کد خبر: ۶۴۹۳۲۵
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۶

دبیر کل سازمان ملل: راهبردهای مختلف دولت‌ها باعث شیوع کرونا شد

دبیر کل سازمان ملل متحد گفت که اقدام ناهماهنگ دولت‌ها و راهبردهای مختلف آن برای مقابله با کرونا امکان شیوع بیشتر این ویروس را فراهم کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد جمعه‌شب در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی انگلیسی گفت: جهان نتوانست در مقابله با کووید۱۹ به شکلی مشخص و هماهنگ شده گردهم بیاید. هر کشوری با سیاست خود اقدام کرد؛ کشورهای مختلف با چشم‌اندازهای مختلف، راهبردهای مختلف و این امکان شیوع ویروس را فراهم کرد.

گوترش در پاسخ به این پرسش که آیا منظور او از طرح این مساله تنش جاری میان آمریکا و چین است که باعث عدم هماهنگی در جهان شد، گفت: واضح است که اکنون راهبری در جهان نداریم؛ این فقط زمان ممکن است که کشورهای کلیدی در جهان و قدرت‌ها مهم جهانی بتوانند گرد هم بیایند.

دبیر کل سازمان ملل: راهبردهای مختلف دولت‌ها باعث شیوع کرونا شد

دبیر کل سازمان ملل در واکنش به ادعای دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مبنی بر عدم موفقیت سازمان جهانی بهداشت در اطلاع‌رسانی به موقع درباره کووید۱۹ و قطع کمک‌های مالی واشنگتن به این سازمان، به طور ضمنی از این اقدامات انتقاد کرد.

وی گفت: به باور من ضرورت دارد که منابع سازمان جهانی بهداشت را تا حد ممکن به صورت حداکثری حفظ کنیم، چرا که در شرایط کنونی تامین منابع به ویژه برای کشورهای در حال توسعه مهم است. امروز نگرانی مهم من جهان در حال توسعه است.

ویروس کرونا موسوم به کووید۱۹ اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

کرونا اکنون تقریبا به همه کشورهای جهان رسیده و کشورها برای مقابله با شیوع آن قوانین محدودکننده‌ای وضع کرده‌اند؛ مدارس و مراکز آموزشی در اکثر کشورهای جهان تعطیل شده و آموزش از راه دور جایگزین آموزش حضوری گشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین