کد خبر: ۶۴۹۲۱۷
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲

اردن اراضی خود را از اسرائیل پس گرفت

منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند؛ با پایان مهلت اردن، کشاورزان صهیونیست اراضی منطقه الغمر را که در اجاره آنها بود ترک کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

مهلت اردن به کشاورزان اسرائیلی برای برداشت محصولاتشان در الغمر عصر پنجشنبه پایان یافت تا امان آخرین اراضی کشاورزی خود را که بر اساس معاهده صلح سال ۱۹۹۴ به رژیم صهیونیستی اجاره داده شده بود، پس بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مدت اجاره اراضی اردنی اکتبر گذشته پایان یافت اما اردن به کشاورزان اسرائیلی در الغمر ۶ ماه اجازه داد تا محصولاتشان را برداشت کنند.

اردن اراضی خود را از اسرائیل پس گرفت

معاهده صلح میان اردن و اسرائیل در سال ۱۹۹۴ برای یک دوره بیست و پنج ساله، زمین‌های اردن را در منطقه «الباقوره» و «الغمر» به طور رایگان در اختیار مالکان اسرائیلی قرار می‌داد.

الباقوره در شمال اردن و الغمر در جنوب این کشور واقع شده و اراضی اشغالی فلسطین در اطراف آنها واقع هستند. این ۲ منطقه جزء اراضی وادی عربه محسوب می‌شوند.

عبدالله دوم شاه اردن، اکتبر ۲۰۱۸ گفته بود که کشورش می‌خواهد اراضی الباقوره و الغمر را که در تصرف اسرائیل است پس بگیرد.

الباقوره منطقه‌ای با وسعت حدود شش کیلومتر مربع در رود اردن واقع در بخش شمالی مرز سرزمین‌های اشغالی و اردن است و الغمر منطقه‌ای با وسعت حدود چهار کیلومتر مربع در خطی که اردن و سرزمین‌های اشغالی را در جنوب از هم جدا می‌کند، قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین