کد خبر: ۶۴۸۳۲۷
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۲

شرایط خرید خودرو و ساختمان در دستگاه‌های اجرایی

خرید خودرو خارجی و ساختمان در دستگاه های اجرایی برای امسال ممنوع است مگر در شرایط استثنا.
آفتاب‌‌نیوز :

با توجه به شرایط مالی که دولت طی سالهای اخیر و به ویژه از سال گذشته و امسال دارد برای صرفه جویی در هزینه‌ها خرید اموال و املاک غیر ضروری ممنوع شده است. در عین حال که حتی دولت پیش بینی کرده منابع سنگینی را از محل فروش، واگذاری و یا مولد سازی اموال خود برای امسال کسب درآمد کند.

آنچه که دستگاه های اجرایی برای خرید خودرو و ساختمان اجرایی در سال جاری باید در دستور کار قرار دهند این گونه است که برای خوردو ، خرید هرگونه خودروی سواری خارجی برای دستگاهها ممنوع است.

شرایط خرید خودرو و ساختمان در دستگاه‌های اجرایی

همچنین خرید خودروی سواری داخلی نیز بر اساس ضوابط اجرایی قانون بودجه ۱۳۹۹ حداکثر به تعداد خروج خودروهای سواری و با رعایت مقررات و همچنین اعتبار مجازی که در اختیار آنها قرار دارد انجام می‌شود.

اما در رابطه با خرید و یا ساخت ساختمان‌های جدید نیز ممنوعیت‌هایی وجود دارد؛ به طوری که تاکید شده احداث و خرید ساختمان های جدید اداری توسط دستگاههای اجرایی از جمله شرکت‌های دولتی ، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت ممنوع است.

در رابطه با احداث و خرید ساختمان مواردی مستثنی شده است ؛ به طوری که تغییر سطح تقسیمات کشوری، تجمیع ساختمانهای اداری موجود و بازسازی ساختمانهای در حال تخریب بدون ایجاد بار مالی جدید، تمرکز زدایی و خروج از کلان شهرها بدون ایجاد بار مالی جدید و همچنین طرح‌های خرید یا احداث در طرح‌های مصوب پیش بینی شده قرار داشته باشند.

اما ساختمانهای با ارزش یا قدمت تاریخی در مالکیت دولت و در اختیار دستگاههای اجرایی پس از دریافت تاییدیه از شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران و یا وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی با رعایت قوانین و مقررات مربوط به کاربری مناسب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این محدودیت ها در حالی اعمال خواهد شد که دولت در قالب بودجه امسال حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان از محل فروش، واگذاری و مولد سازی اموال خود کسب درامد کند و در این حالت احتمال خرید جدید ساختمان به حداقل خواهد رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین