کد خبر: ۶۴۹۳۳۰
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۵

آیا مادر علی مطهری، قاتل آیت‌الله را بخشیده بود؟

عطریانفر می گوید«من شنیده‌ام که همسر آقای مطهری تحت تأثیر این فضاها شبی که می‌خواستند قاتل آقای مطهری را اعدام کنند، متأثر بودند و گفته‌اند که من به سهم خودم از حقم می‌گذرم و رضایت می‌دهم؛ اما مطهری فقط متعلق به من نبوده است».
آفتاب‌‌نیوز :

شهید آیت الله مرتضی مطهری روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ ساعت ده و بیست دقیقه شب توسط فرقان به شهادت رسید. محمد عطریانفر درباره روند بازجویی از اعضای فرقان سال‌ها قبل به «شهروند امروز» گفته بود: «در طول بازجویی‌ها، تعدادی از بچه‌های فرقان درباره عملکرد غلط خودشان به پایان خط رسیده بودند و با بچه‌های بازجو همکاری می‌کردند؛ به‌ویژه بعد از ماجرای بازداشت و تسلیم‌شدن آقای گودرزی. یکی از بچه‌هایی که با گروه بازجویی همکاری می‌کرد و حتی اجازه پیدا کرده بود که شب‌ها به خانه برود، فردی به نام نیکنام بود که برادرش هم بازداشت شده بود.»

او می گوید: «برادر او در آستانه آزادی بود و حتی یکی از مسئولان وقت هم به‌ دلیل اینکه سرنخ یا اتهامی جدی متوجه او نیست، تماس گرفته و با توجه به مذهبی‌بودن خانواده آنها، خواستار آزادی او شده بود؛ اما برادر این فرد که با بازجوها همکاری می‌کرد، تأکید داشت که برادرش آزاد نشود و می‌گفت او سرنخ‌های خوبی دارد، آزادش نکنید.»

آیا مادر علی مطهری، قاتل آیت‌الله را بخشیده بود؟

عطریانفر در این مصاحبه گفته است «فشارهای برادر، باعث شد که او را آزاد نکنند. با توجه به اینکه قاتل آقای مطهری معلوم نشده بود و شخصیت این فرد هم با ابهاماتی همراه بود، بچه‌ها حدس زدند که چه‌ بسا او قاتل شهید مطهری باشد؛ اما ابهام تا زمان دستگیری اکبر گودرزی همچنان بر پرونده فرقان سایه افکنده بود تا اینکه با بازداشت گودرزی، او اعتراف کرد... . من شنیدم که آن فرد ضجه می‌زده و می‌خواسته است که زودتر به قصاص عملش برسد و معتقد بوده که این تنها راه پاک‌شدن اوست.»

او می گوید «حتی من شنیده‌ام که همسر آقای مطهری تحت تأثیر این فضاها شبی که می‌خواستند قاتل آقای مطهری را اعدام کنند، متأثر بودند و گفته‌اند که من به سهم خودم از حقم می‌گذرم و رضایت می‌دهم؛ اما مطهری فقط متعلق به من نبوده است».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین