کد خبر: ۶۴۸۸۳۳
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵

واشنگتن پست: ترامپ چندین بار در نشست‌های محرمانه درباره کرونا هشدار دریافت کرده بود

آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا به رئیس جمهوری بیش از ده‌ها بار درباره همه گیری ویروس کرونا در نشست‌های خبری در طول ماه‌های ژانویه و فوریه سال جاری میلادی هشدار داده بودند.
واشنگتن پست: ترامپ چندین بار در نشست‌های محرمانه درباره کرونا هشدار دریافت کرده بود
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، این گزارش در حالی منتشر شده که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا همچنان تهدید ویروس کرونا را کم اهمیت می‌شمرد.

این روزنامه نوشت، مسائل مطرح شده در نشست‌های ترامپ به دست آمده توسط جامعه اطلاعاتی این کشور شامل هشدارهایی درباره گسترش ویروس کرونا در آمریکا و همچنین ارزیابی این مساله می‌شود که مقام‌های چینی در حال لاپوشانی مجموع گسترش و میزان مرگ‌های مرتبط با این ویروس هستند.

ترامپ در بیانیه مشهور ژانویه خود اعلام کرد که گسترش ویروس تحت کنترل است و چند هفته بعد هم پیش بینی کرد که ویروس مذکور با گرم‌تر شدن هوا از بین می‌رود.

ترامپ در ۲۶ فوریه گفته بود:‌ در طول چند روز میزان مبتلایان به ویروس در حال کم شدن و نزدیک شدن به صفر است.

ترامپ از تشکیل نیروی ویژه کاخ سفید برای رسیدگی به مساله کروناویروس تا اواخر فوریه و یک ماه پس از آغاز هشدارهای اولیه امتناع کرده بود.

هوگان گیدلی، معاون سخنگوی کاخ سفید به انتقاد از گزارش واشنگتن پست پرداخت و در بیانیه‌ای این مساله را رد کرد که ترامپ در واکنش به این بیماری ویروسی کوتاهی کرده است.

وی ادامه داد: ترامپ از همان اول برای مقابله با بیماری ویروسی کرونا وارد عمل شد. ما از این برهه سخت عبور می‌کنیم و این ویروس را با رهبری قاطع و محکم ترامپ شکست می‌دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین