کد خبر: ۶۴۹۷۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
کرونا تاکنون باعث مرگ هزاران نفر در جهان و قرنطینه بسیاری از شهرها شده است

جهان نگران موج دوم احتمالی ویروس کرونا؛ کشور‌ها برای مقابله با کرونا چه می‌کنند؟

در سنگاپور و اسپانیا قرنطینه لغو شده است. در سومالی، اما میزان مبتلایان و کشته‌شدگان بر اثر ابتلا به کرونا به شکل بی سابقه‌ای در روز‌های اخیر در موگادیشو پایتخت آن کشور افزایش یافته و با ۶۰۱ مورد ابتلا و ۲۸ مورد فوتی مواجه بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- روسیه از نظر نرخ شیوع ویروس کرونا در جایگاه دوم جهانی قرار گرفته و سایر کشور‌های جهان به تدریج در حال رفع قرنطینه و کاستن از شدت محدودیت‌های اعمال شده هستند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ روزنامه "گاردین" در گزارشی با اشاره به وضعیت کشور‌های مختلف جهان در مواجهه با ویروس کرونا می‌نویسد: "شهردار مسکو هشدار داده که یک نفر از هر ۵۰ شهروند آن شهر ممکن است به ویروس کرونا مبتلا شود که دو درصد از جمعیت آن شهر را شامل می‌شود. این در حالی است که بیمارستان‌های روسیه در حال تکمیل ظرفیت پذیرش مراجعین هستند و یک مقام ارشد دولتی دیگر روسیه (وزیر مسکن) نیز تست ابتلایش به کرونا مثبت بوده است.

جهان نگران موج دوم احتمالی ویروس کرونا؛ کشور‌های برای مقابله با کرونا چه می‌کنند؟

ویروس کرونا دیرتر از سایر کشور‌ها به روسیه رسید اما اکنون شیوع آن رشدی سریع‌تر را دارد. آن کشور با بیش از نه هزار مورد ابتلا از نظر میزان شیوع این ویروس در رتبه دوم جهانی قرار گرفته است. طبق برآورد شهردار مسکو ممکن است ۲۴۰ هزار شهروند روس به این ویروس مبتلا شوند که چهار برابر بیش از آمار رسمی فعلی مبتلایان به ویروس کرونا در مسکو خواهد بود.

وضعیت مسکو به قدری وخیم است که خودرو‌های آمبولانس ساعت‌ها برای انتقال بیماران منتظر می‌مانند. پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز بیش از یک ماه است که در محافل عمومی حاضر نشده و در اقامتگاه خود در خارج از مسکو کار می‌کند.

در مقابل، در سنگاپور و اسپانیا قرنطینه لغو شده است. در سومالی، اما میزان مبتلایان و کشته‌شدگان بر اثر ابتلا به کرونا به شکل بی سابقه‌ای در روز‌های اخیر در موگادیشو پایتخت آن کشور افزایش یافته و با ۶۰۱ مورد ابتلا و ۲۸ مورد فوتی مواجه بوده است. یک راننده امبولانس در آن شهر می‌گوید روزانه ۱۵ تا ۱۸ فوتی بر اثر کرونا را در پایتخت آن کشور به سوی قبرستان انتقال می‌دهد. در جزیره بالی اندونزی پس از آزمایش مثبت کرونای هزاران نفر از ساکنین آن جزیره قانون قرنطینه وضع شده است.

همچنین، نگرانی‌هایی در برخی از کشور‌ها نسبت به نقض حقوق بشر پس از شیوع کرونا ایجاد شده است. سازمان ملل متحد از دولت مالزی به دلیل بازداشت برخی از مهاجران غیرقانونی در آن کشور از جمله پناهجویان روهینگیایی و کودکان جوان خبر داده است. اقدامی که در راستای مهار شیوع کرونا اعلام شده است.

جهان نگران موج دوم احتمالی ویروس کرونا؛ کشور‌ها برای مقابله با کرونا چه می‌کنند؟

در هندوستان نیز دولت تمام کارکنان بخش‌های دولتی و خصوصی را مجبور به استفاده از اپلیکیشن دولتی ردیابی و رهگیری کرده است که منتقدان می‌گویند ناقض حق آزادی فردی شهروندان است. دولت هند در برخی از نواحی با ریسک پایین‌تر در دهلی نو از شدت محدودیت قرنطینه کاسته است.

در سنگاپور، اما دانش آموزان دوباره به مدرسه باز می‌گردند و قرنطینه تا حدودی رفع شده است. در اسپانیا از روز شنبه بزرگسالان اجازه یافتند برای نخستین بار از ماه مارس به این سو برای تمرینات ورزشی از خانه بیرون بروند. دولت آن کشور پوشش ماسک در اتوبوس‌ها و قطار‌ها را اجباری ساخته است. اما تمام دولت‌ها نگران موج دوم احتمالی شیوع کرونا هستند. در امریکا، استرالیا و بریتانیا شیوع کرونا نگران کننده بوده است. در استرالیا علیرغم کنترل شیوع کرونا آمار مرگ و میر کماکان پیش رونده است".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
0
1
سلام آفتاب، لطفا پیگیری کن چطور ممکنه غرب، با اون همه امکانات به کرونا باخت؛ ولی ایران با چهل سال تحریم نسبتا موفق بود؟؟؟ سپاس
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
0
2
سلام آفتاب، لطفا پیگیری کن چطور ممکنه غرب، با اون همه امکانات به کرونا باخت؛ ولی ایران با چهل سال تحریم نسبتا موفق بود؟؟؟ سپاس
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین