کد خبر: ۶۴۸۶۶۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹

روایتی از یک جوانمردی و نجات زنی از چنگال سارق زورگیر

"در صف خرید نان منتظر ایستاده بودم که به یکباره دیدم خانمی دستش را از پنجره ماشین بیرون آورده و در حالی که داد می‌زند "دارن منو می‌کشن" کمک می‌خواهد، سوار ماشین شدم و خودرو را دنبال کردم."
آفتاب‌‌نیوز :

روز جمعه، خبر اقدام به اخاذی و زورگیری فردی به شیوه مسافرکشی از یک مسافر خانم، در رسانه ها منتشر شد.

ظاهر و اوایل این ماجرا هر چند شبیه دیگر اخباری است که در ستون حوادث روزنامه‌ها می‌خوانیم، اما ماجرا از جایی متفاوت می‌شود که جوانی جسور با سر و صدای مسافر متوجه مشکوک بودن راننده شده و با متوقف کردن خودرو، خانم را نجات می‌دهد و حضور اتفاقی روزنامه نگار تبریزی در محل حادثه نیز به پخش سریع این خبر و جزییات حادثه کمک می‌کند.

عادل جعفر موحد، روزنامه‌نگار، حین وقوع این حادثه و عبور از آن محل شاهد ماجرا و پیگیر جزییات حادثه می‌شود

جعفر موحد در این خصوص با ایسنا می‌گوید: به طور اتفاقی از آن محل که تقریبا روبه‌روی بازار ماهی شهرک باغمیشه بود، رد می‌شدم که دیدم مردم جمع شده‌اند، شم خبرنگاری‌ام گل کرد و خواستم ببینم چه خبر است.

وی‌ ادامه می‌دهد: در ابتدا فکر کردم که تصادفی رخ داده یا نزاع دسته جمعی روی داده است، بعد متوجه شدم ماجرا از قرار دیگری است.

وی، می‌گوید: جلوتر که رفتم دیدم همه دارند یک نفر را می‌زنند و پس از پرس و جو متوجه شدم که راننده‌ پس از لو رفتن ماجرا، فرار کرده و چند نفر از جوانان او را دنبال کرده و کنار خودرویش بازگردانده و حسابی از خجالتش درآمدند.

این روزنامه نگار، می‌افزاید: پلیس هم بلافاصله سر رسید و من هم به دنبال آن‌ها راه افتادم، با سارق و خانم هم صحبت کردم و معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان و فرمانده انتظامی شهرستان تبریز هم که بلافاصله در محل حاضر شده بود و رییس پاسگاه ۱۷ تبریز نیز نهایت همکاری را با من برای تهیه گزارش و تصاویر انجام دادند.

او، گفت: مسافر خانم پس از سوار شدن به خودرو راننده، متوجه ورق فلزی موجود در سقف ماشین شده و به راننده می‌گوید که ماشین را نگه دارد، اما راننده به راهش ادامه می‌دهد به همین دلیل این خانم، روسری‌اش را به گردن راننده می اندازد و راننده اقدام به باز کردن ورقه فلزی کرده و این خانم را زخمی می کند.

به گفته این روزنامه نگار، باز شدن ورقه فلزی باعث زخمی شدن صورت خانم و خونریزی دندان‌هایش شده بود.

قسمت جذاب این حادثه که بی‌شباهت به فیلم‌ها نیست، با ورود جوانی جسور که فرزند شهید نیز هست، رقم می‌خورد.

این جوان تبریزی در مصاحبه با عادل جعفر موحد، روزنامه نگار شاهد ماجرا، گفته است:

"در صف خرید نان منتظر ایستاده بودم که به یک باره دیدم خانمی دستش را از پنجره ماشین بیرون آورده و در حالی که داد می‌زند "دارن منو می‌کشن" کمک می‌خواهد، سوار ماشین شدم و خودرو را دنبال کردم.

این خانم که پرستار و از مدافعان سلامت بود، می‌گفت که پول و طلا نداشتم و فقط عینک و گوشی همراه را با خودم داشتم، بدن و دندان‌های خانم بر اثر ضربه میله، زخمی و دچار خونریزی شده بود و گریه می‌کرد و بی‌پناه بود.

ماشین را که دنبال کردم، باز هم نگه نمی‌داشت و تا می‌توانست گاز می‌داد و فرار می‌کرد تا اینکه با خودروی خودم به خودروی او زدم که خودروی خودم هم دچار آسیب شد، به چراغ قرمز شهرک باغمیشه رسیدیم و خودروها پشت چراغ متوقف شده بودند، جای باریکی بود و من با گذشتن از کنار خودرو سارق باعث شدم خودرو او مستقیم به جدول برخورد کرده و از حرکت بایستد.

فورا بغل ماشین او قرار گرفته و راهش را سد کردم، خانم و راننده به شدت با هم درگیر شده بودند و راننده می‌گفت که حرف نزن، سرت را می‌برم.

سارق، حرفه‌ای بود و نمی‌دانم خانوم را با برق یا با شوکر زده بود، راننده را بیرون کشیدم، دستگیره‌ها را درآورده بود و خانوم نمی‌توانست از ماشین پیاده شود.

راننده متواری شد و با همکاری مردم دنبالش کردیم و گرفتیمش، فقط دلم برای خانوم سوخت، او می‌گفت که برای رسیدن به خانه از محل کارش عجله داشته که بعد از سوار شدن به تاکسی، این بلا سرش آمده است، او هم عین خواهر و مادر خودم بود و در آن لحظه تصمیم گرفتم او را نجات دهم.

در نهایت به پلیس زنگ زدیم و با همسر و فرزندان خانم هم تماس گرفتیم و به کمک خداوند، اجازه روی دادن اتفاق ناگواری را ندادیم"

به گفته این شهروند تبریزی، نفر سومی هم که راننده پراید بوده، در این تعقیب و گریز این جوان را همراهی کرده و او هم با وارد کردن ضربه‌هایی به خودروی سارق، سعی در متوقف کردن ماشین سارق داشته است.

جزییات دستگیری متهم از زبان فرمانده انتظامی شهرستان تبریز

فرمانده انتظامی شهرستان تبریز عصر جمعه، پنجم اردیبهشت ماه از دستگیری فردی با هویت (ع.ن) که با شیوه مسافر کشی اقدام به اخاذی و زورگیری از شهروندان می‌کرد، توسط ماموران کلانتری ۱۷، خبر داد.

سرهنگ فرهنگ نوروزی، افزود: عصر روز جمعه راننده یک دستگاه خودروی پراید با نصب تابلوی تاکسی بر روی خودرو، یک خانم را در منطقه باغمیشه تبریز سوار می‌کند که با توجه به حرکات غیر عادی در هنگام سوار کردن مسافر، راننده یک دستگاه خودروی دیگر به وی مشکوک شده و موضوع را به پلیس گزارش می‌کند.

وی اضافه کرد: ماموران بلافاصله در محل حاضر و با همکاری مردم خودرو را متوقف و راننده را دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دادند.

وی با بیان این‌که فرد مذکور با شیوه جدید و طراحی داخل خودرو، اقدام به سرقت از افراد به عنوان مسافر می‌کرد، ادامه داد: متهم تاکنون به دو فقره زورگیری با شیوه مذکور اعتراف کرده و تحقیقات تکمیلی در دست اجراست.

سرهنگ نوروزی گفت: پلیس استان از همکاری مردم ولایت مدار تبریز در بحث دستگیری این متهم تقدیر و تشکر می‌کند و به شهروندان دیگر توصیه می‌کند از سوار شدن به خودروهای مسافر کش شخصی خودداری کنند و اگر شکایتی در این خصوص داشته باشند به کلانتری 17 تبریز مراجعه کنند.

بر اساس این گزارش، سردار حسین عبدی، فرمانده انتظامی استان از شهروند تبریزی (راننده خودرو سواری دوو ) که فرزند یکی از شهداء والا مقام دوران دفاع مقدس است، به جهت اطلاع رسانی به موقع موضوع زورگیری به مرکز فوریت های پلیسی 110 و نیز همکاری با پلیس در دستگیری سارق زورگیر ، با اهداء لوح تقدیری تشکر و قدردانی کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
1
8
دمش گرم فرمانده پلیس که فقط لحظه آخر رسیده و سارق رو که مردم گرفته بودن سوار کرده ولی همه چیز رو به نفع خودش تعریف میکنه انگار همه کارها رو خودش کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
1
0
فرزند شهید بعلت خراشیدن دست متجاوز آدم ربا توسط قانون زندانی و مجازات میشه.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین