کد خبر: ۶۴۹۷۲۶
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷

استفاده از دستکش، ضرورت شستن دست‌ها را برطرف نمی‌کند

یک فوق تخصص ریه و مراقبت‌های ویژه بیمارستان لقمان حکیم با اشاره به اینکه پوشیدن دستکش ضرورت شست و شوی دست را برطرف نمی‌کند، گفت: زمانی که از دستکش استفاده می‌کنید قبل از خوردن و آشامیدن و بعد از رسیدن به منزل حتما باید دست‌هایتان را بشویید.
استفاده از دستکش، ضرورت شستن دست‌ها را برطرف نمی‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر مجید مختاری با اشاره به شیوع اپیدمی ویروس کووید ۱۹، اظهار کرد: پیشگیری مهم‌ترین راه مقابله با کروناست و شست و شوی دست ساده‌ترین و موثرترین راه مبتلا نشدن به این بیماری است.

این فوق تخصص ریه، شست‌وشوی مکرر دست‌ها را راهکار بهتری نسبت به استفاده از دستکش دانست و خاطرنشان کرد: در تماس با هر سطحی شستن دست به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون ضروری است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، به افرادی که برای فعالیت‌های ضروری از منزل بیرون می‌روند نیز توصیه کرد: از مایعی که دست‌کم ۶۰ درصد الکل دارد، استفاده کنید و به مدت ۳۰ ثانیه آن را به دست‌تان بمالید تا مطمئن شوید که همه جا را پوشش داده‌اید.

به گفته این فوق تخصص ریه، در هر دو روش شست‌وشوی دست با آب و صابون و یا مایع ضدعفونی کننده، در صورتی که درست انجام شوند، در نابودی اغلب میکروب‌ها بسیار مؤثر هستند. اگر در بیرون از خانه هستید، استفاده از ضدعفونی‌کننده‌های دست اغلب بسیار راحت‌تر است.

وی افزود: متاسفانه ویروس کرونا به مدت طولانی در ته کفش باقی می‌ماند، بنابراین توصیه می‌شود خطی را در ورودی درب آپارتمان در نظر بگیرید و هرگز با کفش داخل منزل نشوید.

این فوق تخصص ریه و مراقبت‌های ویژه بیمارستان لقمان حکیم با یادآوری این موضوع که ویروس کرونا به وسیله مجاری تنفسی و یا از طریق سطوح آلوده قابل انتقال است، اظهار کرد: از دست زدن به صورت، چشم و بینی در محیط‌های شلوغ و خصوصا با دست آلوده پرهیز کنید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر مختاری با بیان این که ضدعفونی سطوح خصوصا سطوحی که به صورت مشترک استفاده می‌شود با محلول‌های بر پایه الکل ضرورت دارد، تاکید کرد: ویروس کووید ۱۹ با مایع ظرفشویی، آب و صابون و مایع لباس‌شویی نیز از بین می‌رود.

استفاده از دستکش، ضرورت شستن دست‌ها را برطرف نمی‌کند

وی با بیان اینکه ماندگاری ویروس کرونا بین شش ساعت تا سه روز ثابت شده است، توضیح داد: این اطلاعات این پیام را به ما می‌دهد که کاملا هوشیار باشیم و رعایت بهداشت فردی و توصیه‌ها را جدی بگیریم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در ادامه با بیان این که استفاده از ماسک‌های ساده معمولا با رعایت فاصله دو متری می‌تواند حفاظت ایجاد کند، گفت: افرادی که به کرونا مبتلا شده‌اند ضرورت دارد حداقل ۱۴ روز در قرنطینه باشند و از ظروف و وسایل شخصی خود استفاده کنند.

از روش‌های درست برای سرفه یا عطسه استفاده کنید، دهان و بینی خود را با آرنج خم شده یا دستمال کاغذی بپوشانید و بلافاصله دستمال مورد استفاده را در سطل آشغال بیندازید و سپس دست‌ها را بشویید. پرهیز از لمس کردن صورت (دهان، بینی، چشم‌ها)، تمرین رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از بغل کردن یا بوسیدن افراد، پرهیز از سهیم کردن غذا، ظروف، لیوان‌ها و حوله‌ها از دیگر مواردی بود که عضو هیئت علمی دانشگاه برای پیشگیری از کرونا به آن اشاره کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین