کد خبر: ۶۴۸۷۱۱
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲

واکنش اسرائیل به پخش سریالی مصری درباره پیش‌بینی نابودی اسرائیل

پخش یک سریال مصری پر بازدید در این کشور که در آن زوال و نابودی رژیم صهیونیستی پیش بینی شده، واکنش تند وزارت خارجه این رژیم را به دنبال داشت.
واکنش اسرائیل به پخش سریالی مصری درباره پیش‌بینی نابودی اسرائیل
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای "القدس العربی"، سریال "النهایة" (پایان) که به نویسندگی عمرو سمیر عاطف، کارگردانی یاسر سامی و تهیه کنندگی سینرجی تامر مرسی ساخته شده درباره رخدادهایی در سال ۲۱۲۰ برای مهندسی است که تلاش دارد در برابر کنترل تکنولوژی بر زندگی بشریت مقاومت کند اما تلاش‌های وی، او را به سمت رویارویی‌های خطرناک به ویژه ظهور یک ربات می‌کشاند. در این سریال زوال و نابودی رژیم صهیونیستی پیش‌بینی شده است.

در قسمت اول این سریال که پخش آن با آغاز ماه مبارک رمضان شروع شده، کودکانی در سال ۲۱۲۰ را نشان می‌دهد که در حال تدریس درس‌هایی در خصوص جنگ برای ازادسازی شهر قدس هستند.

معلم در این قسمت سریال می‌گوید، زمانی که وقت آن برای کشورهای عربی جهت نابودی دشمنان خود فرا رسید، جنگی به نام جنگ "آزادسازی شهر قدس" رخ داد.

این مدرس همچنین گفت: این جنگ خیلی زود پایان یافت و منجر به تخریب و ویرانی اسرائیل پس از گذشت ۱۰۰ سال از تاسیس آن شد.

این سریال خشم صهیونیست‌ها را برانگیخت و آنها به این سریال اعتراض کردند.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز با صدور بیانیه‌ای به این سریال انتقاد کرد و عصبانیت شدید خود را نسبت به محتوای قسمت اول این سریال نشان داد و آن را "تاسف‌بار و غیرقابل قبول" توصیف کرد.

از سوی دیگر، تامر الشهاوی، یکی از نمایندگان و افسر جنگی سابق سازمان اطلاعات و عضو کمیسیون دفاع و امنیت ملی مصر، مخالفت خود را با بیانیه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص سریال مصری "النهایة" اعلام کرد.

الشهاوی خطاب به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی تصریح کرد: در هنر جایی برای انتقاد وجود ندارد و نمی‌تواند در چارچوب عقاید و افکار شما باشد و شما باید پذیرای افکار و ایده‌های مختلف باشید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین