کد خبر: ۶۴۸۵۷۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶

رئیس اتحادیه لوازم خانگی: سازمان حمایت به داد قیمت لوازم خانگی برسد

میری گفت: انتظار داریم سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان قیمت لوازم خانگی را یکنواخت کند تا شاهد نوسان قیمتی در این حوزه نباشیم.
رئیس اتحادیه لوازم خانگی: سازمان حمایت به داد قیمت لوازم خانگی برسد
آفتاب‌‌نیوز :

سید مرتضی میری رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: تولید لوازم خانگی در کشور روند افزایش به خود گرفته است به طوری که امسال شاهد رشد ۳۰ درصدی تولید لوازم خانگی هستیم.

میری تشریح کرد: ممکن است که به علت نوسانات قیمت تمام شده محصولات تولیدی در داخل افزایش پیدا کند. به دلیل اینکه برخی از قطعات تولید لوازمی همچون یخچال وارداتی است نرخ دلار بر قیمت تمام شده آن تاثیر خواهد گذاشت.

او بیان کرد: ۵۰ درصد قطعات یک یخچال وارداتی است و بر همین اساس نرخ دلار بر افزایش قیمت لوازم خانگی موثر است. هم اکنون قطعاتی چون موتور، تایمر و ترموستات از داخل تامین می شود و حتما نیاز به واردات آنها داریم. دولت نیز برای واردات این قطعات مجوزهای لازم را با ارز نیمایی صادر کرد.

میری ادامه داد: در گذشته بسیاری از اقلام و قطعات لوازم خانگی وارداتی بود که با بومی سازی آن ها به تکنولوژی تولید محصولاتی، چون کولر آبی، ماشین ظرفشویی و اجاق گاز را داخلی سازی کنیم. هم اکنون قطعات محصولاتی مانند کولر آبی ۹۰ درصد و اجاق گاز بیش از ۸۰ درصد ایرانی است.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی درخصوص افزایش قیمت این محصولات، بیان کرد: با توجه به مسائلی مانند افزایش حقوق، عوارض شهرداری و ... شاهد افزایش قیمت ۵ تا ۱۰ درصدی لوازم خانگی خواهیم بود.

او تشریح کرد: انتظار داریم سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان قیمت لوازم خانگی را یکنواخت کند تا شاهد نوسان قیمتی در این حوزه نباشیم. جاروبرقی، یخچال و ظرفشویی در کشور تولید نمی‌شد که هم اکنون شرکت‌های تولید کننده این کالا اعلام کرده اند که توانایی تولید ۳۰۰ هزار قطعه را در روز دارند که این کالاها بومی سازی شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
0
1
شرم آور است که در تولید کولر و یخچال و....هنوز وابسته بخارجیم
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
0
2
زمینه چینی برای افزایش قیمت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
0
1
بازهم دروغ هم در تعداد ۳۰۰هزار هم در بومی سازی و....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین