کد خبر: ۶۵۰۰۶۲
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸

وزش باد شدید و وقوع گرد و خاک در ۷ استان کشور/ کدام استان‌ها بارانی می‌شوند؟

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا (۱۷ و ۱۸ اردیبهشت) در برخی از استان‌های کشور به دلیل وزش باد شدید وقوع پدیده گرد و خاک دور از انتظار نیست.
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیائیان با اشاره به این که امروز (۱۷ اردیبهشت) در مدار غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود، اظهار کرد: طی ساعات بعد از ظهر در بخش‌هایی از اصفهان، شرق یزد، قم، مرکزی و سمنان رگبار پراکنده رخ می‌دهد. شدت بارش طی این روز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، لرستان و ارتفاعات شمال خوزستان خواهد بود. همچنین در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهیم داشت.

وی ادامه داد: فردا (۱۸ اردیبهشت) در برخی مناطق استان‌های واقع در شمال شرق، ارتفاعات البرز و شمال غرب کشور بارش پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد به نسبت شدید پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این که روز جمعه (۱۹ اردیبهشت) در بیشتر مناطق کشور جو آرام است و بعد از ظهر در برخی نقاط شمال غرب افزایش ابر و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود، تصریح کرد: روز شنبه (۲۰ اردیبهشت) با گذر سامانه دیگری از غرب کشور در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در نوار غربی بارش رخ می‌دهد و طی بعد از ظهر گسترده فعالیت آن دامنه‌های البرز مرکزی واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران را فرا می‌گیرد.

به گفته ضیائیان، طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (۲۱ و ۲۲ اردیبهشت) با گذر متناوب امواج از نوار شمالی کشور در مناطقی از شمال غرب، سواحل شمالی و شمال شرق کشور بارش‌های پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

وی با بیان این که امروز (۱۷ اردیبهشت) به دلیل افزایش وزش باد به نسبت شدید در کشور عراق در استان‌های ایلام و خوزستان وقوع پدیده گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست، گفت: اوایل امشب و طی فردا در استان‌های مرکزی، قم، جنوب تهران، جنوب سمنان و شمال اصفهان به دلیل وزش باد شدید احتمال وقوع پدیده گرد و خاک پیش بینی می‌شود. همچنین روز پنجشنبه با نفوذ هوای خنک در نیمه شمالی کشور کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه تصریح کرد: از بعد از ظهر فردا (۱۸ اردیبهشت) و طی روز جمعه (۱۹ اردیبهشت) شرق خلیج فارس و روز جمعه دریای عمان به دلیل وزش باد شدید مواج و متلاطم خواهد بود.

ضیائیان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۸ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۱۹ اردیبهشت) نیز صاف همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۶درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین