کد خبر: ۶۴۸۶۴۱
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸

افزایش مبتلایان کرونا در خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: رعایت نشدن ضوابط فاصله گذاری از سوی برخی افراد در جامعه باعث شد که شاهد افزایش موارد مثبت کرونا در استان خراسان جنوبی باشیم.
آفتاب‌‌نیوز :

کامبیز مهدی‌زاده شامگاه یکشنبه درباره علت افزایش موارد مثبت کرونا در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: کرونا بیماری بسیار سرایت پذیری است و آمار امروز و آمارهای طی دوره اپیدمی بیماری نشان داد زمان‌هایی که مردم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکردند به اندازه دوره کمون (نهفته بیماری) افزایش موارد مثبت را داشتیم و این قضیه را ثابت می‌کند.

وی افزود: نکته‌ای که وجود دارد همه مردم باید رعایت کنند و اگر بخشی از جامعه رعایت کنند که قاطبه جمعیت ما رعایت می‌کنند اما عده قلیلی رعایت نکنند این چرخه انتقال در جامعه باقی خواهد ماند.

افزایش مبتلایان کرونا در خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: متاسفانه بعد از اجرای طرح فاصله گذاری شاید بخشی از مردم تصور کردند که اپیدمی کرونا تمام شده است و اینکه صنوف باز شده یا برخی ادارات تغییر رویه داده‌اند شاید باعث شد این اتفاق بیفتد.

وی گفت: ما به خاطر رعایت مردم در مرحله اول شاهد کاهش نسبی موارد مثبت در اوایل اردیبهشت ماه بودیم و همین باعث شد برخی مردم تصور کنند اپیدمی تمام شده و ضوابط فاصله گذاری را رعایت نکنند و این باعث شد شاهد افزایش آمار باشیم و ممکن است روزهای بعد هم به همین ترتیب ادامه یابد.

مهدی‌زاده اضافه کرد: از ۱۲۱ آزمایش که در ۲۴ ساعت گذشته انجام شده، ۱۹ مورد مثبت جدید در استان خراسان جنوبی داشتیم که ۲ مورد بستری و ۱۷ مورد سرپایی بوده و از این تعداد ۱۶ مورد مربوط به شهرستان بیرجند (مرکز استان) است.

وی گفت: خوشبختانه از ۲۵ فروردین امسال فوت بر اثر کرونا در استان نداشتیم که امروز سیزدهمین روز است و علت این است که اکنون در مرحله کمون (نهفته بیماری) اکثر موارد را پیدا می‌کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: همچنین ۲۳۵ هزار نفر در غربالگری مرحله دوم شناسایی شدند که ۷۵ بیمار از بین آنها شناسایی شده است.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (یکشنبه) اعلام کرد: تاکنون ۹۰ هزار و ۴۸۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵ هزار و ۷۱۰ نفر رسید.

کیانوش جهانپور گفت: همچنین تاکنون ۶۹ هزار و ۶۵۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند که حدود ۷۵ درصد مبتلایان است. ۳ هزار و ۷۹ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین