کد خبر: ۶۵۰۱۸۶
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۲

پرویز فاضلی دوست و یار قدیمی رهبری درگذشت

پرویز فاضلی دوست و یار قدیمی رهبری در ایرانشهر دار فانی را وداع گفت.
آفتاب‌‌نیوز :

پرويز فاضلي قبل از انقلاب اسلامي ساکن ايرانشهر بود و در ماههايي که رهبري مجبور به اقامت اجباري در ايرانشهر شدند، توفيق ميزباني ايشان را داشتند.

مراسم تشيع و تدفين آن مرحوم پنج شنبه برگزار مي شود.

حاج اکبر نوروزی یکی از دوستان و همسایه‌ مرحوم فاضلی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: مرحوم فاضلی در سال ۵۶ وقتی منزل شخصی‌اش را در اختیار رهبر انقلاب قرار داده بود، بارها از سوی ساواک مورد تهدید و فشار قرار گرفت اما همواره قاطع و استوار بر عهد خود در حمایت از مقام معظم رهبری ثابت قدم مانده و اعلام کرده بود که اگر من را اعدام هم بکنند منزلم را در اختیار ایشان قرار می‌دهم چون اولاد پیامبر است.

پرویز فاضلی دوست و یار قدیمی رهبری درگذشت

ارتباط مرحوم فاضلی با رهبر انقلاب از سال ۵۶ تا پیش از فوت ادامه داشت و یکی از علاقه مندان خاص رهبری بود.

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایرانشهر نیز گفت: رهبر معظم انقلاب که در سال ۱۳۵۶ از سوی رژیم پهلوی به ایرانشهر تبعید شده بودند به مدت یک سال در منزل مرحوم فاضلی سکونت داشتند.

عبدالمجید خدایاری افزود: این ساختمان در زمینی به گستره ۴۳۱ متر مربع با مصالح بومی، خشت، گل و معماری سنتی در خیابان «ولایت» ایرانشهر قرار دارد. چهار اتاق این ساختمان با درهای چوبی رو به حیاط باز می‌شود و باغچه پرگل حیاط آن، بر زیبایی این بنای ساده افزوده است. اتاق‌های این بنا هر یک کاربری جداگانه‌ای داشته است و به ترتیب از اول تا چهارم به عنوان کتابخانه، محل اقامت حجت‌الاسلام "راشد یزدی"، محل اسکان و استراحت حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب و آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گرفت.

رییس میراث فرهنگی ایرانشهر تصریح کرد: این ساختمان پس از اتمام مرمت و با تغییر کاربری به نخستین موزه قرآن و عترت در جنوب استان تبدیل شده است. این مکان در سال ۱۳۷۰ از سوی مرحوم فاضلی به عنوان یادبودی از اقامت رهبر معظم انقلاب به سازمان میراث فرهنگی اهدا شده و در سال ۱۳۸۶ در فهرست آثار ملی ثبت و مرمت آن توسط سازمان میراث فرهنگی انجام شده است.

پرویز فاضلی دوست و یار قدیمی رهبری درگذشت

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین