کد خبر: ۶۴۸۹۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹

اسکورت دو بمب افکن روسیه توسط 4 جنگنده اروپایی بر فراز بالتیک

وزارت دفاع روسیه از رهگیری و اسکورت دو هواپیمای بمب افکن خود توسط چهار جنگنده کشورهای اروپایی بر فراز دریای بالتیک خبر داد.
اسکورت دو بمب افکن روسیه توسط 4 جنگنده اروپایی بر فراز بالتیک
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که دو هواپیمای بمب افکن این کشور توسط چندین جنگنده اروپایی بر فراز دریای بالتیک رهگیری شده است.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، دو بمب افکن استراتژیک Tu-160 نیروی هوا-فضای ارتش روسیه در حال انجام پروازهای روتین خود بر فراز آبهای بی طرف دریای بالتیک بودند. در همین مرحله این دو بمب افکن توسط یک جنگنده اف-18 فنلاند، یک اف-۱۶ نیروی هوایی دانمارک، یک اف-۱۶ لهستانی و یک جنگنده Saab JAS 39 نیروی هوایی ارتش سوئد مورد رهگیری و اسکورت قرار گرفته‌اند.

روسیه گفته پرواز این بمب افکنها هشت ساعت طول کشیده است و هواپیماهای روسی به طور منظم بر فراز آبهای اقیانوس منجمد شمالی، شمال اقیانوس اطلس، دریای سیاه و دریای بالتیک ماموریت انجام می‌دهند و همه این پروازها در سازگاری کامل با قوانین بین‌المللی مربوط به هوا و فضا است.

بمب افکنهای Tu-160 که ناتو به آن «بلک جک» می‌گوید سنگینترین هواپیمای نظامی جهانی است و بیش از ۲۷۰ تن وزن و ۲۲۰۰ کیلومتر بر ساعت سرعت دارد. این بمب افکن می‌تواند دوازده موشک دور برد کروز را با کلاهک اتمی حمل کند و چهار خدمه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
0
1
جناب روس تو گفتی جهان هم قبول کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
0
2
كيا ذوق مرگ شدند؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین