کد خبر: ۶۴۸۹۷۰
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶

ناو روزولت برای از سرگیری عملیات آماده می‌شود

در حالی که سرنوشت فرمانده اخراج شده ناو هواپیمابر تئودور روزولت آمریکا همچنان نامشخص است، آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد که مسئولان ارتش دستور داده‌اند تا ناو برای از سرگیری عملیات آماده شود.
آفتاب‌‌نیوز :

این ناو به دلیل شیوع ویروس کرونا در میان پرسنلش در جزیره گوام لنگر انداخته و تاکنون ۴۰۰۰ نفر برای گذران دوران قرنطینه به خشکی منتقل شده‌اند. هزار نفر از ملوانان و خدمه این ناو هم برای حفاظت در کشتی مانده‌اند. این ناوهواپیمابر هسته‌ای پنج هزار پرسنل دارد.

شیوع ویروس کرونا در ناو تئودور روزولت از اواخر ماه مارس آغاز شد.

ناو روزولت برای از سرگیری عملیات آماده می‌شود

به گزارش یورونیوز، دوم آوریل نامه ناخدای این ناوهواپیمابر مثل بمب صدا کرد. برت کروزیر، ناخدای این ناو هواپیمابر با ارسال نامه‌ای خواستار اقدام فوری برای حفاظت از پرسنل این ناو در پی شیوع ویروس کرونا شد.

این نامه واکنش تند سرپرست نیروی دریایی ارتش ایالات متحده، توماس مودلی را به همراه داشت. مودلی پس از انتشار این نامه توسط رسانه‌ها عذرفرمانده این ناوهواپیمابر را خواست. مودلی از این هم فراتر رفت و با ایراد یک سخنرانی در روی عرشه ناو، ناخدای این ناو را «ساده لوح و احمق» خواند.

سخنان او با انتقادات فراوانی در رسانه‌ها مواجه شد تا جایی که توماس مودلی از سمت خود استعفا و از فرمانده ناو تئودور روزولت عذرخواهی کرد.

حالا رسانه‌های ایالات متحده می گویند با فداکاری برت کروزیر، احتمال دارد ارتش ایالات متحده و شخص رئیس جمهوری به او فرصت فرماندهی دوباره این ناو را بدهند.

برت کروزیر

کروزیر ۵۰ ساله فارغ التحصیل آکادمی نیروی دریایی ایالات متحده در سال ۱۹۹۲ میلادی است. گزارش شده که ناخدا هم مبتلا به ویروس کرونا است اما در جزیره گوام در حال بهبودی و گذران دوران نقاهت است. جانشین موقت او سروان کارلوس ساردلیو، پیش از این هم فرماندهی این ناو هواپیمابر را موقتا برعهده گرفته است اما اعلام کرده در صورت بازگشت ناخدای پیشین با کمال میل پستش را ترک خواهد کرد.

 

تحقیقات داخلی ارتش آمریکا از نحوه شیوع ویروس کرونا در این ناو در حال انجام است. مسئول تحقیقات افسر نیروی دریایی ایالات متحده روبرت برک است. هنوز خبر قطعی درباره چگونگی شیوع ویروس کرونا در تئودور روزولت منتشر نشده است اما به گفته خبرگزاری آسوشیتدپرس احتمال زیادی هست که پس از کنارگرفتن این ناو در یکی از بنادر ویتنام، خدمه و ملوانان ویروس را از خشکی به داخل ناو آورده باشند.

تا روز دوشنبه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این ناو هواپیمابر ۹۵۵ نفر گزارش شده است. در حال حاضر تنها یک ملوان در بیمارستان بستری است و ۱۴ ملوان دیگر از بیمارستان مرخص شده‌اند. یکی از ملوانان ناو هواپیمابر به دلیل ابتلا به کووید هفته پیش درگذشت.

مقامات آمریکا نمی‌گویند چه مدت طول خواهد کشید تا کشتی به ادامه عملیات بازگردد، اما حدود یک ماه است که در گوام لنگرگرفته و امکان دارد سه تا چهار هفته دیگر در آنجا بماند.

بجز فرماندهان ارتش آمریکا کسی نمی‌داند پس از جزیره گوام، این ناو هسته‌ای به کجا می‌رود اما پیشتر قرار بود در یک رزمایش بزرگ دریایی ارتش ایالات متحده در اقیانوس آرام شرکت کند، اما کسی نمی‌داند با وضعیت موجود آیا امکان حضور ناو تئودور روزولت در رزمایش دریایی وجود دارد یا خیر.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین