کد خبر: ۶۴۹۳۶۵
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
یک آسیب شناس ورزشی:

بدون مشاوره و الگوی صحیح در خانه ورزش نکنیم

یک متخصص آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی گفت: عموم مردم و بویژه ورزشکاران مبتدی بدون مشاوره و برخورداری از الگوی صحیح در خانه ورزش نکنند.
بدون مشاوره و الگوی صحیح در خانه ورزش نکنیم
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر رضا نظیری افزود: این روزها ورزشکاران و سایر اقشار جامعه به دلیل بسته بودن باشگاه ها برای رعایت نکات بهداشتی جهت مقابله با ویروس کرونا، نمی توانند خارج از منزل فعالیت ورزشی داشته باشند، اما توصیه می شود با رعایت نکات مهمی، نسبت به حفظ آمادگی بدنی و جسمی خود اقدام کنند.

نظیری با بیان اینکه ورزش باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود که همین امر باعث پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا هم خواهد شد، تصریح کرد: ورزشکاران می توانند برنامه ورزشی خود را از طریق فضای مجازی از مربی خود دریافت کنند و افراد غیر ورزشکار هم که این روزها به نوعی قرنطینه در منزل بوده و کم تحرک هستند، در راستای پیشگیری از چاقی و همچنین پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا می بایست ورزش را در برنامه روزانه خود داشته باشند.

وی تاکید کرد: ورزشکاران می بایست برنامه مناسب با وضعیت فعلی خودشان را از مربیان خود دریافت کرده و شروع به ورزش کردن کنند، اما عموم مردم قبل از انجام فعالیت‌های ورزشی باید حتما نکات مهمی را رعایت کنند.

نظیری با بیان اینکه متاسفانه شاهد هستیم که برخی افراد به دلیل عدم رعایت الگوهای حرکتی دچار آسیب‌دیدگی می‌شوند، گفت: ابتدا یک فضای ایمن را برای خودشان مشخص کنند چرا که احتمال دارد با توجه به وضعیت منازل که تقریباً کوچک هستند، در حین ورزش به وسایل شکستنی یا فضاهای سخت برخورد کنند که آسیب زا خواهد بود، همچنین انتخاب یک الگوی حرکتی صحیح مهم بوده از آسیب‌های ورزشی پیشگیری می‌کند.

نظیری گفت: با توجه به حجم کلیپ های زیادی که در فضای مجازی منتشر شده است، متاسفانه عده ای بدون مشورت تمریناتی را انجام می‌دهند که حرکات پیچیده ای است و برای افراد مبتدی مناسب نبوده و باعث آسیب دیدگی می شود. همچنین گرم کردن و سرد کردن مناسب حتما می بایست در ابتدا و انتهای فعالیت ورزشی انجام شود.

این متخصص آسیب شناسی و بازتوانی ورزشی گفت: برای ورزشکاران قهرمان و ملی‌پوش که آسیب دیده هستند و در این روزهای قرنطینه نمی‌توانند ادامه روند بازتوانی ورزشی را به صورت کامل انجام دهند تاکید می‌کنیم حتما پیگیر روند درمان خود به صورت مجازی باشند تا وضعیت جسمانی آنان تحت تاثیر قرار نگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین