کد خبر: ۶۴۸۳۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵
مدیر گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت آذربایجان ‌شرقی تشریح کرد

شرایط روزه داری بیماران در بحران کرونا

مدیر گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت آذربایجان ‌شرقی در خصوص روزه‌داری در دوران شیوع کرونا، شرایط روزه داری بیماران مختلف را تشریح کرد.
شرایط روزه داری بیماران در بحران کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

فتح الله پورعلی اظهار کرد: پزشکان متفق القول هستند که نخوردن غذا به طور متناوب در دوران روزه داری اسلامی نه تنها عارضه‌ای در افراد سالم ایجاد نمی‌کند؛ بلکه سبب تقویت ایمنی بدن، کاهش پاسخ‌های التهابی زیان بار و بهبود واکنش بدن در موارد استرس می‌شود.

وی، افزود: تمامی افراد سالم زیر ۶۵ سال با رعایت موارد بهداشتی و تغذیه‌ای می‌توانند روزه بگیرند.

وی، تاکید کرد: بیمارانی که پیوند اعضاء شده‌اند نباید روزه بگیرند، اما روزه گرفتن برای بیماران پیوند قرنیه بلامانع است.

مدیر گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت استان تاکید کرد: روزه داری در شرایط بحران ویروس کرونا برای بیمارانی که مبتلا به سایر بیماری‌ها هستند و قبلا روزه داری برای آن‌ها منع نداشته است، متفاوت از سال‌های دیگر نبوده و این بیماران در موارد خاص با نظر پزشک متخصص اقدام به روزه داری کنند.

وی با اشاره به شرط روزه داری بیمارانی که مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند، اظهار کرد: به بیماران مبتلایی که بهبود یافته‌اند، توصیه می‌شود حداقل تا شش هفته پس از بیماری، روزه نگیرند.

وی، خاطرنشان کرد: افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مانند فشار خون بالا، بیماری قلبی عروقی، سرطان و دیابت بیش از دیگران در معرض ابتلای شدید به ویروس کرونا هستند.

پورعلی در خاتمه متذکر شد: این بیماران به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و در صورت عدم اطمینان از مضر نبودن روزه برای آن‌ها، با احتیاط از انجام این فریضه الهی پرهیز نکرده و قضای آن را پس از اطمینان از اتمام همه گیری بیماری کووید- 19 به جا بیاورند، مگر اینکه با نظر پزشک متخصص از بی ضرر بودن روزه برای آن‌ها اطمینان حاصل کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
1
0
پزشکان متفق القول هستند که....منظورتون کدوم پزشکانه؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین