کد خبر: ۶۴۹۲۹۹
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰

دولت وفاق ملی لیبی آتش‌بس خلیفه حفتر را رد کرد

دولت وفاق ملی لیبی مستقر در طرابلس روز گذشته با استناد به نقض توافق‌های پیشین، آتش‌بس یک جانبه اعلام شده از سوی نیروهای وفادار به خلیفه حفتر را رد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

نیروهای وابسته به خلیفه حفتر،‌ فرمانده نظامی حاکم در شرق لیبی پیش از این اعلام کرده بودند که در ماه رمضان خصومت‌ها را پایان می‌دهند.

«ارتش ملی لیبی» که تحت کنترل خلیفه حفتر قرار دارد از ماه آوریل سال گذشته عملیات نظامی خود علیه دولت لیبی را با هدف تصرف طرابلس، پایتخت این کشور آغاز کرده است.

دولت وفاق ملی لیبی آتش‌بس خلیفه حفتر را رد کرد

سازمان ملل پیش از شروع ماه رمضان خواستار توقف جنگ و برقراری آتش‌بس شده بود و پس از تصمیم نیروهای وابسته به خلیفه حفتر از آن، تمجید کرد. سازمان ملل از هر دو طرف خواست که این موضوع را به واقعیت تبدیل کنند و مذاکرات تحت حمایت سازمان ملل را از سر بگیرند.

دولت وفاق ملی لیبی هر گونه آتش‌بس در این کشور را نیازمند ضمانت بین‌المللی عنوان کرده‌ و معتقد است خلف وعده‌های رخ داده باعث شده تا هیچ‌گاه به آنچه که آتش‌بس خوانده می‌شد اعتماد نکنند.

علاوه بر درگیری‌های این دو گروه در لیبی، این کشوراز شیوع ویروس کرونا نیز ضربه خورده است به طوریکه وزارت بهداشت لیبی روز پنجشنبه از مرگ سومین فرد مبتلا به کرونا خبر داد. آزمایش کرونا در این کشور آفریقایی به‌طور محدود انجام می‌شود.

سازمان ملل در گزارشی که روز پنجشنبه منتشر کرد، از افزایش ۴۵ درصدی کشته شدن غیرنظامیان در سه ماهه نخست سال میلادی نسبت به سه ماه آخر سال ۲۰۱۹ در جنگ داخلی لیبی خبر داد.

از ابتدای ژانویه ۲۰۲۰ میلادی، ۶۲ شهروند از جمله ۲۷ کودک در حملات مختلف در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

از سال ۲۰۱۱ و سقوط حکومت معمر قذافی، لیبی با جنگ داخلی دست به گریبان است و گروه‌های متعددی از جمله شاخه‌ای از گروه داعش در این کشور فعالند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین