کد خبر: ۶۴۹۹۹۵
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۹

انتقاد مقام پیشین آمریکایی از سیاست‌های ترامپ علیه ایران

معمار سابق تحریم‌های آمریکا علیه ایران اذعان کرد که خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای بخش اعظمی از دنیا را تحریک کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :

«ریچارد نفیو» مقام پیشین وزارت خارجه آمریکا و معمار اصلی تحریم‌ها علیه ایران روز سه‌شنبه با انتقاد از سیاست‌های دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران در توئیتر نوشت:

«علی‌رغم همه لفاظی‌ها درباره جایگزین کردن برجام با یک توافق بهتر، واقعیت این است که سیاست دولت باعث شده بار دیگر برنامه هسته‌ای ایران در آستانه توانایی تولید سلاح‌ هسته‌ای ظرف چند هفته قرار بگیرد بدون اینکه برنامه‌ای واقعی برای جلوگیری از آن وجود داشته باشد.

ذیل برجام، ایران تقریبا یک سال با دستیابی به سلاح اتمی فاصله داشت و نظارت‌هایی بر آن اعمال می‌شد که به ایالات متحده حداکثر زمان ممکن برای واکنش به احتمال دستیابی ایران به بمب اتمی را می‌داد.

تصمیم ترامپ در می ۲۰۱۸ برای خروج از برجام علاوه بر تحریک بخش اعظمی از دنیا، انگیزه ایران برای محدود کردن برنامه هسته‌ای خودش را از بین برد.

آن‌ها تا یک سال هیچ پاسخی ندادند در حالی که صادرات نفتی‌شان کاهش می‌یافت. سپس آن‌ها از اجرای بخش‌هایی از برجام از جمله محدودیت‌ها در خصوص میزان ذخایر اورانیوم غنی‌شده دست کشیدند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین