کد خبر: ۶۴۹۹۶۵
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴

هشدار کارشناسان ایتالیا در مورد احتمال موج دوم شیوع کرونا

کارشناسان روز سه شنبه در باره احتمال آغاز موج دوم همه گیری ویروس کرونا همراه با بازگشایی تدریجی کسب و کارها و کاهش محدودیت‌های قرنطینه در این کشور، هشدار دادند.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش اسوشیتدپرس از رم؛ این کارشناسان خواستار تشدید تلاش‌ها برای شناسایی جانباختگان و مبتلایان احتمالی تازه، بررسی و رصد نشانه‌ها و عوارض بیماری در آنها و ردگیری تماس‌هایشان با دیگران شده‌اند.

دکتر سیلویو بروسافرو رئیس موسسه ارشد بهداشت ایتالیا پس از بازگشت چهار میلیون و ۴۰۰ هزار ایتالیایی در روز دوشنبه به کار و کاهش محدودیت فعالیت‌های انفرادی برای نخستین بار در ۲ ماه گذشته، در کمیته سنای ایتالیا حضور یافت و در باره همه گیری و گسترش مرحله بعدی ویروس کرونا توضیح داد.

هشدار کارشناسان ایتالیا در مورد احتمال موج دوم شیوع کرونا

به گفته بروسافرو؛ نکته اصلی و مهم در جلوگیری از گسترش دوباره این ویروس، در قرنطینه سریع و زود هنگام افراد مظنون به ابتلا، افزایش تست‌ها و قرنطینه افرادی نهفته است که در تماس نزدیک با آنها قرار داشته‌اند.

این پزشک بلندپایه افزود: این امر مستلزم سرمایه‌گذاری بسیار زیاد منابع روی آموزش کارکنان پزشکی برای رصد موارد احتمالی تازه است.

وی افزود، هرگونه برنامه گوشی هوشمند که بتواند به ردگیری تماس‌های افراد مشکوک به آلودگی، کمک کند، در عین مفید بودن نمی‌تواند جانشین اقدامات مردم شود.

دکتر جیوانی رتزا رئیس بخش بیماری های واگیردار این موسسه نیز به روزنامه لارپابلیکا گفت: هفته‌های آینده آزمایشی برای بررسی چگونگی واکنش منحنی واگیری به تسهیل مقررات قرنطینه و از سرگیری فعالیت‌های تولیدی خواهد بود.

رتزا افزود، هنوز از مرحله همه گیری این بیماری خارج نشده‌ایم و درون آن قرار داریم. من نمی‌خواهم مردم تصور کنند که دیگر خطری وجود ندارد و به شرایط عادی بازگشته‌ایم.

ده‌ها هزار بیمار در استان لومباردی در شمال ایتالیا که به شدت به این ویروس آلوده شده‌اند، نظام مراقبت‌های پزشکی و درمانی این کشور را فلج کرده‌اند.

بنابر پیش بینی دانشمندان، موج دوم همه گیری به ویژه جنوب ایتالیا را هدف قرار خواهد داد که در مرحله نخست، موارد ابتلای زیادی نداشته است.

دولت ایتالیا کشوری اروپایی که ضربه سختی را از کرونا متحمل شده است، روز دوشنبه به بیش از چهار میلیون شهروند این کشور اجازه داد به محل کار خود بازگردند.

با کاهش میزان ابتلا به کووید – ۱۹ در ایتالیا و مرگ و میر ناشی از آن، این کشور به چند کشور دیگر اروپایی در لغو قرنطینه و محدودیت‌ها پیوست. امکان تولید و ساخت و ساز در این کشور فراهم شده و رفت و آمد خودروها در مرکز شهر رم از سرگرفته شده است.

در این میان، برگزاری مراسم تدفین و خاکسپاری در ایتالیا مهیا شده است، اما باید تنها با حضور ۱۵ نفر برگزار شود.

دانشجویان و کارگرانی که در جریان قرنطینه در شمال این کشور گرفتار شده بودند، اکنون می‌توانند به مناطق جنوبی بازگردند. برخی فرمانداران مناطق جنوبی گفته‌اند افرادی که از شمال کشور وارد این مناطق می‌شوند، باید به مدت ۲ هفته قرنطینه شوند.

ایتالیایی‌ها در عین حال باید در مورد انگیزه خروج شان از کشور توضیح دهند و دلایل قابل قبول در این زمینه پذیرفته می‌شود که دیدار با خانواده یکی از آنهاست.

شهروندان ایتالیایی همچون شهروندان دیگر کشورهای اروپایی از جمله بلژیک، یونان و اسپانیا موظفند در اماکن عمومی از ماسک استفاده کنند.

بیش از ۲۱۱ هزار تن در ایتالیا به ویروس کرونا و بیماری کووید – ۱۹ مبتلا شده اند که از این تعداد نزدیک به ۲۹ هزار تن درگذشته و حدود ۸۲ هزار نفر بهبود یافته و به زندگی بازگشته‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین