کد خبر: ۶۴۸۳۰۹
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰
مطالعات جدید نشان می‌دهد

اپیدمی کرونا در ایتالیا از ماه ژانویه شروع شده است

مطالعات علمی اخیر که نتایج آن به تازگی منتشر شده است نشان می‌دهد که اولین موارد ابتلا به کرونا و به عبارتی آغاز شیوع ویروس همه‌گیر کرونا در ایتالیا در ماه ژانویه (اواسط دی ماه) روی داده است.
آفتاب‌‌نیوز :

دولت ایتالیا پس از تشخیص اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در ۲۱ فوریه در شهر کوچک (Codogno) در حوزه‌ی لومباردی، شروع به انجام آزمایش‌های تشخیص کرونا در کشور کرد.

پس از آن آمار مبتلایان و قربانیان به سرعت افزایش یافت، چنان که دانشمندان به این مسئله مشکوک شدند که ویروس کرونا هفته‌ها بدون اینکه اثری از خود برجای گذاشته باشد در ایتالیا بوده است.

اپیدمی کرونا در ایتالیا از ماه ژانویه شروع شده است

استفانو مرلر، رئیس مؤسسه‌ی تحقیقاتی برونو کسلر در یک کنفرانس خبری همراه با مقامات ارشد نهاد بهداشت و درمان ایتالیا اعلام کرد که مؤسسه‌ی وی اولین موارد ابتلا به کرونا در ایتالیا را مورد تحقیق و بررسی قرار داده و با این کار سرعت بالای شیوع این بیماری را به دولت گوشزد کرده بود.

وی هم‌چنین اظهار کرد: «ما به تازگی به این مسئله پی برده‌ایم که قبل از ۲۰ فوریه، تعداد زیادی از افراد آلوده به ویروس کرونا در شهرهای حوزه‌ی لومباردی وجود داشته‌اند که این بدان معنی است شیوع این ویروس همه‌گیر در کشور بسیار زودتر آغاز شده است. »

استفانو مرلر، رئیس مؤسسه‌ی تحقیقاتی برونو کسلر گفت که شروع این اپیدمی مطمئناً از ماه ژانویه و حتی قبل از آن بوده است. هرگز تاریخ دقیق شیوع این ویروس را نمی‌توانیم بدانیم. وی ‌هم‌چنین افزود که با توجه به افزایش چشمگیر قربانیان و موارد ابتلا به ویروس در کشور در یک بازه‌ی زمانی نسبتاً کوتاه به احتمال زیاد این ویروس توسط یک گروه نه یک فرد وارد ایتالیا شده است.

ایتالیا جز اولین کشورهایی بود که با ویروس کرونا درگیر شده است. تاکنون در ایتالیای حدود ۱۹۰ هزار مورد قطعی ابتلا به کرونا و حدود ۲۵ هزار و ۵۰۰ فوتی گزارش شده است.

به منظور جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا، دولت ایتالیا در ۳۱ ژانویه تمام‌ پروازهای خود به مقصد و از مبداء چین را به حالت تعلیق درآورد. این در حالی است که دانشمندان می‌گویند لغو پروازها احتمالاً خیلی دیر انجام شده بود.

گروهی دیگر از دانشمندان اعلام کرده‌اند که کروناویروس ممکن است در نیمه دوم ماه ژانویه (اویل بهمن ماه) از کشور آلمان و نه مستقیماً از چین وارد ایتالیا شده باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین