کد خبر: ۶۴۸۴۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱

آیا با وجود شیوع کرونا باید روزه بگیریم؟

امام جمعه سلطانیه گفت: کرونا یک بیماری است و حکم روزه، هم برای افراد سالم و هم برای افراد بیمار مشخص است.
آیا با وجود شیوع کرونا باید روزه بگیریم؟
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب با اشاره به احکام روزه در ایام کرونا، اظهار کرد: کرونا یک بیماری است و حکم روزه، هم برای افراد سالم و هم برای افراد بیمار مشخص بوده و حکم این افراد همان است که در رساله‌های مراجع معظم تقلید بیان شده و صرف وجود بیماری، دلیل یا بهانه‌ای برای ترک روزه نمی‌شود.

وی با بیان این‌که برای افراد سالم روزه گرفتن واجب است، تصریح کرد: طبق فتاوای مقام معظم رهبری، روزه به‌عنوان یک تکلیف الهی در حقیقت نعمت خاص خداوند بر بندگان بوده و از پایه‌های تکامل و اعتلای روحی انسان به شمار می‌رود و بر امت‌های پیشین نیز واجب بوده است.

این مسئول با تاکید بر این‌که از آثار روزه، پدید آمدن حالت معنوی و صفای باطن، تقوای فردی و اجتماعی، تقویت اراده و روحیه مقاومت در برابر سختی‌ها است و نقش آن در سلامت جسم انسان نیز روشن است و خداوند اجر عظیمی برای روزه‌داران قرار داده است، گفت: روزه از ضروریات دین و ارکان شریعت اسلام است و ترک روزه ماه مبارک رمضان جایز نیست مگر آن‌که فرد، گمان عقلایی پیدا کند که روزه گرفتن موجب ایجاد بیماری، تشدید بیماری و یا افزایش طول بیماری و تأخیر در سلامتی می‌شود که در این موارد روزه ساقط ولی قضای آن لازم است.

این مسئول با اشاره به این‌که بدیهی است در صورتی که این اطمینان از گفته پزشک متخصص و متدین نیز به دست آید، کفایت می‌کند، یادآور شد: اگر فردی نسبت به امور یاد شده خوف و نگرانی داشته و این خوف منشأ عقلایی داشته باشد، روزه ساقط ولی قضای آن لازم است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
0
0
پس چرا در قرآن برای کسی که طاقت ندارد یا سختش است بجای روزه غذادادن به یک مسکین بعنوان وظیفه اعلام شده است ؟ (سوره بقره- آیه 184) دین خدا را از پیش خودمان سخت نکنیم.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین