کد خبر: ۶۵۰۲۵۳
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰

دستگیری اعضای باند فیشینگ ۱۰ میلیاردی

رئیس پلیس فتا استان فارس از انهدام اعضای باند کلاهبرداران فیشینگ ۱۰ میلیاردی خبر داد و گفت: از این باند ۵ هزار شماره کارت و ۹۰ فقره کلاهبرداری با برنامه رسید ساز جعلی کشف شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ حشمت سلیمانی پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت به خبرنگاران گفت: در پی ارجاع تعداد زیادی پرونده به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی تعدادی از شهروندان، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که مال باختگان از طریق ثبت نام در سایت‌های آگهی محور به درگاه پرداخت اینترنتی جعلی هدایت و پس از سرقت اطلاعات بانکی آنان، از حسابشان مبالغی به صورت غیر مجاز برداشت ‌شده است.

ذستگیری اعضای باند فیشینگ ۱۰ میلیاردی

سلیمانی گفت: با تلاش و اقدام ویژه افسران سایبری در پلیس فتا استان فارس، ۴ نفر از اعضای این باند حرفه‌ای که اقدام به ساخت و انتشار لینک‌های آگهی محور جعلی کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در فرایند رسیدگی به این پرونده و با توجه به اسناد و مدارک، ۵ هزار فقره شماره کارت فیشینگ شده از سراسر کشور استخراج شده است، تصریح کرد: متهمان در بازجویی فنی و تخصصی به برداشت ۱۰ میلیارد ریال از حساب‌های افراد مختلف در سراسر کشور به صورت غیر مجاز اقرار کردند.

وی در ادامه گفت: افسران سایبری پلیس فتا در بررسی‌های فنی و تخصصی به دیگر شگرد متهمان رسیدند که با رصد سایت‌های فروش دستگاه ps۴، با فروشندگان قرار حضوری می‌گذاشتند و پس از اخذ کالا با ترفند خاص و با نشان دادن یک رسید پرداخت جعلی حدود ۹۰ فقره کلاهبرداری انجام داده‌اند.

رئیس پلیس فتا استان فارس خاطر نشان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد زیادی کارت بانکی، موبایل و لپ تاپ که کلاهبرداران با استفاده از این تجهیزات اقدام به اعمال مجرمانه می‌کردند کشف شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان با ترفندهای خاص، کارت حساب بانکی افراد را نیز برای اعمال مجرمانه خود اجاره می‌کردند، اضافه کرد: در صورتی که شهروندان کارت حساب، شماره خطوط تلفن همراه و امثال این موارد را اجاره بدهند و برای اعمال مجرمانه مورد استفاده قرار بگیرد جرم محسوب می‌شود و مسئولیت قضائی آن متوجه مالکان است.

سلیمانی با اشاره به اینکه شهروندان حتی الامکان از وارد شدن به لینک‌های مشکوکی که در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف تحت عناوین گوناگون ارائه می‌شود خودداری کنند، از عموم مردم خواست هشدارها را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را سریعاً از طریق وب‌ سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) گزارش کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین