کد خبر: ۶۴۹۳۶۶
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹

پلیس هنگ‌کنگ اعتراضات روز کارگر را با اسپری فلفل سرکوب کرد

پلیس هنگ‌کنگ شامگاه جمعه با استفاده از اسپری فلفل بیش از ۱۰۰ معترضی که در یک مجتمع خرید آواز خوانده و شعارهای حامی دموکراسی سر می‌دادند، متفرق کرد.
پلیس هنگ‌کنگ اعتراضات روز کارگر را با اسپری فلفل سرکوب کرد
آفتاب‌‌نیوز :

 معترضان در «نیو تاون پلازا مال» در «اراضی جدید» هنگ‌کنگ آهنگ اعتراضی "شکوه برای هنگ‌کنگ" را می‌خواندند و شعار "شکوف برای هنگ‌کنگ، انقلاب دوران ما" سر می‌دادند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، با تجمع معترضان، پلیس هم در صحنه حضور پیدا کرد و بعد از بازرسی تعدادی به آن‌ها گفت متفرق شوند. پلیس هنگ‌کنگ این تجمع را نقض قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی مرتبط با کروناویروس دانستند. پلیس در ادامه هنگام متفرق کردن معترضان و پیش از بستن این مجتمع تجاری، از اسپرس فلفل علیه معترضان استفاده کرد.

این اعتراض، یکی از چندین اعتراضات کوچک به مناسبت روز جهانی کارگر در اول مه بود. معترضان همچنین در نزدیکی ایستگاه‌های مترو تجمع کردند.

سازما‌ن‌دهندگان در ابتدا قصد داشتند تا اعتراضات سراسری برگزار کنند اما بسیاری از تجمع‌ها لغو شد و این گروه‌ها در عوض از مردم خواستند تا در دوران کسادی کسب و کارها که ناشی از محدودیت‌های مرتبط با کروناست، در رستوران‌های حامی دموکراسی غذا بخورند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین