کد خبر: ۶۵۰۲۹۴
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۵

توضیح استاندار آذربایجان ‌غربی درباره فوت ۲ نفر از اهالی اشنویه

استاندار آذربایجان ‌غربی گفت: تیراندازی منجر به فوت ۲ نفر از اهالی شهرستان مرزی اشنویه طی هفته گذشته، در خاک عراق اتفاق افتاده و پیگیری‌های لازم چه از سوی مسوولان استان و چه وزارت امور خارجه کشورمان به عمل آمده است.
آفتاب‌‌نیوز :

محمدمهدی شهریاری افزود: این افراد برای جمع‌آوری گیاهان کوهی از مرز ایران و عراق رد شده بودند و در آن سوی مرز مورد هدف قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای تروریستی همواره در ارتفاعات مرزی مورد هدف هواپیماها یا پهبادها قرار می‌گیرند، بیان کرد: این مردم محلی که ناخواسته وارد خاک عراق شده بودند، به احتمال زیاد با این تصور که جزو نیروهای تروریستی هستند، مورد حمله قرار گرفته‌اند.

توضیح استاندار آذربایجان ‌غربی درباره فوت ۲ نفر از اهالی اشنویه

وی همچنین از مرزنشینان خواست تا از تردد غیرمجاز در مناطق مرزی خودداری کنند و با خانواده‌های کشته‌شدگان نیز ابراز همدردی کرد.

بستگان این افراد نیز اجساد آنان را در منطقه موسوم به «خواکورک» در خاک عراق پیدا کرده و آنها را در شرایط نامساعد جوی به اشنویه انتقال داده بودند.

این ۲ نفر به همراه یک نفر دیگر از ساکنان این شهرستان به دلیل سرد بودن هوا به روشن کردن آتش اقدام کرده بودند که مورد حمله و اصابت گلوله قرار گرفته‌اند.

در این حادثه ۲ از ساکنان اشنویه به نام‌های «رشید پیروتی» و «فاخر تازه‌وارد» جان خود را از دست دادند و فرد سوم جان سالم به در برد.

شهرستان اشنویه در جنوب آذربایجان‌غربی و در امتداد مرزهای ایران با ۲ کشور ترکیه و عراق قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین