کد خبر: ۶۴۹۰۶۷
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱

زنگ خطر توقف فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو به صدا درآمد/ افزایش ۴۱ هزار نفری مسافران طی هفته گذشته

تعداد مسافران مترو هر روز در حال افزایش است؛ طی یک هفته گذشته ۴۱ هزار نفر به تعداد مسافران افزوده شده است و روزانه بیش از ۵۵۰ هزار نفر با این وسیله سفر می‌کنند؛ در این شرایط می‌توان گفت زنگ خطر توقف فاصله‌گذاری در مترو به صدا در آمده است.
آفتاب‌‌نیوز :

با افزایش شیوع ویروس کرونا در روزهای پایانی سال، یکی از دغدغه‌های بسیاری از مسئولان این بود که چگونه مردم را از شر این ویروس منحوس در امان نگهدارند و به قطع هرچه سریع‌تر زنجیره انتقال ویروس کمک کنند. در این راستا طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در بامداد هشتم فروردین به اجرا درآمد اما از آنجایی که زمان فعالیت بسیاری از مشاغل نزدیک بود، اجرای این طرح با شرایط جدید تداوم یافت.

اما در این بین افزایش استفاده از حمل‌ونقل عمومی نیز به یک دغدغه و نگرانی تبدیل شد زیرا با حجم استفاده مسافران از اتوبوس و مترو بیم آن وجود داشت که شاهد موج دیگری از شیوع کرونا باشیم. با این حال علی‌رغم لغو طرح ترافیک، استفاده حداکثری از ظرفیت مترو و کاهش سرفاصله حرکت قطارها در برخی خطوط، باز هم تعداد مسافرانِ این مُد حمل و نقلی در حال افزایش است.

زنگ خطر توقف فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو به صدا درآمد/ افزایش ۴۱ هزار نفری مسافران طی هفته گذشته

فرنوش نوبخت، مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵ میلیون نفر با مترو سفر کرده‌اند، به خبرنگار تسنیم، گفت: روز گذشته ۵۵۶ هزار و ۳۲ نفر از مترو استفاده‌ کرده‌اند در حالی که این رقم در سه شنبه هفته گذشته ۵۱۳ هزار و ۴۴۲ نفر بوده است و در ایام نوروز تنها یکصد هزار نفر مترو با مترو تردد داشته‌اند.

این آمار نشان می‌دهد طی یک هفته اخیر ۴۱ هزار و ۵۹۰ نفر به مسافران مترو افزوده شده و این در حالی است که یوسف حجت سرپرست سابق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پیش از این به خبرنگار تسنیم گفته بود که اگر تعداد مسافران مترو از ۴۰۰ هزار نفر عبور کند، ظرفیت مترو جوابگوی فاصله‌گذاری اجتماعی نیست و نمی‌توان توقع داشت این تعداد مسافر در مترو قرار گیرند و فاصله‌شان نیز حفظ شود. در هفته سوم فروردین که تعداد مسافران حدود ۳۵۰ هزار نفر بود، در برخی ساعات و مکان‌ها وضعیت از کنترل خارج می‌شد بنابراین نگرانی کنونی ما این است که تعداد مسافران مترو از ۴۰۰ هزار نفر بیشتر شود.

با گذشت حدود سه هفته از اظهارات حجت، این تعداد مسافران مترو از ۴۰۰ هزار نفر عبور کرد و با این اوصاف زنگ خطر توقف اجرای فاصله‌گذاری در مترو تهران به صدا درآمده است اما یکی از راهای کاهش نگرانی‌ها از شیوع این بیماری بین مسافران مترو، استفاده اجباری از ماسک است.

در این راستا روز گذشته زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اعلام کرد: مقرر شده پس از انجام مقدمات کار، تهیه ماسک با استفاده از ظرفیت وزارت صمت و با کمک وزارت بهداشت و شهرداری تهران انجام پذیرد و با قیمت یارانه‌ای و مناسب در مبادی مترو در اختیار افراد قرار داده شود زیرا در غیر این‌صورت با توجه به تراکم جمعیت در مترو، ممکن است با چالش شیوع بیماری روبرو شویم.

وی با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های لازم و شرایط تسهیل یافته برای تهیه ماسک خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های لازم مکانیسمی برای ایجاد پایانه‌های فروش ماسک در مترو با قیمت یارانه‌ای برای تسهیل دسترسی شهروندان تدارک دیده شده است.

حال باید دید آیا اجباری شدن استفاده از ماسک بین مسافران می‌توان به بهبود وضعیت موجود رفع نگرانی‌های ایجاد شده کمک کند؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین