کد خبر: ۶۵۰۳۵۶
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
تبلیغات

فوت و فن خرید سهام دولتی با ۵۰٪ تخفیف!

. در مرحله اول این واگذاری، سهام متعلق به دولت از سهام بانک‌های صادرات، ملت، تجارت و همچنین شرکت‌های بیمه البرز و بیمه اتکایی امین از طریق ایجاد صندوق سرمایهگذاری با نام “صندوق واسطه گری مالی یکم” به افراد حقیقی متقاضی این سهام واگذار یا فروخته می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :

احتمالاً خبر ورود صندوق‌های ETF دولتی به بازار بورس را شنیده‌اید. اتفاقی که می‌تواند مزایای زیادی برای خریداران سهام این صندوق‌ها داشته باشد. ولی شاید شما اطلاع و شناختی از این صندوق‌های سرمایه‌گذاری نداشته باشید و این سؤال برای‌تان پیش بیاید که اصلاً صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس یا همان ETF چیست؟

صندوق‌های ETF نوعی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستند که از دارایی‌های متنوع تشکیل شده‌اند و واحد‌های آن‌ها در طول روز دقیقاً مثل بقیه سهام‌های تو بازار بورس معامله می‌شوند. این یعنی که شما در طول ساعات و روز‌هایی که بازار معامله سهام باز و فعال است، می‌توانید یک یا چند واحد از یک صندوق ETF را بخرید، یا چند واحد از آن را بفروشید. شما با خرید واحد‌های ETF، پول و سرمایه‌تان را در صندوقی سرمایه‌گذاری می‌کنید که با استفاده از یک تیم مدیریت حرفه‌ای سعی دارد تا با تشکیل مجموعه‌ای از سهام و انواع اوراق بهادار سود مناسبی را بدست بیاورد.

فوت و فن خرید سهام دولتی با ۵۰٪ تخفیف!

آشنایی با جزئیات عرضه ETF دولتی یا سهام شرکت‌های دولتی

با توجه به اینکه خیلی از سیاست‌های اقتصادی دولت به سمت گسترش خصوصی‌سازی پیش می‌رود، دولت تصمیم گرفته تا بخش بزرگی از سهام شرکت‌های دولتی خودش را به عموم مردم واگذار کند تا از این طریق مردم به نوعی در سود و منافع آن نیز شریک بشوند. در مرحله اول این واگذاری، سهام متعلق به دولت از سهام بانک‌های صادرات، ملت، تجارت و همچنین شرکت‌های بیمه البرز و بیمه اتکایی امین از طریق ایجاد صندوق سرمایهگذاری با نام “صندوق واسطه گری مالی یکم” به افراد حقیقی متقاضی این سهام واگذار یا فروخته میشود. البته در نظر داشته باشید که در خرید سهام این صندوق‌های دولتی، هر شخص سهم مشخصی دارد، مثلاً در واگذاری سری نخست، هر شخص می‌تواند ۲ میلیون تومان (معادل ۲۰۰ سهم) را خریداری کند.

سود سهام ETF دولتی چقدر است؟

سایت پایگاه اطلاع‌رسانی‌ای تی اف، راهنما و اطلاعات جامع و کاملی در ارتباط با این پرسش‌ها به شما ارائه می‌دهد و برای دسترسی به آخرین اخبار و اطلاعیه‌ها راجع به واگذاری این صندوق‌های دولتی می‌توانید به آن مراجعه کنید. بنا بر گزارش این سایت، سود این صندوق‌ها بالقوه است و دولت ۲۰٪ درصد از قیمت سهم را تخفیف قائل شده و عملاً زیر قیمت به فروش می‌رساند و این یعنی شما در همان زمان خرید هم به نوعی سود کرده‌اید و تقریباً از ۲ ماده دیگر امکان فروش آن را خواهید داشت.

برای خریداری این سهام دو راه دارید:

۱) یا کد بورسی دارید که می‌توانید در بازه زمانی ساعت ۱۴ تا ۱۶ وارد سامانه معاملاتی شده و از نماد "دارا یکم" حداکثر به میزان ۲۰۰ سهم را خریداری کنید.

۲) اگر کد بورسی ندارید می‌تواند با استفاده از کد ملی به سایت بانک‌های منتخب پذیره‌نویسی، موبایل‌بانک‌ها و عابربانک‌ها مراجعه کنید و واحد‌های سهام این صندوق‌ها را خریداری کنید.

اگر پرسش‌های بیشتری دارید و به دنبال یک مرجع اطلاع‌رسانی به روز و کامل هستید، حتماً آدرس سایت https://www.etfiran.com/ رو بخاطر بسپارید. این سایت محتوا‌های آموزشی و خبری منحصر‌به‌فردی را به شما ارائه می‌دهد؛ از جمله:

- آموزش ویدئویی خرید سهام صندوق‌های ETF از اینترنت‌بانک‌ها و موبایل‌بانک‌های مختلف

- ماشین حساب ویژه این سایت که بااستفاده از آن می‌توانید سود روزانه دقیق سهام صندوق خریداری‌شده خودتان را محاسبه کنید.

- دسترسی به آخرین اخبار و اطلاعیه‌ها راجع به واگذاری و خرید و فروش سهام صندوق‌های دولتی

و بسیاری از اطلاعات و امکانات دیگر که می‌توانید با مراجعه به سایت، مشاهده و استفاده کنید:

https://www.etfiran.com/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین