کد خبر: ۶۵۰۱۰۷
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴

ردگیری کرونا با استفاده از تجهیزات پوشیدنی

محققان یک دستگاه پوشیدنی جدید ساخته‌اند که قادر است علایم اولیه کووید ۱۹ را شناسایی و روند پیشرفت بیماری را در بدن ردگیری کند.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش چهارشنبه ساینس دیلی، این دستگاه بی‌سیم که به اندازه یک تمبر پستی است، دارای ساختاری انعطاف‌پذیر بوده و در شکاف فوق جناغی واقع در میان گردن و استخوان ترقوه نصب می‌شود. این دستگاه شدت و الگوی سرفه‌ها،‌ حرکت دیواره قفسه سینه، صداهای حاصل از تنفس، ضربان قلب و دمای بدن و سایر علایم مانند تب را اندازه‌گیری می‌کند. سپس این اطلاعات را به‌صورت بی‌سیم برای پردازش ابری با استفاده از الگوریتم‌های خودکار ارسال می‌کند تا در قالب تصاویر گرافیکی مناسب برای نظارت سریع از راه دور، خلاصه‌سازی شوند.

ردگیری کرونا با استفاده از تجهیزات پوشیدنی

این دستگاهی که محققان دانشگاه نورث وسترن واقع در آمریکا ساخته اند قابلیت استفاده دائمی را دارد. این دستگاه با به‌کارگیری الگوریتم‌های اختصاصی، جریان مستمری از اطلاعات را تولید می‌کند و با استفاده از هوش مصنوعی، اطلاعات بسیار مهمی را از این داده‌ها استخراج می‌کند که می‌توانند جان انسان‌ها را نجات دهند.
این دستگاه سرفه‌ها و فعالیت‌های تنفسی شخص را به‌گونه‌ای ارزیابی و تفسیر می‌کند که انجام آن با استفاده از سیستم‌های نظارتی موجود، غیرممکن است.

در حال حاضر ۲۵ بیمار مبتلا به کووید این دستگاه را مورد استفاده قرار می‌دهند. این افراد هم در کلینیک و هم در منزل با استفاده از این دستگاه تحت نظارت قرار دارند. این داوطلبان در مجموع ۱۵۰۰ ساعت تحت نظارت قرار گرفته‌اند و حدود یک ترابایت اطلاعات در رابطه با علایم و روند بیماری در بدن آن‌ها گردآوری شده است.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. این ویروس در چند ماه گذشته در سراسر جهان گسترش یافته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین