی بیماران مبتلا به کروناویروس در استان سرعت بیشتری داشته است.

وی شمار فوت‌شدگان بیماری کرونا در استان از ابتدا تا کنون را ۱۱۲ مورد نام برد و افزود: از این تعداد ۳۲ نفر در سقز، ۱۹ نفر در قروه، در بانه ۱۶ نفر، ۲۰ نفر در سنندج، در مریوان پنج نفر، هفت نفر در بیجار، هشت نفر در کامیاران، یک نفر در دهگلان و در دیوانده چهار نفر اعلام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خطاب به شهروندان اظهار کرد: با رعایت اصول بهداشتی، رعایت مقررات طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و ماندن در خانه با بحران کرونا مقابله و مبارزه کنید چرا مشارکت مردم در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند مهمترین عامل برای کنترل بیماری و قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس است.

شناسایی ۷ مورد جدید در چهارمحال و بختیاری/ ابتلای ۳۳۹ نفر به کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با شناسایی هفت نفر مثبت قطعی در استان، تا امروز ۳۳۹ بیمار مبتلای قطعی به این ویروس در استان شناسایی و ثبت شده است.

مجید شیرانی با اشاره به بهبودی کامل و مرخص شدن ۲۹۴ بیمار مبتلا از بیمارستان، افزود: آمار فوتی‌ها بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری کماکان ۲۵ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، تعداد افراد بستری در مراکز درمانی استان را ۴۰ نفر اعلام کرد و گفت: در خانه ماندن و دوری از تجمع سبب می‌شود تا ویروس کرونا هرچه زودتر سیر نزولی یابد.

از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور تاکنون هزار و ۴۷ نفر به مراکز درمانی، بیمارستانی با علائم مشکوک مراجعه کرده اند و تاکنون هزار و ۵۸۱ مورد نمونه برای تشخیص این بیماری اخذ شده است.

تعداد مبتلایان کرونا در استان کرمانشاه از مرز 1000 نفر گذشت

سخنگوی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی تعداد مبتلایان کرونا در استان کرمانشاه را یک هزار و ۳۳ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۶۸ نفر جان باخته اند.

دکتر ابراهیم شکیبا افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۰ مورد جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده که ۱۰ مورد آن مربوط به بیماران بستری و ۵۰ مورد نیز مربوط به بیماران سرپایی است. از مجموع تعداد مبتلایان استان، ۴۵۸ نفر جزو بیماران بستری و ۵۷۵ نفر نیز جزو بیماران سرپایی هستند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز ۲۱۶۵ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده اند که از این تعداد ۱۹۵۸ نفر ترخیص شده و ۱۳۹ نفر نیز در حال حاضر بستری هستند.

ابتلای ۶۰۹ نفر به کرونا در خراسان شمالی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر جمعه پنجم اردیبهشت، ۶۰۹ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد آمار فوتی‌ها نیز به ۶۸ نفر افزایش یافت.

دکتر سید احمد هاشمی افزود: تاکنون ۳۷۴ نفر پس از بهبود، مرخص شدند.

وی گفت: آزمایش ۹۵۸ مورد مشکوک به کرونا منفی شد و ۱۲۶ بیمار مشکوک هم بستری هستند.

هاشمی با بیان اینکه هنوز جامعه درگیر مبارزه با کرونا است، بر پرهیز از تجمعات و تردد‌های غیر ضرور تاکید کرد.

شناسایی ۱۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی افزود: خوشبختانه از ابتدای شیوع بیماری در استانشناسایی ۱۲ مورد چدید ابتلا به کرونا در استان مرکزی مرکزی ۱۱۹۷ نفر از بیماران کووید۱۹ بهبود یافته اند.

دکتر جمالیان گفت: در حال حاضر در بیمارستان‌های استان ۵۹ بیمار مبتلا به کرونا ویروس بستری هستند که خدمات تخصصی درمانی لازم را دریافت می‌کنند و ۲۱۱ نفر از مبتلایان به کروناویروس نیز در منزل بستری و قرنطینه می‌باشند. در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی در اثر کرونا ویروس گزارش شده است که بدین ترتیب تعداد فوتی‌های این بیماری ۱۵۱ نفر شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: از ۱۲ مورد جدید ابتلا به این ویروس در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ مورد مربوط به شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک و‌یک مورد هم مربوط به دانشکده علوم پزشکی خمین بوده است.

ابتلای ۹ مورد جدید به کرونا ویروس در استان زنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان می‌گوید:از ظهر دیروز تا کنون ۹ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است. ابتلای ۹ مورد جدید به کرونا ویروس در استان زنجان

قزلباش افزود: براین اساس در مجموع تاکنون تست کرونای ۹۳۵ نفر در استان زنجان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است. از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان تا به امروز ۷۴۶ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند. متاسفانه از آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون دراستان ۹۶ نفر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

شناسایی ۱۲۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان 

۱۲۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در ۲۴ گذشته با اضافه شدن ۱۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹، تعداد بستری شدگان مراکز درمانی استان (به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل) به علت ابتلا به این ویروس به ۷۹۴ نفر رسیده است.

آرش نجیمی با بیان اینکه از این تعداد بیمار مبتلا به کووید ۱۹ هم اکنون ۱۷۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: در این مدت همچنین ۷۶ نفر از مبتلایان به کرونا با بهبود وضعیت جسمانی از مراکز درمانی مرخص شدند.

ابتلای ۵ مورد جدید به کرونا در استان بوشهر

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: نتیجه آزمایش کرونا ۵ نفر دیگر در استان بوشهر مثبت اعلام شد تا تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این استان به ۱۸۶ نفر افزایش یابد.

سعید کشمیری بیان کرد: با تایید آزمایشگاه تشخیص کرونا در استان بوشهر نتیجه ابتلای پنج نفر دیگر به ویروس کرونا در این استان مثبت اعلام شد. از مبتلایان جدید ۳ نفر از شهرستان بوشهر، یک نفر گناوه و یک نفر کنگان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: بر این اساس شمار بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا ساعت ۱۱ جمعه ۵ اردیبهشت به ۱۸۶ نفر رسید که ۱۳۵ نفر نیز بهبود قطعی یافتند و ۱۱ نفر نیز فوت کرده‌اند. ۳۲ نفر از بیماران در مراقبت خانگی و ۸ نفر نیز بستری هستند.

کشمیری عنوان کرد: از پنج بیمار جدید، سه بانوی ۲۶، ۲۸ و ۳۶ ساله ساکن شهرستان بوشهر و یک آقای ۴۹ ساله ساکن شهرستان کنگان هستند که پس از مراجعه به مراکز سرپایی، تحت مراقبت خانگی قرار دارند و یک آقای ۱۵ ساله ساکن شهرستان گناوه است که از بیمارستان ترخیص شده و در قرنطینه خانگی به سر می‌برد.

وی با اشاره به برپایی مراکز سرپایی در استان، بیان کرد: برای کنترل همه گیری (اپیدمیک) بیماری، یکی از مهمترین کار‌هایی که باید انجام دهیم این است که موارد بیماری را در همان ابتدای آلودگی شناسایی و بعد جداسازی کنیم تا انتقال بیماری به اطرافیان صورت نگیرد.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر اضافه کرد: در همین زمینه مراکز سرپایی را برای نمونه‌گیری فعال کردیم که موارد مشکوک از مراکز بهداشتی درمانی به آنجا ارجاع داده می‌شوند و در این مراکز نمونه‌گیری می‌شود، اگر چنانچه مبتلا تشخیص داده شدند در همان مرکز توصیه‌ها یا درمان لازم صورت می‌گیرد و جداسازی می‌شوند.

وی با بیان اینکه با این کار از سیر انتقال و انتشار بیماری جلوگیری می‌شود، گفت: پیش‌تر مواردی که نمونه‌گیری می‌شدند کسانی بودند که به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کردند که به طور معمول بیماری آن‎ها پیشرفت کرده و علایمش حاد شده بود و در این شرایط افراد تا زمانی که مراجعه کنند ممکن است افراد دیگری را آلوده کرده باشند، اما با این کار موارد بیماری در همان ابتدا قبل از اینکه آلودگی را منتقل کنند شناسایی می‌شوند و اقدام لازم در مورد آن‌ها صورت می‌گیرد که امیدواریم از این طریق بتوانیم زنجیره انتقال را قطع کنیم.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام به ۴۵۳ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام به ۴۵۳ نفر خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد مثبت کرونا در استان گزارش شده است.

محمد کریمیان ظهر جمعه در جمع خبرنگاران از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان به تعداد ۴۵۳ نفر خبر داد. در ۲۴ ساعت گذشته تعداد یک مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان گزارش شده است. خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Canada
|
۰۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
0
2
اين گزارش تاسف آور است فقط همان هرمزگان را خواندم
"مبتلايان جديد! كه بيشتر جوانان هستند علامت دار نيستند و بايد در مراكز درماني يا خانه ١٤ روز قرنطينه شوند!!!"
مگر بدون علامت ها أساسا تست ميشوند كه مشخص شود مبتلا شده اند؟
مبتلا ها بايد قرنطينه شوند؟!!! و لابد مشكوك ها درمان؟
از ١٠٠٠ مورد تست ، ١٤٤ مورد مثبت بسيار زياد است اگر هر خانواده فقط ٣ نفر باشد با احتمال بسيار بالا بيش از ٤٠٠ مبتلا در همين گروه هست!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
0
5
باید قرنطینه به صورت خیلی سخت اجرا می شد. اما مدیران همه چیز را رها کردند و وضع از همین بدتر خواهد شد. مدیران مملکت باید به خودشان بیایند که واقعیت یک چیز دیگری است.
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
5
2
کلا آمار کرونا برات خیلی مهمه ها! فک کنم شعبه از سایت وزارت بهداشت باشی؟ یعنی خبر ارسال ماهواره به فضا کمتر از اینهاست که اربابات اجازه ندادن حتی یه تیتر ساده بزنی؟! از این عدم صداقت متنفرم!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین