کد خبر: ۶۴۸۶۴۵
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸

نماینده دموکرات: بهای استیضاح نکردن ترامپ جان باختن ۵۰ هزار آمریکایی است

"آدام شیف" نماینده حوزه انتخابیه کالیفرنیا از حزب دموکرات روز یکشنبه با انتقاد عملکرد دولت ترامپ برای مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: جان باختن ۵۰ هزار شهروند آمریکایی بهای استیضاح نکردن ترامپ است.
آفتاب‌‌نیوز :

شیف رییس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه ان بی‌سی گفت: ۵۰ هزار شهروند آمریکایی کشته شدند زیرا مجلس سنای نتوانست دونالد ترامپ را از سمت ریاست جمهوری در جریان دادگاه استیضاح در ماه فوریه (بهمن-اسفند) خارج کند.

شیف با تاکید بر حذف دوباره ترامپ از کاخ سفید گفت: ما در ۹ ماه آینده انتخابات داریم و ما نمی‌دانیم ترامپ دراین مدت تا چه مقدار دیگر می‌خواهد خسارت به آمریکا وارد کند.

نماینده دموکرات: بهای استیضاح نکردن ترامپ جان باختن ۵۰ هزار آمریکایی است

رییس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا با تاکید بر بی‌کفایتی ترامپ افزود: اکنون ۵۰ هزار شهروند آمریکایی جان خود را از دست داده‌اند که بخش قابل توجهی از این آمار به دلیل ناتوانی وی (ترامپ) در تفکر فراتر از خود و قرار ندادن کشور در اولویت است.

شیف در ادامه تصریح کرد: من فکر نمی‌کنم ما تا به حال پیش بینی کرده‌ایم که خودشیفتگی و بی‌کفایتی او (ترامپ) برای مردم آمریکا چنان کشنده باشد.

مجلس نمایندگان آمریکا پس از یک تأخیر چهار هفته‌ای سرانجام در تاریخ ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) لوایج استیضاح ترامپ را به مجلس سنا ارائه کرد روزی که اولین بیمار ویروس کرونا در وهان چین وارد ایالات متحده شد.

کنگره آمریکا به رغم گزارش ویروس کرونا در کشور هیچ اقدامی انجام نداد و ترامپ نیز ۱۲ روز بعد یعنی در تاریخ ۲۷ ژانویه (هفتم بهمن) کارگروه مبارزه با کرونا تشکیل داد و در ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) ممنوعیت سفر در آمریکا را صادر کرد.

در پی شیوع بیماری کووید ۱۹ در آمریکا تا کنون ۹۷۰ هزار و ۷۵۷ نفر در این کشور مبتلا به ویروس کرونا و ۵۴ هزار و ۹۴۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۱۱۸ هزار و ۶۳۳ نفر بهبود یافته‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین