کد خبر: ۶۴۸۳۸۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷

آیا مدرک تحصیلی منتخب فراهان در مجلس یازدهم جعلی است؟

برای تعیین تکلیف نهایی این موضوع باید منتظر اظهارنظر نهایی شورای نگهبان درباره وضعیت مدرک تحصیلی منتخب مردم فراهان، آشتیان و تفرش در مجلس یازدهم باید ماند و دید درنهایت صحت این مدرک تحصیلی تایید یا رد می‌شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

استانداری مرکزی با صدور اطلاعیه‌ای به نقل از معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اعلام کرد: هیچ‌گونه اطلاع رسانی از سوی وزارت کشور یا شورای نگهبان درخصوص جعلی بودن مدرک تحصیلی یکی از منتخبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی این استان به استانداری واصل نشده است.

بهروز اکرمی در این اطلاعیه‌ اظهار داشته است: گفت و گوی تلفنی که خبرنگار یکی از روزنامه‌ها انجام داده و مواردی که در رسانه‌ها منتشر شده نظر شخصی و گمانه‌زنی رسانه‌ها بوده و هنوز اطلاعاتی در این خصوص به دست ما نرسیده است.

آیا مدرک تحصیلی منتخب فراهان در مجلس یازدهم جعلی است؟

به گزارش ایرنا، انتخابات مجلس یازدهم در استان مرکزی در یک‌هزار و ۱۷ شعبه اخذ رای شامل ۶۸۸ شعبه ثابت، ۳۲۹ شعبه سیار و یک شعبه نیز برای اقلیت‌های مذهبی در اراک برگزار شد.

۱۴۴ نامزد انتخاباتی در گردونه رقابت‌های مجلس شورای اسلامی استان مرکزی حضور داشتند و ۲۵ هزار عوامل اجرایی، بازرسی و نظارتی و سه هزار و ۵۰۰ عامل انتظامی در جریان انتخابات فعالیت داشتند.

استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که ۲ کرسی متعلق به حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب و پنج حوزه دیگر هرکدام یک نماینده در بهارستان دارند.

خبرگزاری تسنیم نیز در همین باره نوشته است: درحالی اخباری درباره مدرک تحصیلی منتخب مردم فراهان، آشتیان و تفرش در مجلس یازدهم مطرح شده که مسئولان استان مرکزی تاکید کردند اعلام قطعی نتیجه منوط به نظر نهایی شورای نگهبان است.

چهاردهم اسفندماه 98 بود که معاونت سیاسی استانداری مرکزی از تایید صحت انتخابات مجلس یازدهم در هر 6 حوزه انتخابیه استان خبر داد و عنوان کرد: با اعلام وزارت کشور صحت انتخابات در حوزه‌های انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان، ساوه و زرندیه، خمین، شازند، محلات و دلیجان، تفرش، آشتیان و فراهان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به تائید شورای نگهبان رسیده است.

با این حال، در چند هفته اخیر خبرهایی درخصوص مشکل در موضوع مدرک تحصیلی "سینا کمالخانی" نامزد منتخب مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه فراهان، تفرش و آشتیان به گوش می‌رسد، موضوعی که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی درخصوص پست های انتشار یافته در فضای مجازی مبنی بر جعلی بودن مدرک تحصیلی منتخب مردم شهرستان های آشتیان، فراهان و تفرش در یازدهمین مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بنده از صحت جعلی بودن مدرک هیچ اطلاعی نداشته ولی شورای نگهبان کشور به نقصی در پرونده منتخب مردم شهرستان‌های آشتیان، فراهان و تفرش در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پی برده است.

بهروز اکرمی افزود: منتظر بررسی و نظر نهایی شورای نگهبان و وزارت کشور نسبت به پرونده منتخب مردم حوزه انتخابیه آشتیان، فراهان و تفرش در مجلس یازدهم هستیم که این کار زمان‌بر است و هر چه وزارت کشور و شورای نگهبان تصمیم بگیرند، بدان عمل خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی تصریح کرد: این نقص در پرونده، هیچ نقدی را برفعالیت و نظارت ستاد انتخابات استان وارد نمی‌کند، زیرا این ستاد تمامی سعی و تلاش خود را برای بررسی تائیدصلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس انجام داده و تمامی استعلامات لازم را از مراجع چهارگانه گرفته است. در صورت تایید شورای نگهبان و وزارت کشور مبنی بر جعلی بودن مدرک تحصیلی منتخب تفرش، آشتیان و فراهان، امکان برگزاری دور دوم انتخابات در شهرستان های آشتیان، فراهان و تفرش وجود دارد ولی منوط به نظر نهایی شورای نگهبان و وزارت کشور مبنی بر برگزاری دور دوم انتخابات است و این انتخابات دور دوم در پایان شهریور پس از بازگشایی مجلس به دلیل شیوع بیماری کرونا برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی بیان کرد: چنانچه وزارت کشور به دلیل پیشگیری از بیماری کرونا به این نتیجه رسید که برگزاری دور دوم انتخابات مجلس امکان شیوع این بیماری را افزایش می‌دهد، دور دوم انتخابات با شرط اینکه شورای نگهبان بپذیرد برگزار نخواهد شد و به انتخابات میان دوره‌ای مجلس در سال 1400 موکول خواهد شد.

با این حال، رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی درباره اخبار نامعتبر بودن مدرک تحصیلی منتخب مردم آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس یازدهم اظهار داشت: هنگام ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ناظرین هیئت نظارت استان بررسی‌های آنان برای تایید صلاحیت کاندیدا کاملا دقیق بوده است.

حجت‌الاسلام امیدرضا مبارک‌آبادی افزود: مدرک تحصیلی که از سوی منتخب مردم آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس یازدهم که آن زمان کاندیدای شرکت در انتخابات مجلس بود به فرمانداری تفرش برای ثبت نام ارائه شد که مدرک کاملا معتبر، دارای هولگرام و امضای معتبر از سوی وزارت علوم بوده و حتی هنگام اسکن هلگرام کپی مدرک، نرم‌افزار اصل بودن مدرک را تایید کرد.

وی ادامه داد: هفته گذشته از سوی امور دانش آموختگان وزارت علوم نامه‌ای به فرمانداری تفرش، مبنی برنامعتبر بودن مدرک تحصیلی منتخب مردم آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس یازدهم از طریق نمابر ارسال شد که رونوشت این نامه به دفتر نماینده مردم آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس دهم ارسال شده و به همین خاطر با توجه به اینکه صحت انتخابات در استان مورد تایید قرار گرفته و مرجع رسیدگی به این موضوع شورای نگهبان کشور است، هیئت نظارت استان متن نامه فوق را به شورای نگهبان کشور جهت بررسی و رسیدگی گزارش کرده و قرار است شورای نگهبان کشور نظر نهایی را طی هفته های آتی اعلام کند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی تصریح کرد: تا تائید و نظر نهایی شورای نگهبان نمی‌توان به صورت قطعی نامعتبر بودن مدرک تحصیلی منتخب مردم آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس یازدهم را مطرح کرد و شورای نگهبان کشور قرار است مجدد مدرک تحصیلی، فرد مورد نظر به همراه نامه ارسالی که به ظاهر از سوی امور دانشجویی وزارت علوم به دفتر فرمانداری تفرش ارسال شده را مورد بررسی قرار دهد.

مبارک آبادی با تاکید بر اینکه صحت ارسال نامه فکس شده از سوی امور دانش آموختگان وزارت علوم به فرمانداری تفرش باید مورد بررسی قرار گیرد، گفت: در نامه فوق تناقضاتی وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد و در صورت اینکه نا معتبر بودن مدرک تحصیلی منتخب مردم آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس یازدهم از سوی مراجع مورد نظر مورد تایید قرار گیرد، اعتبارنامه وی توسط مجلس یازدهم تایید نخواهد شد و نماینده مردم شهرستان های آشتیان، تفرش و فراهان در انتخابات میان دوره‌ای همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در سال 1400 مشخص خواهد شد و ثبت نام، تایید و رد و رقابت بین کاندیدای انتخابات مجلس در حوزه آشتیان، تفرش و فراهان مجدد برگزار خواهد شد.

به هرحال برای تعیین تکلیف نهایی این موضوع باید منتظر اظهارنظر نهایی شورای نگهبان درباره وضعیت مدرک تحصیلی منتخب مردم فراهان، آشتیان و تفرش در مجلس یازدهم باید ماند و دید درنهایت صحت این مدرک تحصیلی تایید یا رد می‌شود؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
0
9
در بین مسئولین ، نمایندگان ادوار گذشته و منتخبین فعلی شاید ۲۰ در انها مدرک از دانشگاههای معتبر داشته باشند و بیش تر آنها از موسسه هایی مدرک دارند که بعد انقلاب با فشار وزارت خانه ها یا مقامات حتی در سطح دکتری تاسیس شده و فاقد تراز علمی لازم هستند
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
0
5
دانشگا ازاد و و علمی کاربدی و دانشگاه غیر انتفاعی به راحتی اب خوردن مدرک صادر میکنن مدرک بدون سواد تازگیا دانشگاهای ملی هم در مقطع ارشد بدون توجه به رتبه کنکور طرف دانشجو جذب میکنه و یه مدرک فوق لیسانس به طرف میده
به نظرم اونایی به مجلس میرن باید از دانشگاههای معتبر فارغ تحصیل شن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
0
3
به نظر من بایستی یک امتحان جامع از کاندیداها که مرتبط با مدرک تحصیلیشان باشد گرفت تا از واقعی بودن تحصیلات دانشگاهی (فارغ از اصلی بودن مدرک تحصیلی) گرفته شود و در صورت قبولی مجوز شرکت در انتخابات داده شود. چون متاسفانه مدارک واقعی هم در بیشتر مواقع بصورت سوری بوده و فرد مورد نظر فقط با یک ثبت نام و رابطه ای توانسته به مدرک دسترسی پیدا کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
0
2
امیر ابادی نماینده قم در تبلیغات خود از عنوان دکترا استفاده کرد از کدوم دانشگاه دکتری گرفته ؟ کی فرصت داشته درس بخونه؟ ایشون که دائم یا در دفترشه یا در جلسات یا بیماره چجوری تونسته دکترا بگیره؟ خیلی ها این سوالا رو می پرسند
تارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
0
3
نمونه مسئولینی که مدرک قلابی دارند محسن رضایی است که بدون شرکت در امتحان ورودی و حتی کلاس درس با یک جلسه دفاع آبکی دکتری گرفته است .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین