کد خبر: ۶۴۹۶۷۵
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۱

پلیس کردستان با روزه‌خواری برخورد می‌کند

جانشین فرماندهی انتظامی کردستان گفت: با توجه به مشهود بودن جرم روزه‌خواری پلیس با روزه خواران در ملا عام طبق قانون برخورد خواهد کرد و در این خصوص مماشات نمی‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ رسول برزویی شامگاه یکشنبه اظهار داشت: روزه خواری در ملا عام از نظر شرعی حرام و مصداق جرم مشهود و قابل تعقیب است و معذوراتی مانند بیماری و مسافرت مجوز روزه‌خواری در انظار عمومی نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه روزه‌خواری در ملا عام برابر قانون جرم است، اضافه کرد: با افرادی که در انظار عمومی تظاهر به روزه‌خواری کنند برابر قانون برخورد خواهیم کرد.

پلیس کردستان با روزه‌خواری برخورد می‌کند

سرهنگ برزویی با قدردانس از همراهی مردم فهیم استان در تعامل و همکاری با پلیس در حوزه‌های امنیت اجتماعی، افزود: مردم متدین ما قطعا حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ خواهند کرد و چنانچه معدود افرادی بخواهند با بدحجابی و بد پوششی که خود از مصادیق جرم است در معابر عمومی، داخل خودروها، پارک ها، تفرجگاه‌ها و مراکز گردشگری هنجارشکنی کنند با هماهنگی مراجع قضایی با آنان برخورد می‌شود.

وی در رابطه با فعالیت مراکز پذیرایی از جمله رستوران، اغذیه فروشی، فست فود، آبمیوه و بستنی فروشی ها گفت: ارایه خدمات به صورت حقیقی و مجازی فعالیت اماکن یاد شده با رعایت اصول بهداشتی و استتار مکان در ساعت روزه داری (از اذان صبح تا غروب) صرفا برای عرضه غذای سرد و به صورت بیرون بر و عرضه غذای گرم از یک ساعت قبل از افطار تا اذان صبح مجاز است.

سرهنگ برزویی از رانندگان وسایل نقلیه عمومی و خصوصی هم خواست از تظاهر به روزه خواری، استعمال دخانیات و ایجاد آلودگی صوتی پرهیز کرده و با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان فضای کشور آکنده از عطر بندگی و معنویت است شهروندان نیز در رعایت عفاف و حجاب اهتمام داشته باشند.

جانشین فرماندهی انتظامی کردستان یادآور شد: پلیس نظارت بر اماکن عمومی بر فعالیت صنوف نظارت خواهد داشت و در صورت مشاهده هر گونه تخلف با مدیران و متصدیان آنان برخورد قانونی می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با بیان اینکه کرونا نوعی دریدگی اجتماعی برای روزه خواری ایجاد کرده است، اظهار داشت: بخاطر این بیماری هر کسی خود را مجاز به هر کار غلطی می‌داند.

محمود الله‌مرادی با بیان اینکه در تمام شهرهای استان شاهد روزه‌خواری در ملاء عام هستیم، افزود: اعتراض مومنان به روزه‌خواری علنی بالا گرفته و نیاز است پلیس با این افراد برخورد قانونی کند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه کشف حجاب هم وضعیت خوبی در استان نداریم، اضافه کرد: برخی محیط خودرو را مکانی برای کشف حجاب می‌دانند.

الله‌مرادی میدان گاز سنندج را از جمله اماکنی دانست که وضعیت مناسبی از لحاظ رعایت شئونات اسلامی ندارد و برخی در این مکان اقدام به روزه خواری می‌کنند و گفت: ناجا و سازمان صمت در زمینه جلوگیری از فعالیت برخی اماکن عرضه غذا باید با جدیت وارد عمل شوند.

وی به انجام پنج هزار مورد تذکر لسانی از آغاز ماه رمضان در سطح استان اشاره کرد و یادآور شد: در ادارات مشکل کمتری داریم ولی در بطن جامعه شاهد رواج برخی منکرات هستیم که باید با فرهنگسازی به مقابله با آن پرداخت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین